شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه

طیف زیادی از متقاضیان مهاجرت به کانادا ، قصد دارند تا از طریق ویزای تحصیلی برای ورود این کشور اقدام نمایند. آن‌ها با این کار می‌توانند علاوه بر تحصیل در بهترین مراکز علمی کانادا، شرایط را برای کسب اقامت دائم خود هموار نمایند. اما متأسفانه طیف زیادی از این متقاضیان با شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه در کانادا آشنایی ندارند. در حقیقت آن‌ها نمی‌دانند که چه دانشگاه یا مرکزی را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب نمایند. این در حالی است که نوع مرکز انتخابی شما تأثیر مستقیمی بر روی فرایند تحصیل، هزینه‌های زندگی و حتی اقامت دائم شما دارد. با این حال عدم آگاهی صحیح از این موضوع می‌تواند افراد را دچار مشکلات مختلفی نماید. افزون بر این موارد، طیف زیادی از متقاضیان، هزینه‌های اضافی زیادی را طی این مسیر از دست می‌دهند. ما در ادامه این متن قصد داریم تا به شیوه‌ای دقیق شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. با پیروی کردن از این راهکارها می‌توانید بهترین گزینه ممکن را؛ متناسب با شرایط خود بیابید.
اقامت یونان

شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه

اهمیت بررسی اعتبار کالج و دانشگاه

تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا، اهمیت چندانی به اعتبار دانشگاه نمی‌دهند. بسیاری از این افراد تنها

به دنبال اخذ پذیرش از یک دانشگاه کانادایی هستند. در واقع این افراد تصور می‌کنند که هر کالج یا دانشگاه کانادایی می‌تواند راه ورود یا اقامت آنها به در کانادا را فراهم کند. متأسفانه اغلب این افراد جزو متقاضیانی هستند که معدل کمی دارند.

 اما درهرحال به دنبال گزینه‌ای مناسب هستند. قبل از هر چیزی باید بدانید که معدل کم نمی‌تواند مانع بسیار بزرگی در مسیر شما باشد لذا به‌خاطر این مشکل هر مرکز آموزشی قانع نباشید.

افزون بر این موارد بهتر است بدانید که هر دانشگاه و یا کالجی نمی‌تواند مسیر شما برای دریافت اقامت کانادا را هموار نماید. اگرچه کسب پذیرش از یک دانشگاه کانادایی، می‌تواند به دریافت  ویزای تحصیلی منجر شود، اما این بدین معنی نیست که می‌توانید بعد از اتمام دوره تحصیل هم اقامت این کشور را دریافت کنید.

 در واقع دانشگاه انتخابی شما باید دارای رشته‌هایی باشد که بعد از اتمام قادر به دریافت ویزای کار باشید. افزون بر این موارد محل دانشگاه و نوع آن هم می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی میزان شهریه و البته هزینه‌های زندگی شما بگذارد. بدین‌جهت باید حتماً قبل از هرگونه اقدامی، با شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید تا از این طریق بتواند انتخاب مناسبی داشته باشید. ما در ادامه برخی از این شرایط را برای شما ذکر کرده‌ایم.

 

شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه‌های کانادا

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه‌های کانادا، متناسب با هر فردی تغییر می‌کند. به عبارت ساده‌تر نیاز و هدف شما می‌تواند روند این بررسی را تغییر دهد. 

با این اوصاف ما در ادامه برخی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین فاکتورها را برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم که باید در زمان بررسی بدان‌ها دقت نمایید. میزان اهمیت و اولویت‌بندی این فاکتورها متناسب با اهداف شما تغییر می‌کند.

موضوع دیگری هم که باید بدان دقت داشته باشید، حساسیت بر روی این شرایط است. سعی کنید تا همواره گزینه‌هایی را انتخاب کنید که احتمال موفقیت شما در آن‌ها بسیار بیشتر است. 

چرا که شما برای درخواست اپلای خود باید فی اپلیکیشن بپردازید که باتوجه‌به معادل ریالی آن می‌تواند برای برخی از دانشجویان زیاد باشد. از طرفی دیگر این هزینه قابل عودت نیست؛ لذا حتماً شرایط ذیل را به‌دقت برای هر دانشگاهی برسی کنید.
 

