رشته مهندسی صنایع در کانادا

درباره ی رشته ی مهندسی صنایع مهندسی صنایع در کانادا (Industrial Engineering) شاخه ای از رشته های مهندسی است که به مسائل مربوط به بهینه سازی فرآیندها، سیستم ها و یا سازمان های پیچیده می پردازد. هدف مهندسان صنایع حذف اتلاف زمان، پول، مواد، نیروی کار، زمان ماشین آلات، انرژی و سایر منابعی است که تولید ارزش نمی کنند. بر طبق نظر موسسه ی مهندسان سیستم و صنایع، این افراد سعی می کنند برای افزایش کیفیت و بهره وری به نحوه ی بهتر شدن چیزها و بهبود فرآیندها و سیستم ها پی ببرند. مهندسی صنایع مرتبط به توسعه، بهبود و پیاده سازی سیستم های یکپارچه ای از مردم، پول، دانش، اطلاعات، تجهیزات، انرژی، مواد، تحلیل ها و ترکیب ها همچنین ریاضیات، فیزیک و علوم اجتماعی همراه با اصول و متدهای طراحی مهندسی می باشد تا نتایج بدست آمده از چنین سیستم ها یا فرآیند هایی را مشخص، پیش بینی و ارزیابی کند. با این که این رشته قدمتی طولانی دارد و در نظام مهندسی جزو رشته های نظام مند محسوب می شود، اما مفاهیم آن به طور قابل توجهی با برخی از رشته ها با محوریت کسب و کار، همانند مدیریت عملیات همپوشانی دارد.
اقامت یونان

رشته مهندسی صنایع در کانادا

گرایش های رشته ی مهندسی صنایع

  • تحقیق در عملیات و تکنیک های بهینه سازی
  • اقتصاد مهندسی
  • مدیریت زنیجره ی تامین و لجستیک
  • شبیه سازی سیستم ها و فرآیندهای تصادفی
  • پویایی سیستم و سیاست گذاری
  • تکنیک ها و تحلیل سیستم
  • سیستم های ساخت و تولید/ مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی عوامل انسانی و ارگونومیک (مهندسی ایمنی)
  • برنامه ریزی و کنترل تولید
  • علم مدیریت
  • ساخت و تولید با کمک کامپیوتر

تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا

در حال حاضر  21 دوره ی مختلف از رشته ی مهندسی صنایع در مقطع لیسانس و 14 دوره ی مختلف در مقطع ارشد، در کانادا ارائه می شود. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در مقطع لیسانس این رشته هستند باید در مقطع دبیرستان دوره های ریاضیات همانند جبر، مثلثات و حسابان، علوم کامپیوتر و علومی مانند شیمی و فیزیک را بگذرانند. دوره های لیسانس مهندسی صنایع در کانادا شامل سخنرانی در کلاس های درس و تمرین در آزمایشگاه دانشگاه می باشد. بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کانادا دوره های آموزشی مشارکتی (Co-op) را ارائه می کنند که در آن دانشجویان در ضمن گذراندن دوره ی آموزشی با مهارت های عملی نیز آشنا می شوند. دانشگاه ها و کالج های بسیاری کمی در کانادا دوره های ی مهندسی صنایع در مقطع لیسانس یا ارشد را ارئه می دهند. دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی صنایع در کانادا با سه عنوان مدرک ارشد علوم کاربردی (MASc)، ارشد مهندسی (MEng) و دکترا ارائه می شوند. مدرک تحصیلات تکمیلی به مهندسان صنایع اجازه می دهد تا به عنوان یک پروفسور در کالج یا دانشگاه تدریس کرده یا در کارهای تحقیقاتی مشارکت داشته باشند.

دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی مهندسی صنایع در کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته  مهندسی صنایع در کانادا

مقطع کارشناسی:

– مدرک دیپلم +گواهینامه ی پیش دانشگاهی

– گذراندن دروس پیش نیاز ( این دروس با توجه به دانشگاهی در آن اپلای می کنید متفاوت است.)

دروس پیش نیاز دانشگاه ویندزور: ریاضیات، زبان، علوم و فیزیک سال دوازدهم کانادا با حداقل 74٪ نمره (گذراندن درس حسابان و بردارها بسیار مورد توصیه است)

دروس پیش نیاز دانشگاه تورنتو: ریاضیات (شامل حسابان)، فیزیک و شیمی پیش دانشگاهی با حداقل نمره ی 16 از 20

مقطع ارشد:

– مدرک لیسانس با حد نصاب نمره ی تعیین شده در دانشگاه مد نظر (معمولا حداقل نمره ی B)

* داشتن مدارکی از کارهای تحقیقاتی هم توصیه می شود.

