مسیرهای مهاجرت به کانادا برای نیروی کار حوزه تکنولوژی

در کانادا نیاز فراوانی برای استعدادهای حوزه تکنولوژی وجود دارد. کانادا برنامه ها و مسیرهای مختلف مهاجرتی و دریافت ویزای کار برای نیروی کار بسیار متخصص حوزه تکنولوژی دارد. نیروی کار مجرب و تحصیلکرده در حوزه تکنولوژی در بسیاری از مسیرهای اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا، در هر دو سطح فدرال و استانی، خیلی خوب عمل می کنند. این لایه های مختلف دولت، برنامه های نوین و خاصی را برای جذب و حفظ نیروی کار حوزه تکنولوژی به صورت برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه های استانی، مانند جریان فرصت آلبرتا (AOS)، ارائه می کنند. در اینجا به برنامه های بیشتری در سراسر کانادا نگاهی خواهیم داشت.
اقامت یونان

مسیرهای مهاجرت به کانادا برای نیروی کار حوزه تکنولوژی

برنامه های فدرال

اگر به برنامه های تحت مدیریت اکسپرس اینتری دقت کنید، اهمیت نیروی کار حوزه تکنولوژی کاملا مشخص است. این برنامه ها هیچ اشاره مستقیمی به نیروی کار حوزه تکنولوژی ندارند اگرچه جریان های استانی خاصی هم سو با این برنامه ها، طرح های مستقیمی دارند. ولی در اکثر گزارش های سالانه اکسپرس اینتری، افرادی که در این سیستم، دعوتنامه تقاضا دریافت کرده اند، سه شغل در بین مشاغل گروه تکنولوژی بوده است.

جریان استعداد جهانی

تابستان 2017، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، گروه مهاجرتی مهارت های جهانی کانادایی را راه اندازی کرد. یکی از بخش های مهم این برنامه، جریان استعداد جهانی (GTS) است که بخشی از برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFW) محسوب می شود. ایده اصلی برای GTA، فراهم آوردن امکان ویزای کار دو هفته ای برای نیروی کار موقت بسیار متخصص است.

دو گروه در GTA تعریف شده اند. گروه A برای شرکت های بزرگی که می توانند نیاز به استخدام استعدادهای متخصص خارج از کانادا را ثابت کنند. کارفرمایان این گروه باید توسط یک شریک مجاز به عنوان معرف، به جریان استعداد جهانی معرفی شوند، که این شریک، معمولا یک سازمان دولتی یا نیمه دولتی مخصوص بیزنس انکوباتور یا توسعه در حوزه مربوطه است.

گروه B برای کارفرمایانی است که به دنبال استخدام نیروی کار خارجی بسیار متخصص برای مشاغل موجود در فهرست مشاغل استعداد جهانی هستند که نیاز به آنها تایید شده و نیروی کار بومی کافی برایشان وجود ندارد. این فهرست، به صورت دوره ای تغییر می کند ولی در حال حاضر، مشاغل مربوط به 12 کد NOC را شامل می شود که همه آنها به حوزه تکنولوژی مربوط می شوند.

برای هر دو گروه، کارفرما باید حقوقی متناسب با متوسط حقوق کانادا برای چنان شغلی، پرداخت کند. کارفرمایان گروه A باید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، مشاغلی برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا ایجاد کنند. کارفرمایان گروه B باید به افزایش سرمایه گذاری در مهارت ها و آموزش شهروندان و مقیمان دائم کانادا متعهد باشند.

زمانی که فردی در کانادا حضور دارد و مشغول به کار است، می توانند وضعیت موقت خود را تمدید کنند یا برای اقامت دائم تقاضا نمایند. بسیاری از برنامه های مهاجرت دائم، ارزش بالایی برای تجربه کار کانادایی قائل هستند و برای بعضی از آنها، این تجربه ضرورت دارد. بنابراین، حتی به عنوان گزینه موقت برای ورود به کانادا، ورود به عنوان نیروی کار حوزه تکنولوژی، مسیر بسیار خوبی برای آمادگی در جهت مهاجرت دائم است.

متخصصین CUSMA

شهروندان ایالات متحده یا مکزیک با پیشنهادهای شغلی در مشاغل خاص، بر اساس قرارداد کانادا ایالات متحده مکزیک (CUSMA) می توانند برای ویزای کار تقاضا کنند. این برنامه ای سریع برای کارفرمایان کانادایی است که نیروی کار خارجی استخدام می کنند چراکه به ارزیابی تاثیر بازار کار (LIMIA) نیازی ندارند.

63 شغل برای ویزای کار متخصصین CUSMA واجد شرایط هستند. مشاغل واجد شرایط در زمینه تکنولوژی، شامل تحلیلگر سیستم های کامپیوتری، مهندس کامپیوتر، طراح گرافیک و نویسندگان مطالب فنی هستند.

انتقال درون شرکت

انتقال درون شرکت (ICT) برای نیروی کاری است که در استخدام شرکتی هستند که به گونه ای، رابطه کاری تایید شده به عنوان شعبه، شریک و … در کانادا دارند. کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار با این برنامه ویزای شغلی، به LIMIA نیازی ندارند.