دارابودن شماره DLI

نخستین گام در شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه‌های کانادا، چک کردن شماره DLI است. در واقع این شماره یک شناسه کلی است که به برخی از دانشگاه‌های کانادا اعطا می‌شود و نشان‌دهنده این است که مرکز علمی می‌تواند میزبان دانشجویان بین‌المللی باشد.

در حقیقت برخی از دانشگاه‌های کانادا بومی هستند و صرفاً افرادی را پذیرش می‌کنند که مقیم کانادا بوده و مالیات آن را پرداخت می‌کنند. اما بسیاری از دانشگاه‌ها نیز افزون بر دانشجویان بومی، دانشجویان بین‌المللی را هم پذیرش می‌کنند. چنانچه دانشگاه یا کالج انتخابی شما فاقد شماره DLI باشد، عملاً پذیرش در آن برای شما غیرممکن است.

 

دارابودن رشته‌هایی با امکان دریافت ویزای کار

اگر بخواهید بعد از دوران تحصیل خود، در کانادا بمانید؛ بایستی حتماً رشته‌ای انتخاب کنید که بعد از دوران تحصیل مشمول دریافت ویزای کار شوید. در واقع آن دسته از افرادی که مهاجرت تحصیلی را برای ورود به کانادا انتخاب می‌کنند، در گام اول وارد یکی از دانشگاه‌های این کشور می‌شوند.

 آنها پس از دوران تحصیل و با استفاده از مدرک خود درخواست ویزای کار می‌دهند. پس از آن اقامت دائم خود را دریافت می‌کنند. اما دولت کانادا تنها به طیف مشخصی از نیروهای متخصص نیاز دارد.

 لذا اگر رشته شما در حیطه این تخصص‌ها نباشد، عملاً نمی‌توانید بعد از تحصیل هم به کمک آن ویزای کار دریافت کنید. لذا اگر قصد دریافت  اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل را دارید، حتماً به این موضوع دقت داشته باشید.

برای اینکه بتوانید لیست این رشته‌ها را بیابید، می‌توانید مستقیماً به سایت اعتبارسنجی کالج و دانشگاه‌های کانادا مراجعه نمایید. در این سایت کافی است تا استان دانشگاه و نام رشته ی موردنظرتان را بنویسید. چنانچه در مقابل آن عبارت YES ظاهر شد ، یعنی رشته انتخابی شما مشمول دریافت ویزای کار می‌شود.

اما برای اطمینان بیشتر بهتر است با خود دانشگاه مکاتبه نمایید و بپرسید که آیا رشته انتخابی شما مشمول PGWPمی‌شود یا خیر . عموماً پاسخ دانشگاه می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را به شما بدهد.

 

انتخاب موقعیت جغرافیایی

 تعیین محل جغرافیایی از دیگر شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه است. در واقع شما باید قبل از هرگونه بررسی، تعیین کنید که دوست دارید در کدام ایالت یا شهر کانادا ساکن شوید. این موضوع باتوجه‌به وجود فرودگاه، مسیرهای دسترسی، هزینه‌های زندگی و…. اهمیت بسیار زیادی دارد. 

عموماً دانشجویان تمایل دارند تا در پایتخت و یا شهرهای بزرگ سکونت داشته باشند. به همین جهت است که انتخاب دانشگاه‌های این مناطق اولویت بیشتری دارند.

 

رنکینگ مرکز و کیفیت آموزشی آن

کیفیت آموزشی هم از دیگر شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه است که حتماً باید آن را بررسی کنید. در واقع بیشتر افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند، تمایل دارند تا در یک مرکز معتبر با مدرک بین‌المللی تحصیل نمایند.

 بدون شک این موضوع می‌تواند در فرایند کاریابی شما هم تأثیر بالایی داشته باشد. به همین جهت بهتر است قبل از ارسال درخواست اپلای، رنکینگ دانشگاه موردنظر خود را بررسی کنید.