مقطع دکترا:

– مدرک ارشد در رشته های مرتبط با حد نصاب نمره ی تعیین شده در دانشگاه مد نظر

– پذیرش به مقطع دکترای مهندسی صنایع به طور مستقیم از مقطع کارشناسی برای متقاضیان ممتاز امکان پذیر است.

* در برخی موارد، اخذ پذیرش در رشته ی مهندسی صنایع در مقطع ارشد و دکترا  در کانادا ممکن است نیازمند مدرک GRE باشد.

* برای تحصیل در رشته ی صنایع در کانادا علاوه بر مدارک تحصیلی، داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی هم برای تحصیل در دانشگاه مورد نیاز است. حد نصاب نمره ی زبان برای پذیرش در دانشگاه معمولا آیلتس با نمره ی بالاتر از 6.5 می باشد.

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل فرمائید.

بازار کار رشته ی مهندسی صنایع در کانادا

رشته ی صنایع در کانادا با عنوان مهندسی صنایع و ساخت و تولید شناخته می شود. کد شغلی این رشته در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا برابر 2141 است. داشتن مجوز مهندس حرفه ای (P.Eng) در این رشته به اندازه ی سایر رشته های مهندسی رایج نیست اما کسانی که در شرکت های با قرارداد دولتی کار می کنند، بهتر است این مجوز را داشته باشند. به طور کلی اشتغال با عنوان مهندس صنایع نیاز به مدرک لیسانس در این رشته دارد. اما بسیاری از افراد در کنار آن مدارکی در رشته های مهندسی ماشین آلات، مهندسی ساخت، فناوری های مهندسی صنایع یا مهندسی عمومی نیز دارند.

شرایط عمومی کسب مجوز PE در رشته ی مهندسی صنایع

– مدرک لیسانس

– نمره ی قبولی در آزمون اصول مهندسی (FE)

– سابقه ی کار مرتبط

– نمره ی قبولی در آزمون مهندسی حرفه ای (PE)

* آزمون FE را می توان بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی گذراند. مهندسانی که این آزمون را با موفقیت پشت سر می گذارنند، مهندسان تحت تعلیم (EIT) یا کارورزان مهندسی (EI) نامیده می شوند. بعد از کسب تجارب کاری، EIT ها می توانند آزمون دوم که اصول و روش های مهندسی است را بگذارنند. در برخی از استان ها فرد برای کسب مجوز باید تحصیلات تکمیلی را ادامه داده باشد.

وظایف شغلی مهندس صنایع در کانادا

  • مطالعه ی ماشین آلات و تسهیلات جدید و توصیه یا انتخاب ترکیبی کارآمد از آنها
  • توسعه ی سیستم ها و روندهای انعطاف پذیر و یا یکپارچه برای ساخت و تولید
  • برنامه ریزی و طراحی طرح بندی تاسیسات و تسهیلات
  • پژوهش و برنامه ریزی پیاده سازی برای تعیین سرمایه ی مورد نیاز برای تولید و استفاده ی بهینه از ماشین آلات، مواد و منابع
  • تحلیل هزینه های تولید
  • طراحی، توسعه و انجام پژوهش های بررسی زمان و کار بر روی ساده سازی برنامه ها
  • تعیین منابع انسانی و نیازمندی های مارتی و توسعه ی برنامه های آموزشی
  • توسعه ی استانداردهای عملکرد، سیستم های ارزیابی و برنامه های دستمزد و انگیزه بخشی
  • انجام پژوهش های قابلیت اطمینان و عملکرد تسهیلات تاسیسات و یا سیستم های تولید و مدیریتی
  • توسعه ی استانداردهای نگهداری، زمان بندی و برنامه ها
  • برپایی برنامه ها و انجام پژوهش هایی برای افزایش بهداشت و امنیت صنعتی یا شناسایی و تصحیح اتش و یا سایر مخاطرات
  • نظارت بر تکنسین ها، فناوران، تحلیل گران، کارکنان اجرایی و سایر مهندسان

