گران ترین و ارزان ترین دانشگاه های کانادا

هنگامی که صحبت از ادامه تحصیل به میان می آید بسیاری از دانشجویان، دانشگاه های کانادا را انتخاب می کنند. در این کشور، دانشگاه های متعددی وجود دارد که قاعدتاً هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. دانشگاه ها بر اساس گزینه های مختلفی مثل هزینه های تحصیل، کیفیت رشته، شهرت و بسیاری عوامل دیگر طبقه‌ بندی می‌شوند اما در این مقاله فقط بر مبنای هزینه ، چند دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم. قصد ما از نگارش این مقاله، معرفی چند نمونه ازگرانترین و ارزانترین دانشگاه های کانادا می باشد. پس اگر قصد مهاجرت کانادا از طریق ادامه تحصیل کانادا را دارید، در ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.
اقامت یونان

گران ترین و ارزان ترین دانشگاه های کانادا

گران ترین دانشگاه های کانادا :

۱)دانشگاه آلبرتا ادمنتون:
شهر ادمنتون، در کشور کانادا قرار دارد و دمای آن مانند دیگر مناطق این کشور همیشه پایین است.
یکی از دانشگاه های گران قیمتی که در این شهر وجود دارد، دانشگاه آلبرتا می باشد. اما بر خلاف مقطع لیسانس که لازم است شهریه زیادی پرداخته شود، هزینه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس آن قدر هم بالا نیست و در رنج مناسب تری قرار دارد.

۲) دانشگاه تورنتو:
دانشگاه تورنتو در شهری به همین نام قرار دارد و جزو یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا است که برای تحصیل در آن باید هزینه‌های زیادی را بپردازید.
جالب است بدانید که کشف هورمون انسولین و سلولهای بنیادی در دانشگاه تورنتو صورت گرفته است و یکی از دلایل محبوبیت این دانشگاه در میان دانشجویان بومی و بین المللی کشور های دیگر نیز همین موضوع می باشد.

۳) دانشگاه مک گیل:
مک گیل، یکی از محبوب ترین دانشگاه کشور کانادا است که رتبه ی دوازدهم را در میان دانشگاه جهان به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است که اکثر دانشجویان این دانشگاه نخبه بوده و با بالاترین معدل ها از این دانشگاه فارغ التحصیل می گردند. این دانشجویان ممتاز می توانند در کشور های مختلف جهان مشغول به کار شوند.
همچنین دانشگاه مک گیل، بالاترین آمار فارغ التحصیلان در مقطع دکتری را به خود اختصاص داده است و تاکنون ۱۲ جایزه ی نوبل دریافت کرده است.

 

ارزان ترین دانشگاه های کانادا:

۱)دانشگاه دال هوزی:
با وجودی که دانشگاه دال هوزی یکی از بزرگترین دانشگاه ها در کشور کانادا می باشد، اما لازم نیست برای تحصیل در آن هزینه زیادی را بپردازید.
این دانشگاه در شهر مونترال و بندر هالیفاکس قرار دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این بندر، می‌توان به مهاجر پذیر بودن و طبخ غذاهای دریایی لذیذ در آن اشاره کرد.
اگر قصد ادامه تحصیل در هر یک از رشته های خبرنگاری، حقوق و همچنین رشته های مربوط به هنر را دارید، دانشگاه دال هوزی، بهترین انتخاب برای شما می باشد.

۲) دانشگاه ساسکچوان:
اگر قصد دارید تا در رشته‌های تاریخ یا کشاورزی ادامه تحصیل بدهید، دانشگاه ساسکچوان، بهترین انتخاب برای شما می باشد. لازم نیست شهریه های گزافی را برای تحصیل در این دانشگاه بپردازید و در عین حال در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های کشور کانادا تحصیل خواهید کرد.
این دانشگاه در شهر ساکچوان و در نزدیکی شهر کبک قرار گرفته و مانند دیگر مناطق این کشور در فصل زمستان بسیار سرد است.

 

۳) دانشگاه بریتیش:
اگر قصد دارید تا در یکی از دانشگاه های ارزان کشور کانادا تحصیل کنید، دانشگاه بریتیش گزینه ی مناسبی خواهد بود.
قاعدتا شهریه ی دانشجویان بومی پایین تر از دانشجویان بین المللی است و به ترتیب ۵۳۱۸ و ۱۸۶۱۲ دلار می باشد.
لازم به ذکر است که این دانشگاه دارای ۵ شعبه در شهر بریتیش می باشد و به دلیل دریافت شهریه ی پایین از دانشجویان، جزو محبوب ترین دانشگاه های کشور کانادا قرار می گیرد.

۴) دانشگاه یادبود نیوفاندلند:
هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار پایین است و از آنجایی که از نظر پذیرش دانشجو سخت گیری خاصی صورت نمی گیرد، دانشجویان بومی و بین المللی می توانند به راحتی وارد دانشگاه شده و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.
لازم است تا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه، شهریه ای برابر با ۱۰۰۰ دلار را بپردازند که نسبت به دیگر دانشگاه های کشور کانادا بسیار پایین‌ تر است.

۵) دانشگاه براندون:
در منطقه ی براندون، مانیتوبا دانشگاهی به نام براندون تاسیس شده است و یکی از بهترین ها در کشور کانادا می باشد.
دانشجویان براندون می‌توانند تعامل خوبی با استاد ها و اعضای هیئت علمی داشته باشند و حتی زمینه ای برای آن ها فراهم شده تا بتوانند در موضوعات مورد علاقه ی خود نیز به تحقیق بپردازند.
مدارک مختلفی به دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه براندون داده می شود که BFA- BBA- BA- BM چند نمونه از آن ها می باشند.
لازم به ذکر است که شهریه ی این دانشگاه برای دانشجویان ۷۲۰۳ دلار می باشد.

در این مقاله، به معرفی چند نمونه از ارزان ترین و گران ترین دانشگاه های کشور کانادا پرداختیم. شما دانشجویان می توانید با کسب آگاهی از دانشگاه مورد نظر خود و توجه به شهریه ی دریافتی آن ها، به راحتی در این کشور تحصیل کنید و بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود مشغول به کار شوید.

 

 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289