 

شهریه و هزینه‌های زندگی

بسیاری از دانشگاه‌های کانادایی، شهریه‌های نسبتاً زیادی را از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کنند. این موضوع متناسب با نوع دانشگاه و البته رشته موردنظر تغییر می‌کند. به همین جهت بهتر است قبل از هرگونه اقدامی ابتدا میزان شهریه موردنظر را جویا شوید. 

از طرفی دیگر هزینه‌های احتمالی را هم پیش‌بینی کنید و یک برآورد کلی داشته باشید. هزینه‌هایی همچون خوابگاه یا خانه، هزینه‌های خوراک، پوشاک و… را هم در نظر بگیرید. بدون شک محاسبه این اعداد به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز واضح‌تری از مهاجرت تحصیلی خود داشته باشید.
 

تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه یا کالج موردنظر

همواره سعی کنید قبل از اقدام به اپلای برای یک دانشگاه کانادایی، میزان دانشجویان اینترنشنال آن را بررسی کنید. بدون شک هراندازه که تعداد دانشجویان بین‌المللی بیشتر باشد، شرایط هموارتری برای افراد غیربومی وجود دارد. 

عموماً دانشگاه‌هایی که دانشجویان بومی بیشتری دارند، محیط چندان خوشایندی برای افراد خارجی ندارند. این موضوع از لحاظ ارتباطات اجتماعی و تنوع فرهنگی به‌وضوح دیده می‌شود.

 

ارتباط با صنعت، کارآموزی و ایجاد موقعیت‌های کاری

بسیاری از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های کانادا، به‌صورت پیوسته با صنایع مختلف در ارتباط هستند. این دانشگاه‌ها باتوجه‌به قراردادهایی که با کارخانجات و شرکت‌های بزرگ دارند، قادر به ایجاد موقعیت‌های کارآموزی بیشتری برای دانشجویان خود هستند. از طرفی دیگر برخی از کالج‌ها تعداد واحدهای عملی بیشتری را ایجاد می‌کنند. 

این موضوع به نوبه خود سبب می‌شود تا دانش عملی شما و البته شانس یافتن کار بعد از تحصیل برایتان بیشتر شود. در نظر داشته باشید که دانشگاه موردنظر در مکانی باشد که دست‌کم با صنایع بزرگ کانادا نزدیک باشد. بدین‌جهت ایالت‌ها و شهرهای کوچک نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

 

شرایط پذیرش دانشگاه موردنظر

از دیگر شرایط بررسی اعتبار کالج و دانشگاه، بررسی الزامات دانشگاه مقصد برای پذیرش است. در واقع برخی از دانشگاه‌های کانادا، الزامات مختلفی برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند. از جمله این الزامات می‌توان به داشتن معدل خاص، سوابق پژوهشی و…. اشاره نمود. لذا قبل از ارسال درخواست خود حتماً این موارد را بررسی کنید.

 

کمک‌هزینه‌های تحصیلی

برخی از دانشگاه‌های کانادا، دارای بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های مختلف برای دانشجویان اینترنشنال هستند. اگرچه برخورداری از این کمک‌هزینه‌ها شرایط خاصی را می‌طلبد، اما حتماً دانشگاهی را انتخاب کنید که طیف مشخصی از کمک‌هزینه‌ها را ارائه دهد. این موضوع می‌تواند در روند تحصیل به شما کمک کند.

 

شرایط اقامت پس از تحصیل در استان مذکور

اگر هدف شما از تحصیل در کانادا، کسب اقامت دائم این کشور است، باید حتماً شرایط دریافت اقامت دائم استان موردنظر را هم بررسی کنید. برای مثال برخی از ایالت‌ها حتی اگر از دانشگاه‌های آن هم فارغ‌التحصیل شوید، امکان دریافت اقامت دائم و یا ویزای کاری آن را نخواهید داشت.

 چراکه شرایط دشواری دارند. لذا حتماً در طی بررسی‌های خود ایالتی را برای تحصیل انتخاب کنید که بعداً بتوانید ویزای کار یا اقامت دائم آن را دریافت کنید.
 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289