معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا

رشته برق یکی از گرایش‌های مهندسی است که در آن به آموزش، طراحی، نگهداری و ساخت سیستم‌های کنترلی و تجهیزات دیگر می‌پردازند. در واقع دانشجویان مهندسی برق در این رشته در مورد موضوعاتی مانند عملکردهای الکتریکی موتورها، کارخانه‌جات، دستگاه‌های مختلف و همچنین تولید، توزیع و انتقال الکتریکی اطلاعات کسب می‌کنند. رشته مهندسی برق یکی از رشته‌هایی است که در طول روز به‌وفور با کاربرداهای آن برخورد می‌کنیم. در نتیجه وجود چنین رشته‌ای در دانشگاه‌ها بسیار واجب است. کانادا یکی از کشورهایی است که سطح علمی و آموزشی بسیار بالایی دارد و دانشجویان تمایل دارند تا از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته مورد نظر خود به این کشور سفر کنند. بیشتر دانشگاه‌های این کشور رنکینگ جهانی بالایی دارند و از بهترین دانشگاه‌ها به‌شمار می‌روند. رشته مهندسی برق یکی از رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های کانادا است. در نتیجه دانشجویان زیادی دوست دارند تا در این دانشگاه‌ها به تحصیل در رشته مهندسی برق بپردازند. در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا صحبت کنیم و از مزایای تحصیل در این رشته در آن‌جا بگوییم. اگر شما نیز به مهندسی برق علاقه دارید و می‌خواهید برای ادامه تحصیل به کانادا بروید، بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
اقامت یونان

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا

بررسی رشته مهندسی برق در کانادا

این رشته یکی از رشته‌هایی است که بازار کانادا نیاز بسیار بالایی به دانش‌آموختگان آن دارد. در واقع بخت با افرادی یار است که می‌خواهند برای تحصیل در این رشته به دانشگاه‌های کانادا بروند.

افرادی که در دانشگاه‌های کانادا در رشته مهندسی برق مشغول

به تحصیل شوند، می‌توانند حتی بدون داشتن پیشنهاد شغلی نیز  اقامت دائم این کشور را از آن خود کنند.

در بسیاری از ایالات و مناطق کانادا درخواست برای استخدام مهندسان برق بسیار بالا است. علاوه بر این پایه حقوق این افراد را ۷۰ هزار دلار کانادا درنظر گرفته‌اند. بنابراین می‌توان گفت مهندسان برق در کانادا درآمد بسیار خوبی خواهند داشت. از طرفی این دستمزد به‌مرور زمان با افزایش تجربه فرد، بیشتر می‌شود.

 

تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا

به‌طور کلی دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع لیسانس مهندسی برق به تحصیل بپردازند باید بدانند که مدت زمان این دوره تحصیلی با توجه به دانشگاه متفاوت است و امکان دارد بین سه تا چهار سال به‌طول بیانجامد.

مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز همین‌طور است و بستگی زیادی به دانشگاهی دارد که در آن درس می‌خوانید.

در طول تحصیل در این رشته موضوعات مختلفی به شما آموزش داده می‌شوند که عبارت هستند از: ریاضیات، مدل سازی، کنترل سازی، الکترومغناطیس، پردازش سیگنال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مهندسی ارتباطات.

باید بدانید رشته مهندسی برق گرایش‌های بسیار زیادی دارد. از جمله محبوب‌ترین و بهترین گرایش‌های این رشته می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • میکروالکترونیک
  • تجهیزات
  • پردازش سیگنال
  • مهندسی فرکانس‌های رادیویی
  • مخابرات
  • سیستم‌های کنترل
  • الکترونیک
  • مهندسی قدرت
  • کامپیوترهای دیجیتال

دقت داشته باشید فرقی نمی‌کند در کدام یک از این رشته‌ها در کانادا درس بخوانید، شما می‌توانید بعد از اتمام تحصیل خود به‌سرعت به استخدام در شغل مورد نظرتان در رشته برق دربیاید.

 

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا

دانشگاه‌های زیادی در کانادا هستند که این رشته پرطرفدار را ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.
 

دانشگاه ریرسون

ریرسون دانشگاهی دولت است و در انتاریو قرار دارد. این دانشگاه تحقیقاتی در سال ۱۹۴۳ تاسیس شد و هدف از تاسیس آن آموزش و توسعه مهارت در تجارت بود. ریرسون در سال‌های اخیر توانسته است تا خود را به‌ یکی از بهترین موسسات تحقیق و نوآوری در کانادا تبدیل کند.

