مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

کانادا یکی از کشورهای مطرح دنیا از لحاظ برخورداری از سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه‌های معتبر است. همین امر باعث شده تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا اقدام کنند. کانادا یکی از کشورهای انگلیسی زبان است که فقط در ایالت کبک آموزش به زبان فرانسه صورت می‌گیرد. البته در سایر ایالات نیز ممکن است تعدادی از ساکنین به زبان فرانسه صحبت کنند اما زبان رسمی، انگلیسی است. به همین دلیل متقاضیان تحصیل در ایالات انگلیسی زبان کانادا در صورتی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نباشد باید در یکی از آزمون‌های معتبر شرکت کنند و نمره مورد نظر دانشگاه را کسب نمایند. متقاضیان تحصیل در ایالت کبک نیز باید در آزمون زبان فرانسه شرکت نمایند. برای متقاضیان تحصیل در کانادا در مورد مدرک زبانی که در مراکز آموزشی این کشور پذیرفته می‌شود و حد نصاب نمره قبولی سوالات زیادی مطرح می‌شود. برای دریافت پاسخ سوالات خود در این مقاله با ما همراه باشید.
اقامت یونان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مدرک زبان معتبر برای تحصیل در کانادا

اگر قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی را دارید باید در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کنید:

CELPIP-General (CELPIP-G)

CELPIP-Academic (CELPIP-A)

Academic)IELTS (General &

TOEFL (test of English as a foreign language)

PTE (Pearson Test of English)

و اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه زبان کانادا را دارید باید در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کنید:

Test d’évaluation de français

Test de connaissance du français

برای کسب اطلاعات لازم در مورد مدرک زبان معتبر در دانشگاه مورد نظر باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید زیرا هر یک از آزمون‌های مذکور ممکن است در یک دانشگاه پذیرفته شود اما دانشگاه دیگر آن را از دانشجوی خارجی قبول نکند.

نمره قبولی مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

نمره قبولی مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

اگر در آزمون تافل شرکت می‌کنید، نمره شما در تمامی مهارت‌ها نباید کم‌تر از 21 باشد و نمره کل نیز نباید از 86 کم‌تر باشد. اگر جزء دانشجویانی هستید که شرکت در آزمون آیلتس را ترجیح می‌دهید نباید نمره شما در مهارت‌های مختلف نوشتاری، شنیداری و گفتاری کم‌تر از 5 باشد. در آزمون آیلتس با کسب نمره 6.5، جز، پذیرفته‌شدگان این آزمون هستید.

مدرک زبان برای تحصیل در مقطع لیسانس کانادا

مدرک زبان برای تحصیل در مقطع لیسانس کانادا

برای تحصیل در مقطع لیسانس کانادا نیز باید یکی از مدارک زبان معرفی شده در بخش قبلی را با توجه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید ارائه نمایید. حداقل نمره لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در دوره لیسانس، در هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی نمره قبولی در آزمون زبان برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در مقایسه با دوره کارشناسی ارشد و دکتری کم‌تر است.

مدرک زبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

در این دوره تحصیلی نیز هر یک از دانشگاه‌های کانادا، حدنصابی را برای آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه در نظر گرفته‌اند که مسلمأ در دانشگاه‌های برتر، انتظار کسب نمره بالاتری در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد شما باید تسلط و مهارت بیشتری در زبان انگلیسی داشته باشید به همین دلیل هم باید برای کسب نمره بالاتر در مقایسه با دوره لیسانس تلاش خود را به کار بگیرید.

مدرک زبان برای تحصیل در مقطع دکتری کانادا

دانشگاه‌های کانادا از متقاضیان تحصیل در دوره دکتری انتظار دارند که در بخش‌های مختلف گفتاری، شنیداری و درک مطلب، از مهارت بالایی برخوردار باشند به همین دلیل برای تحصیل در مقطع دکتری کانادا باید بخشی از وقت خود را برای کسب مهارت در زبان انگلیسی اختصاص بدهید. توجه دانشگاه‌ها بر توانایی دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در دوره‌های آموزشی دکتری به این دلیل است که شما باید در این دوره، به انجام تحقیقات و سرچ‌های پیشرفته بپردازید که این امر در موراد زیادی مستلزم رجوع به منابع دست اول و لاتین است. مسلمأ دانشجویی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی نداشته باشد در دوران تحصیل خود با مشکل مواجه می‌شود به همین دلیل دانشگاه‌های کانادا حد نصاب بالایی را برای نمره آزمون زبان در نظر می‌گیرند.