مسیر شغلی مهندسی صنایع در کانادا

مهندسان صنایع در کانادا در ابتدای کار معمولا تحت نظارت مهندسان با تجربه کار می کنند. در شرکت های بزرگ، مهندسان جدید ممکن است در کلاس ها یا سمینارها تحت آموزش های رسمی قرار بگیرند. یک مهندس تازه ی کار صنایع که دانش و تجارب کاری مورد نظر را کسب کرده است، به پروژه های دشوارتر با استقلال بیشتری ارتقا می یابد تا طراحی ها را توسعه داده، مشکلات را حل کرده و تصمیم گیری نماید. در نهایت مهندسان صنایع ممکن است یک متخصص فنی همانند مهندسان کیفیت یا طراحان تسهیلات شوند. در آن نقش ها این افراد یک تیم از مهندسان، تکنسین ها را سرپرستی می کنند. بسیاری از مهندسان صنایع به پست های مدیریتی ارتقا می یابند زیرا کاری که انجام می دهند مربوط به کار مدیران است.

مهاجرت به کانادا با روش نیروی متخصص در رشته ی مهندسی صنایع

افرادی که دارای مدرک مهندسی صنایع هستند می توانند با استفاده از این مدرک خود به عنوان نیروهای متخصص فدرال (FSW) یا نیروی متخصص استانی با کد شغلی 2141 در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کنند. کشور کانادا در حال حاضر فرصت های شغلی زیادی را برای رشته های مهندسی در دسترس دارد که 70٪ این فرصت های شغلی مربوط به جایگزینی به جای نیروهای بازنشسته می باشد. اکثر مهندسان صنایع که از این طریق به کانادا مهاجرت می کنند در بخش های حمل و نقل ، تجهیزات و صنایع ساخت و تولید مشغول به کار می شوند. تا کنون بیشترین تقاضا برای مهندسان صنایع مهاجر از کشورهای  خارج از کانادا، به ترتیب در استان های انتاریو، کبک ، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بوده است.

فرصت های شغلی برای رشته ی مهندسی صنایع در کانادا

مهندسان صنایع با توجه به وظایفشان ممکن است هم در محیط های اداری و هم در سایر محیط فعالیت داشته باشند. برای مثال در هنگام بررسی مشکلات ممکن است از کارکنانی که قطعات را در یک کارخانه یکپارچه می کنند و یا از کارکنانی که وظایف خود را در بیمارستان ها انجام می دهند، بازدید کنند. یا این که ممکن است در دفتر خود با استفاده از کامپیوتر و داده هایی که خود یا دیگران جمع آوری کرده اند، به حل مشکلات بپردازند. مهندسان صنایع ممکن است مجبور شوند برای مشاهده ی فرآیند ها و ارزیابی محیط های کاری مختلف همواره در سفر باشند.

مکان هایی که یک مهندس صنایع می تواند در آنجا مشغول به کار شود:

– کارخانه ی قطعات و محصولات هوافضا

– کارخانه ی ماشین آلات

– شرکت های معماری، مهندسی و خدمات مرتبط

– کارخانه ی قطعات وسایل نقلیه ی موتوری

– مدیریت شرکت ها و سازمان ها

– بخش های دولتی

– شرکت های مشاوره

– شرکت های حمل و نقل

– موسسات مالی، مراقبت های بهداشتی، رستوران ها و فست فود ها و سایر موسسات

– صنعت خودرو

– بخش های توسعه و تحقیق

– بخش های تولید و توزیع قدرت

حقوق رشته ی مهندسی صنایع در کانادا

متوسط حقوق مهندسان صنایع در کانادا بین 45,617 تا 81,556 دلار در سال متغیر است. حقوق های پایینتر مربوط به تازه کاران این رشته که دارای سابقه ی کمتر از 5 سال هستند و حقوق های بالا مربوط به افرادی با سابقه ی کار طولانی بین 10 تا 20 سال، می باشد. البته حقوق سمت های ارشد و مدیریتی مهندسی صنایع در کانادا ممکن است بالاتر از 100,000 دلار نیز باشد.

مهارت های تاثیر گذار بر سطح درآمد مهندسان صنایع در کانادا

  • آشنایی با عملکرد سیستم عامل ها (10٪)
  • مهندسی فرآیندهای کم سود (9٪)
  • طراحی مهندسی (5٪)
  • پیشرفت فرآیند (4٪)
  • اتوکد (3٪)
  • پاورپوینت (1٪)
  • ساخت و تولید کم سود (1٪)
  • مایکروسافت ورد (1٪)
  • مایکروسافت اکسل (2٪)
  • مدیریت پروژه (2٪)
  • مایکروسافت آفیس (2٪)

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289