به‌همین علت این دانشگاه جایزه برنامه‌های برتر تجارت را به‌دست آورده است. البته این جایزه فقط یکی از جوایز اخذ شده توسط دانشگاه ریرسون است.

دانشجویان علاقه‌مند به رشته مهندسی برق می‌توانند در دانشگاه ریرسون در مقاطع مختلف تحصیلی در این رشته به تحصیل بپردازند و تحصیلات خود را در این دانشگاه به اتمام برسانند.

 

دانشگاه ملکه

دانشگاه ملکه (کویینز) از جمله بهترین دانشگاه‌های دولتی و تحقیقاتی در کشور کانادا در شهر کینگستون است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ تاسیس شد. فضای دانشگاهی این موسسه آموزشی نسبت به دیگر دانشگاه‌های کانادا ممکن است کوچک‌تر به‌نظر برسد.

دانشگاه ملکه در زمینه‌های متفاوتی مانند مهندسی و علوم محاسباتی، بهداشت روان، مسائل اجتماعی مانند زورگویی و فقر، زیست پزشکی بالینی و علوم پایه تحقیقات تخصصی و بسیار وسیعی انجام داده است.

این دانشگاه از لحاظ جایگاه علمی در کانادا، به‌عنوان چهارمین دانشگاه برتر این کشور شناخته می‌شود. از طرفی براساس نظرات دانشجویان، دانشگاه ملکه دومین دانشگاهی است که توانست است نظرات مثبت دانشجویان را به خود جلب کند.

دانشجویان علاقه‌مند به رشته مهندسی برق می‌توانند در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه کلگری

 

یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا، دانشگاه دولتی کلگری است که در آلبرتا قرار دارد. دانشگاه کلگری در بین دانشگاه‌های جهان جایگاه ۲۰۰ و در دانشگاه‌های کانادا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان مهندسی برق می‌توانند در این دانشگاه در مقاطع فوق لیسانس و دکتری به تحصیل بپردازند. دوره تحصیلی Meng (دوره‌ای که با گذراندن آن نیازی به ارائه پایان نامه نخواهید داشت. این دوره براساس واحدهای درسی است و در آن فرد نیازی به گذراندن واحدهای تحقیقاتی ندارد) در دانشگاه کلگری به‌صورت نیمه وقت است.

درواقع می‌توان گفت این دوره یکی از سریع‌ترین دوره‌های آموزشی مهندسی برق به‌شمار می‌رود، زیرا دانشجو می‌تواند بعد از گذشت ۸ ماه مدرک خود را دریافت کند.

 

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا به‌شمار می‌رود. البته این دانشگاه در زمینه پزشکی_تحقیقاتی نیز بسیار مشهور و دارای امکانات پیشرفته است. مک مستر در انتاریو قرار دارد و رتبه بین‌المللی آن همیشه بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان بوده است.

دانشگاه مک مستر رشته مهندسی برق را در مقاطع مختلف تحصیلی مانند دکتری و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده است. این دانشگاه دولتی در مونترآل ایالت کبک قرار دارد. مک گیل همواره به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در زمینه آموزش شناخته می‌شود و در آن برنامه‌های بسیار ویژه و مختلفی در حوزه تدریس به اجرا درمی‌آیند.

رشته مهندسی برق در مقطع لیسانس در این دانشگاه شهرت زیادی ندارد اما مک گیل برای دانشجویان مهندسی برق در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری امکانات آموزشی بسیار زیادی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

 

قسمت مربوط به مهندسی برق در دانشگاه مک گیل مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای است که دانشجویان با استفاده از آن‌ها بتوانند دستگاه‌های جدید طراحی و کشف کنند و به توسعه آن‌ها بپردازند.

 

دانشگاه کارلتون 

کارلتون نیز از بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا است. این دانشگاه جامع دولتی در اتاوا قرار دارد. دانشگاه کارلتون در سال ۱۹۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه به یکی از بهترین موسسه‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، امور بین‌الملل، فناوری پیشرفته و معماری تبدیل شده است.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی مهندسی برق مدرک خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تکمیل تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به این دانشگاه بیایند.

از دیگر دانشگاه‌هایی که رشته مهندسی برق را ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه مونترآل
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو

 


سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289