شرکت در آزمون زبان بعد از ورود به کانادا

بعضی از داوطلبین تحصیل در کانادا تمایل دارند که بعد از ورود به این کشور برای دریافت مدرک زبان اقدام کنند. به این دسته از متقاضیان باید گفت که امکان دریافت مدرک زبان در کشور کانادا وجود دارد اما توصیه می‌شود که قبل از حضور در کانادا مدرک زبان را در دست داشته باشید. به این دلیل که شما برای مهاجرت به کانادا یا اقامت در این کشور به منظور تحصیل در دانشگاه‌ها یا مدارس باید ویزای تحصیلی دریافت کنید و زمانی سفارت کانادا ویزای تحصیلی را برای شما صادر می‌کند که از دانشگاه کانادا پذیرش گرفته باشید. البته بعضی از محصلین قبل از دریافت پذیرش ممکن است از سفارت کانادا درخواست صدور ویزای تحصیلی بنمایند اما معمولأ درخواست آن‌ها ریجکت می‌شود چون قصد شما برای تحصیل در کانادا باید برای سفارت محرز شود و دلیل اثبات ادعای شما، همان نامه پذیرشی است که از دانشگاه برای شما ارسال شده است. دانشگاه نیز زمانی نامه پذیرش را ایمیل می‌کند که شما شرایط تحصیل در دانشگاه را داشته باشید. واضح است که دانشگاه‌ها در کانادا به دانشجویی که مدرک زبان معتبر نداشته باشد پذیرش نمی‌دهند. بنابراین اقدام شما برای دریافت ویزای تحصیلی عملأ با مشکل مواجه خواهد شد.

اگر قصد دارید با دریافت ویزایی غیر از ویزای تحصیلی وارد کانادا بشوید و سپس در کانادا برای تحصیل اقدام کنید بهتر است که مدرک زبان معتبر معرفی شده از سوی دانشگاه را در زمان حضور در کانادا دریافت کنید.

شرکت در آزمون زبان بعد از ورود به کانادا

مدت زمان دریافت مدرک زبان جهت تحصیل در کانادا

مدت زمان لازم برای دریافت مدرک زبان جهت تحصیل در کانادا به سطح تسلط شما به زبان انگلیسی بستگی دارد. اگر در سطح قوی قرار داشته باشید با صرف مدت زمان اندکی می‌توانید در یکی از آزمون‌های زبان موفق به دریافت مدرک زبان بشوید اما اگر در سطح متوسط قرار گرفته‌اید تقریبا 3 تا 4 ماه نیاز به یادگیری دارید و متقاضیانی هم که مهارت چندانی در زبان انگلیسی ندارند معمولا باید 6 ماه برای ایجاد آمادگی جهت شرکت در یکی از آزمون‌های زبان وقت صرف کنند. البته طبق گفته اشخاصی که در آزمون‌های مختلف شرکت کرده‌اند، نوع آزمونی هم که در آن شرکت می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سطح سوالات در برخی از آزمون‌ها بالاتر است.

شرکت در آزمون تافل و آیلتس برای تحصیل در کانادا

برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا این سوال مطرح می‌شود که شرکت در کدام یک از آزمون‌ها جهت تحصیل در کانادا بهتر است. با توجه به این که اکثر دانشگاه‌ها در کانادا مدرک زبان تافل و آیلتس را معتبر می‌دانند این دو مدرک در بین دانشجویان از شهرت بیشتری برخوردار است. دانشجویان تمایل به شرکت در آزمونی دارند که بتوانند راحت‌تر در آن پذیرفته شوند. برای تصمیم‌گیری در این زمینه باید به مهارت‌های زبانی خود توجه داشته باشید و ببینید که در هر یک از این دو آزمون تعداد بیشتر سوالات به کدام بخش اختصاص دارد. مثلا اگر بخش شنیداری شما ضعیف است و تعداد سوالات این قسمت در آزمون تافل بیشتر از آیلتس است پیشنهاد می‌شود که در آزمون آیلتس شرکت کنید. خوب است بدانید که آزمون آیلتس در بین دانشجویان طرفدار بیشتری دارد.

آیا شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا محدودیت دارد؟  

خیر برای شرکت در آزمون زبان تافل و آیلتس با محدودیت مواجه نیستید. شما هر 12 روز یک بار می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید. امکان شرکت در آزمون تافل و آیلتس برای متقاضیان در هر رده سنی وجود دارد. اما برای داوطلبین با سن کم‌تر از 16 سال دریافت این مدرک مزیتی ندارد مگر برای تعیین سطح زبان انگلیسی. همچنین تعداد دفعات شرکت در آزمون نیز محدودیت خاصی ندارد. اما با توجه به هزینه‌ای که برای هر بار شرکت در آزمون باید بپردازید بهتر است بدون آمادگی در آزمون‌های زبان جهت تحصیل در کانادا شرکت نکنید.

آیا آزمون زبان تافل و آیلتس در ایران برگزار می‌شود؟

در ایران مراکزی هستند که اقدام به برگزاری آزمون‌های مذکور می‌نمایند منتهی آزمون تافل در ایران در قالب IBT برگزار می‌شود.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289