پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر کانادا امروزه افراد بسیاری از سرتاسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کانادا و در دانشگاه های معتبر و ‌با رنکینگ بالا هستند. یکی از مواردی که باعث‌ شده همه ساله دانشجویان زیادی وارد کشور کانادا شده و خواهان ادامه تحصیل در کانادا هستند اعتبار بالای دانشگاه ها در کانادا و همچنین شهریه مناسب دانشگاه ها در کانادا نسبت به سایر کشور های انگلیسی زبان مانند ایالات متحده و استرالیا و انگلستان و همچنین امکان اخذ اقامت کانادا بعدا از تحصیل است. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار گرفته است و بعد از کشور روسیه، بزرگترین کشور دنیا می باشد. این کشور نسبت به مساحتی که دارد دارای جمعیت بسیار کمی است، به طوری که با این حجم از مساحت و‌ گستردگی تنها دارای ۳۵ میلیون نفر جمعیت است. کیفیت دانشگاه ها در کشور کانادا بسیار بالا بوده و در زمینه سطح علمی و آموزشی دارای صاحب سبک‌ نسبت به سایر کشور ها می‌باشد. نکته قابل توجه این است که کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا دارند می‌توانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا استفاده کنند چون کشور کانادا در بعضی از رشته ها امکان گرفتن فاند در مقطع دکتری وجود دارد. از شهر های مهم کشور کانادا می‌توان از تورنتو و‌ ونکوور و مونترال نام برد و‌ از راه های مهاجرت به کانادا می‌توان اخذ ویزای کار در کانادا و یا سرمایه گذاری در کانادا و یا تحصیل در کانادا نام برد. تمام‌ روشهای مهاجرت به کانادا دارای قوانین خاص خود است که تمامی آنها در صورتی که شخص متقاضی دارای شرایط باشد، می‌تواند با انتخاب یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا امکان گرفتن اقامت کانادا را برای خویش و‌ خانواده خود فراهم سازد.
اقامت یونان

پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

بیشتر دانشجویان خارجی، تورنتو را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که تقریبا ۴۶ درصد افراد هستند و بعد از آن ونکوور ۲۵ درصد و در رده بعدی مونترال با ۱۳ درصد است.

دلیل اصلی اینکه تعداد علاقه‌مندان ویزای تحصیلی در کانادا به سرعت افزایش پیدا کرده، تبدیل ویزای تحصیلی به کار و در آخر هم اخذ اقامت کشور کانادا است.

از سال ۲۰۰۹ تعداد درخواست های ویزای تحصیلی ۲ برابر شده و‌ کشور کانادا یکی از ۵ کشور برتر جهان برای دانشجویان بین‌المللی است.

بیشتر دانشجویان از کشور‌های آسیایی هندوستان و چین هستند اما تعداد دانشجویان ایرانی در کانادا نسبت به سالیان پیش ۳ برابر شده است.

دانشجویان بعد از اینکه فارغ التحصیل می‌شوند دارای چندین گزینه هستند:

  1. گرفتن مجوز کار پس از پایان تحصیلات
  2. گرفتن مجوز کار در حین تحصیل
  3. گرفتن ویزای کار برای همسر فرد دانشجو در کشور کانادا
  4. تقاضای دادن برای گرفتن اقامت دائم کانادا از پروگرام گواهینامه استانی:
    دانشجویان که در مقاطع فوق لیسانس و دکتری استان‌های کانادا مشغول هستند، می‌توانند بعد از پایان تحصیلات تقاضای گواهی از استان محل تحصیل کرده که این امر به پروسه دریافت اقامت بسیار کمک می‌کند.
  5. تقاضای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق پروگرام اکسپرس اینتری:
    تجربه تحصیل در کشور کانادا می‌تواند به شخص متقاضی ۱۵ الی ۳۰ امتیاز بدهد و تجربه کار شخص هم میتواند ۷۰ امتیاز برای وی داشته باشد و در صورت متاهل بودن، سابقه تحصیل و کار و مدرک زبان هم می‌تواند کمک شایانی به فرد کند و شخص با پیدا کردن کار زیر نظر کارفرمای کانادایی هم می‌تواند جدول امتیازات خود را بالا ببرد.

 

با توجه به قوانین آسان مهاجرتی کشور کانادا که در سال‌های اخیر در امر مهاجرت تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا وضع شده است.

 

امروزه بسیاری از اشخاص متقاضی ادامه تحصیل در مدارس کانادا و‌ کالج‌های کانادا و دانشگاه‌های کانادا هستند.

