معرفی دانشگاه سایمون فریزر کانادا

دانشگاه سایمون فریزر یکی از برترین و بهترین دانشگاه‌ها در کشور کانادا است و در شهر بربانی ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۶۵ میلادی با پذیرش ۲۵۰۰ دانشجو کار خود را آغاز کرد. برنامه‌های با محوریت آموزش‌های خلاقانه، محیط توسعه یافته و پژوهش‌های پیشرفته همگی ویژگی‌های منحصر به‌فرد این دانشگاه هستند تا مسیر پیشرفت دانشجویان این دانشگاه را هموار ‌کنند. در واقع SFU به افتخار یک کاوشگر و تاجر پوست به نام سایمون فریزر ثبت شده است. این دانشگاه با داشتن ۳ پردیس دانشگاهی به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی و آموزشی در کانادا شناخته می‌شود و رتبه ۳۲۳ را در بین دانشگاه‌های دنیا از آن خود کرده است. سایمون فریزر در میان دانشگاه‌های کانادا نیز رتبه ۱۳ دارد و به‌همین دلیل بسیاری از دانشجویان کانادایی و بین‌المللی می‌خواهند در آن به تحصیل بپردازند و برای پذیرش در آن اقدام می‌کنند. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر بربانی در نزدیکی ونکوور است و رشته‌های بسیار زیاد و متنوعی در آن تدریس می‌شوند. زبان تحصیل در سایمون فریزر انگلیسی است، بنابراین تسلط کافی بر این زبان و ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی برای پذیرش در این دانشگاه از پیش‌نیازهای پذیرش در آن به‌شمار می‌آید. در ادامه به‌صورت کامل به معرفی دانشگاه سایمون فریزر می‌پردازیم و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف، مدارک زبان، هزینه تحصیل و خوابگاه‌های آن را برای شما شرح می‌دهیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. معرفی پردیس‌های سایمون فریزر همان‌طور که اشاره کردیم این دانشگاه ۳ پردیس دانشگاهی دارد که بسیار معتبر و جامع هستند. با این‌حال هر یک از این سه پردیس در نقطه‌ای از شهر ونکوور قرار دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
اقامت یونان

معرفی دانشگاه سایمون فریزر کانادا

پردیس بربانی

پردیس اصلی دانشگاه، پردیس بربانی نام دارد. در این مکان معمولا فضاهایی برای ملاقات‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است.

پردیس ونکوور

این پردیس را با نام خورشید ونکوور می‌شناسند. در این فضای دانشگاهی امکانات تحصیلی آموزشی بسیار زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. پردیس ونکوور در مرکز این شهر قرار دارد.

پردیس سوری

این پردیس به‌عنوان یک مجموعه اجتماعی بسیار فعال در جنوب رودخانه سایمون فریزر واقع شده است.

دانشکده‌های سایمون فریزر

در دانشگاه سایمون فریزر دانشکده‌های متعددی وجود دارد که رشته‌های مختلفی را در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می‌دهند. این دانشکده‌ها عبارت هستند از:

  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده ارتباطات، هنر و تکنولوژی
  • دانشکده بازرگانی Beedie
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم کاربردی

دانشجویان در حال تحصیل در سایمون فریزر

این دانشگاه در هر ترم تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجویان مختلف در مقاطع تحصیلی متفاوت از سراسر کانادا و دنیا می‌کند. در واقع سایمون فریزر علاقه زیادی به اخذ پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد.

به‌طور کلی در این دانشگاه بیش از ۳۷ هزار دانشجو حضور دارند که از این تعداد حدود ۳۳ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه سایمون فریزر نیز بیش از ۱۷۰ هزار نفر از سراسر دنیا است که هر ساله به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. 

این دانشجویان بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود می‌توانند در کشورشان یا هر جای دنیا که بخواهند به استخدام شغل مورد نظر خود در بیایند، زیرا مدرک تحصیلی اعطا شده توسط این دانشگاه بسیار معتبر است.
 

علاوه بر این دانشجویان ایرانی زیادی نیز در سایمون فریزر درس خوانده‌اند و موفق به دریافت مدرک تحصیلی آن شده‌اند.

شهریه و هزینه‌های تحصیل در سایمون فریزر

با آن‌که نمی‌توان شهریه ثابتی را برای دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف در نظر گرفت اما به‌طور کلی دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد در سایمون فریزر به‌ترتیب برای هر ترم تحصیلی خود باید مبلغ ۹۵۰ دلار کانادا و ۱۹۴۰ دلار کانادا را ببپردازند.