نیروی کار خارجی باید برای حداقل یک سال در آن شرکت استخدام شده باشند. هیچ فهرستی از مشاغل واجد شرایط وجود ندارد ولی نیروی کار این گروه باید در مشاغل مدیریتی مشغول به کار باشند یا در غیر اینصورت، تخصص و دانش اختصاصی برای شرکت مربوطه یا محصولات آن را اثبات کنند. این مشاغل می توانند شامل برنامه نویسان و توسعه دهندگان محصولات نرم افزاری یا مهندسان کامپیوتری باشند که برنامه های خاصی را برای استفاده داخلی آن شرکت طراحی می کنند.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا پایلوت تکنولوژی خود را در ماه می 2017 راه اندازی کرد. پایلوت تکنولوژی استانی بریتیش کلمبیا به خودی خود برنامه ای مستقل محسوب نمی شود. بلکه سیستمی سریع برای بررسی درخواست های ارسال شده در جریان های موجود است که شرایط خاص این پایلوت را نیز دارا باشند. به این ترتیب، پایلوت تکنولوژی بریتیش کلمبیا، شبیه سیستم اکسپرس اینتری است. تفاوت عمده بین این دو برنامه این است که پایلوت تکنولوژی بریتیش کلمبیا، همانطور که از نامش برمی آید، تنها پرونده های نیروی کار حوزه تکنولوژی را پذیرش و بررسی می کند درحالیکه اکسپرس اینتری همه درخواست ها را برای مهاجرت تخصصی فدرال، می پذیرد.

دو جریان از پنج جریان مهاجرت بریتیش کلمبیا می توانند برای پایلوت تکنولوژی در راستای اکسپرس اینتری عمل کنند و سه مورد از آنها این ویژگی را ندارند.

پایلوت تکنولوژی بریتیش کلمبیا، 29 شغل ویژه در زمینه تکنولوژی را مشخص کرده است. هر هفته، این برنامه دعوتنامه هایی را برای متقاضیان واجد شرایط صادر میکند. متقاضیان این برنامه باید شرایط لازم برای یکی از پنج جریان موجود و پیشنهاد شغلی (حداقل یک ساله، با حداقل 120 روز زمان باقیمانده در زمان درخواست) در یکی از 29 شغل مشخص شده داشته باشند. مزایای این پایلوت شامل اولویت بررسی نسبت به دیگر تقاضاهای مهاجرت، قرعه کشی های هفتگی و خدمات اطلاع رسانی تخصصی برای راهنمایی کارفرمایان است.

ساسکاچوان

ساسکاچوان، جریان مهاجرتی مخصوص نیروی کار حوزه تکنولوژی، به معنای واقعی ندارد. هرچند، این استان مانند دیگر استان ها می تواند دور خاصی از صدور دعوتنامه های تقاضای برای انتخاب استانی را به گروه یا مشاغل خاصی اختصاص دهد. ساسکاچوان دقیقا همین کار را انجام می دهد. سپتامبر گذشته، دعوتنامه هایی برای 621 نیروی کار متقاضی جریان های مشاغل مورد نیاز یا اکسپرس اینتری در گروه نیروی کار متخصص بین المللی صادر شد. ساسکاچوان دعوتنامه های خود را به نیروی کاری محدود کرده است که در سه شغل حوزه تکنولوژی، تجربه کار دارند.

مانیتوبا

برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MBPNP) از 18 تا 21 اکتبر 2019، انتخاب استعدادهای حوزه تکنولوژی از بوئنوس آیرس را اجرا کرد. این سفر، نمونه بسیار خوبی از همکاری سازمان های دولتی و خصوصی برای جذب استعداد حوزه تکنولوژی بود. دو شریک دیگر در این سفر، قطب توسعه اقتصادی مرکز استان مانیتوبا، شرکت یس وینیپگ، و شرکتی واقع در مانیتوبا برای طراحی پلتفرم های خرید آنلاین، شرکت بولد کامرس، بودند.

انتاریو

انتاریو سیستم ویژه ای برای انتخاب استعدادهای تکنولوژی دارد که در قالب جریان های مهاجرتی فعلی عمل می کند. برنامه انتخاب مهاجر انتاریو (OINP) تجربه کار در مشاغل خاص حوزه تکنولوژی را به عنوان شرط لازم برای قرعه کشی های دوره ای مخصوص حوزه تکنولوژی، تعیین کرده است. تنها در سال 2020، انتاریو بیش از 4385 دعوتنامه از طریق این برنامه صادر کرد.

کبک

جدیدترین و شاید عجیب ترین پیشرفت عمده در مسیرهای نیروی کار تکنولوژی، در کبک بوده است. این استان، صنعت تکنولوژی شکوفا و رو به رشدی داشته است. به این ترتیب، کبک از مسیر مهاجرت جدیدی مخصوص نیروی کار بخش های هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری خبر داده است. پذیرش سالانه برای کل این پایلوت، 550 متقاضی تعیین شده است.

سخن آخر

نیروی کار حوزه تکنولوژی، گزینه های بسیار زیادی برای ورود به کانادا دارند. بی تردید، با رشد و تحول تکنولوژی، روش های تشخیص، انتخاب و پذیرش نیروی کار خارجی در این حوزه نیز تغییراتی خواهد داشت. پیشرفت های سال های گذشته، بسیار جالب توجه بوده است ولی بهترین آنها قطعا در آینده رخ خواهد داد.
 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289