بکی از دلایلی که افراد، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند کیفیت بالای مدارس و دانشگاه‌های کانادا می‌باشد، که به لحاظ سیستم آموزش و پرورش دارای سیستمی با سطح آموزشی بالا و‌ صاحب سبک نسبت به سایر کشور‌های دیگر می‌باشد.

مدارس کانادا و دانشگاه‌های کانادا به خاطر اینکه دارای اعتبار جهانی و رنکینگ‌های بالای جهانی دارند و از جمله شهریه مناسب آنها نسبت به سایر کشورهای پیشرفته خواهان بسیار زیادی دارند.

کشور کانادا از لحاظ جغرافیایی در شمال قاره آمریکا واقع شده است و بعد از کشور روسیه دومین کشور پهناور دنیا می‌باشد ولی در مقایسه با وسعت بسیار زیادی که دارد جمعیت بسیار کمی را دارا می‌باشد.

به خاطر اینکه موسسات آموزشی کانادا و دانشگاه‌های کانادا دارای سطح بالای آموزشی و علمی هستند همه ساله از سراسر دنیا دانشجویان بسیار متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌باشند و از همه مهم‌تر دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کانادا در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند اقامت کانادا را بگیرند و می‌توانند بعد از تحصیل، در کشور کانادا زندگی کنند.

طبق مطالبی که در بالا آمد کسانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا هستند و‌ خواهان اخذ ویزا تحصیلی کانادا هستند این شانس را دارند که بتوانند اقامت کانادا را برای خودشان فراهم کنند.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانند از طریق ادامه تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا شرایط اقامت کانادا را برای خود فراهم سازید.

شما می توانید توسط وکلای مجرب ما در سازمان مهاجرتی کانادایی زرین شرایط مهاجرت و اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا را فراهم سازید.

طبق آمارهایی که سازمان ملل هر ساله در اختیار رسانه‌ها می گذارد کشور کانادا یکی از برترین کشورها در زمینه بورسیه تحصیلی به دانشجویان می‌باشد، به طوری که در مقطع دکتری در بیشتر رشته‌ها به دانشجویانی که شرایط تحصیلی خوبی داشته باشند را به آنها فاند می‌دهد و‌ دانشجویان می‌توانند از این امتیاز بزرگ استفاده کنند، اما ذکر این نکته واجب است که برای اخذ فول فاند در مقطع دکتری در کانادا افراد متقاضی برای آنکه بتوانند از مزایای فاند استفاده کنند باید دارای شرایط ویژه‌ای باشند که شامل موارد زیر است:

۱- فرد متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا ‌باید مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده باشد.

۲- فرد متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا باید سطح زبان بالایی داشته باشد و دارای آیلتس حداقل ۷ باشد.

۳- فرد متقاضی باید معدلی بالا در دوران کارشناسی ارشد داشته باشد.

و اگر این شرایط را داشته باشید می‌توانید با اساتید دانشگاه‌ها در ارتباط باشید و در صورت تایید استاد شما می‌توانید از دانشگاه فاند گرفته و شرایط تحصیل رایگان در کانادا را برای خود فراهم کنید.

متقاضیانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا شوند می‌توانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا برخوردار شوند.

از شهر‌های مهم کشور کانادا می‌توان از شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری، ادمونتون، مونترال و اوتاوا نام برد. البته راه های مهاجرت به کانادا از روشهای دیگری هم مانند اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای کار در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا صورت می‌گیرد.

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا تا مقطع دیپلم به طور اجباری می‌باشد و دانش آموزان بعد از آن که دوران متوسطه را تمام کردند می‌توانند با پایان تحصیلات وارد دانشگاه شوند.

دانش آموزان می‌توانند با پایان دوران تحصیلات در کانادا و اخذ دیپلم در کانادا شرایط ورود خود را برای پذیرش کالج در کانادا و یا پذیرش در دانشگاه ها در کانادا فراهم کنند.

نکته ای که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد این است که دانش آموزانی که قصد دارند پذیرش تحصیلی در کانادا را بگیرند اگر بتوانند در کشور کانادا دیپلم خود را بگیرند با اخذ دیپلم در کانادا می‌توانند بدون گرفتن مدرک آیلتس وارد دانشگاه در کانادا شوند.

اما در صورتی که فرد متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا دارای دیپلم کانادایی نباشد برای آنکه بتواند ویزای تحصیلی را اخذ کند باید به زبان انگلیسی مسلط باشد و دارای مدرک زبان آیلتس با نمره ۶/۵ آکادمیک باشند بنابراین یکی از شرایطی که فرد باید دارا باشد برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا تسلط بر زبان انگلیسی می‌باشد.