در اکثر رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی و بومی شهریه نسبتا مشابهی را پرداخت می‌کنند. شهریه دانشجویان براساس فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود که این فاکتورها از این قرار هستند: رشته تحصیلی، ترم تحصیلی، سال تحصیلی، تعداد واحد اخذ شده در ترم و مقطع تحصیلی.

در صورتی که می‌خواهید به‌صورت کامل از شهریه رشته‌های این دانشگاه مطلع شوید، می‌توانید با توجه به هر کدام از این موارد به سایت این دانشگاه بروید و شهریه‌های رشته‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه سایمون فریزر

از جمله مدارکی که باید برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف سایمون فریزر ارسال کنید، موارد زیر را باید نام ببریم:

  • ارسال مدرک یا مدارک مقاطع تحصیلی قبلی که از دانشگاه‌های معتبر اخذ شده‌اند یا معادل آن‌ها
  • ارسال رزومه شغلی و درسی شما. در این رزومه باید خود را به‌صورت کامل معرفی کنید و سوابق علمی‌تان را توضیح دهید.
  • ارائه یک توصیه نامه که توسط اساتید شما نوشته شده باشد. در این توصیه نامه باید بر توانایی شما تاکید شود.
  • کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی در بعضی از رشته‌ها در مقاطع مختلف
  • حداقل معدل برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه نمره B+ است. این نمره براساس ۶۰ واحد درسی در آخرین ‌ترم‌های تحصیلی شما خواهد بود.
  • برای ثبت نام در مقطع دکتری باید ۷۵ درصد از واحدهای کارورزی دوره کارشناسی ارشد را با حداقل نمره ۳.۵ پاس کرده باشید.
  • ارسال مدرک زبان انگلیسی که مورد تایید سایمون فریزر باشد.

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه سایمون فریزر

زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. بنابراین تسلط کافی روی این زبان از پیش‌نیازهای پذیرش این دانشگاه است. فرقی نمی‌کند شما ساکن یک کشور انگلیسی زبان باشید یا غیر انگلیسی زبان، در هر صورت برای پذیرش در این دانشگاه باید مدرک معتبر این زبان را ارائه دهید.

از جمله مدارک زبان مورد تایید این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طی کردن سه دوره سه ساله زبان انگلیسی در مقطع متوسطه مدارس کانادا. در این دوره‌ها باید نمره بالاتر از ۷۰ کسب کنید.
  • اگر ساکن کشور انگلیس هستید نیز باید این دوره را در مدارس متوطه انگلیس بگذرانید.
  • این دوره در مدارس بین‌الملل کانادا به ۴ سال تغییر پیدا می‌کند و دانش‌آموزان بین‌المللب باید برای تحصیل در سایمون فریزر این دوره ۴ ساله را به اتمام برسانند.
  • ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا
  • ارائه مدرک آزمون PTE با نمره ۶۰ به بالا
  • کسب نمره ۷۰ به بالا در آزمون CAEL
  • کسب نمره ۸۸ به بالا در آزمون تافل اینترنتی

خوابگاه و مسکن دانشگاه سایمون فریزر

در این دانشگاه اقامتگاه‌های بسیار مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها با توجه به نیاز دانشجویان به شکل سالن‌های اقامتی سنتی، برج‌ها، آپارتمان‌ها با سبک استدیویی و شهرک‌ها ساخته شده‌اند.
 

از جمله ویژگی‌های این خوابگاه‌ها می‌توان به رزرو آن‌ها به‌صورت تک نفره اشاره کرد. در واقع شما لازم نیست اتاق خود را فرد دیگری شریک شوید و آن اتاق مختص به شما خواهد بود.

در ادامه نام اقامتگاه‌های این دانشگاه را بیان می‌کنیم.

  • خوابگاه Charles Chang innovation Center: محل استراحت دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • خوابگاه Hamilton Hall: محل استراحت دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • خوابگاه Townhouses: محل اقامت دانشجویان کارشناسی
  • خوابگاه Mc Taggart-Cowan Hall: محل اقامت دانشجویان کاشناسی
  • خوابگاه Shell House: محل اقامت دانشجویان کارشناسی
  • خوابگاه The Tower: محل اقامت دانشجویان مقطع کارشناسی

دانشجویانی که نمی‌خواهند در هیچ یک از این خوابگاه‌ها، اقامت داشته باشند، می‌توانند در اطراف دانشگاه برای خود خانه‌ای اجاره کنند. با این‌حال هزینه اجاره خانه ممکن است برای دانشجو زیاد باشد و نتواند از عهده آن بر بیاید.

قیمت یک آپارتمان در شهر بربانی برای خرید نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار کانادا است.


 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289