 

در واقع می‌توان موضوع را به این شکل گفت در صورتی که فرد تسلط به زبان داشته باشد می‌تواند پذیرش تحصیلی را بگیرد و بعد از آن موفق به کسب ویزای تحصیلی کانادا شود و در آخر هم تمامی اینها منجر به اخذ اقامت دائم کانادا خواهد شد.

در دانشگاه‌های کانادا همانند سایر کشورها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دروس ارائه می‌گردد و‌ به فارغ التحصیلان مدرک علمی اعطا می‌شود.

یکی دیگر از شرایط پذیرش دانشجو در کانادا معدل و‌ ریز نمرات سال آخر دبیرستان است، در صورتی که دانش آموز دارای نمرات بالایی باشد می‌تواند در دانشگاه پذیرش بگیرد و در غیر این صورت باید به کالج برود.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا متقاضی باید دارای مدرک دیپلم باشد و باید معدل حداقل ۱۴ را داشته باشد.

البته بعضی از دانشگاه‌ها در کانادا نیازمند نمره بالای ۱۵ هستند و داشتن و دارا بودن مدرک آیلتس حداقل۶ و یا مدرک زبان فرانسه جهت پذیرش دانشجو در کانادا از الزامات می‌باشد.

لازم به ذکر است افراد متقاضی که دارای مدرک زبان نیستند بایستی دوره‌های فشرده زبان را در دانشگاه ها طی کرده و بعد از پاس کردن واحد ها که حتی ممکن است ۲ ترم به طول انجامد بتوانند سال تحصیلی خود را شروع کنند.

هزینه‌های تحصیل در کانادا بسیار متفاوت است و بستگی به شهری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید دارد و یا حتی رنکینگ دانشگاه‌ها هم در قیمت شهریه بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

در مقطع کارشناسی در صورتی که فرد دانشجو ‌معدل بالایی را کسب کند می‌تواند کمک هزینه تحصیلی بین ۱۵۰۰ دلار تا ۹۰۰۰ دلار را دریافت کند.

اما در مقطع کارشناسی ارشد این هزینه‌ها یک مقدار بالاتر است ولی نکته ای که بسیار مهم است گذراندن یک دوره ارشد در کشور کانادا ۱ سال می‌باشد. (البته در بعضی از رشته ها ۲ سال است)

 

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در کانادا را دارند باید برای اخذ مدرک دکترا در کانادا، حداقل ۳ سال تحصیل تمام وقت را داشته باشند. اما در بعضی از رشته‌ها دانشجویان باید مدت ۶ سال را برای گرفتن مدرک، تحصیل کنند.

تحصیلات در مقطع دکتری در کانادا با امریکا متفاوت است. در مقطع دکتری در کشور امریکا به طور معمول یک دوره دو ساله با شروع کلاس‌های آموزشی امتحانات متقاضی شروع می‌شود و بعد دانشجو می‌تواند ‌پایان نامه خود را شروع کند.

این در حالی است که در مقطع دکتری در کانادا در بیشتر موارد از همان ابتدا تمرکز دانشجو بر تحقیق و پژوهش است.

دانشجویانی که قصد پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کانادا را دارند می‌بایست دارای مدرک آیلتس با نمره ۷ باشند.

در مقطع دکترا، دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی در کانادا می توانند از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند که شرایط نسبتا راحتی هم دارد.

جهت پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در کانادا فرد دانشجو‌ می‌بایست محل تحصیل خود را انتخاب کرده که اگر این امر رخ ندهد پرونده متقاضی توسط هیئت علمی رد می‌شود.

در کشور کانادا اغلب دانشگاه‌ها به صورت خصوصی بوده و‌ هزینه‌های تحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغییر است.

بالاترین هزینه تحصیل در بین همه استان‌های کانادا، مربوط به استان انتاریو است.

بیشتر واحد‌های درسی بر مهارت در تکنیک‌های روش تحقیق و اصول روش شناختی تمرکز یافته است.

بعضی از برنامه‌ها و در بعضی از رشته ها در مقطع دکترا، بر مبنای دوره‌های کار آموزی و حرفه ای تنظیم شده است و به طور کل می‌توان گفت که دانشجویان، این واحدها را در اولین سال دکتری خود پیش از آنکه پایان نامه خود را شروع کنند باید پاس کنند.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289