نکات کلیدی اپلای دانشگاه های کانادا و گرفتن پذیرش کالج

دانشگاههای با رنکینگ بالای جهانی کانادا و کیفیت دانشگاه و کالج های کانادا و همچنین امکان اخذ اقامت کانادا بعد تحصیل ، دلایلی ست که سالانه دانشجویان بسیاری برای اپلای دانشگاه های کانادا و گرفتن پذیرش کالج های این کشور اقدام می نمایند . اولین قدم برای متقاضیان گرفتن اپلای دانشگاه های کانادا پیدا کردن دانشگاه مناسب می باشد . دانشگاه های کانادا هر کدام شرایط خود را برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارند . این شرایط با توجه به رشته و مقطع تحصیل می تواند متفاوت باشد . فاکتور های اولیه ای که هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بررسی می نماید ، معدل آخرین مدرک تحصیلی ، ریز نمرات ، نمرات دورس تخصصی ، نمره مدرک آیلتس و همچنین در مقاطع بالای تحصیلی حتی دانشگاهی که دانشجو از آن فارغ التحصیل شده و پیشینه کاری و رزومه دانشجو نیز بررسی می گردد . اکثر دانشگاه ها حداقل های مورد نیاز خود را در وب سایت خود اعلام نموده اند .
اقامت یونان

نکات کلیدی اپلای دانشگاه های کانادا و گرفتن پذیرش کالج

اپلای دانشگاه های کانادا و کالج

کانادا دارای دانشگاه و کالج های متنوعی می باشد . یکی از مواردی که دانشجویان برای اپلای دانشگاه های کانادا مدنظر قرار می دهند ، رنکینگ این موسسات آموزشی می باشد . در رتبه بندی دانشگاه های فاکتورهای متعددی از قبیل کیفیت دانشجویان فارغ التحصیل ، کیفیت آموزش ، امکانات وغیره بررسی می گردد . دانشجویان می بایست به این نکته توجه داشته باشند که هر چه رنکینگ یک دانشگاه بالا باشد شرایط اپلای گرفتن از این دانشگاه نیز سخت تر می باشد . همچنین مقتضیان تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می بایست به این نکته توجه نمایند که لزوما” داشتن حداقل شرایط مورد نیاز این دانشگاه ها دیلی بر موفقیت برای اپلای گرفتن از این دانشگاه ها نمی باشد ، چرا که سالانه متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای این دانشگاه های اقدام می نمایند و منطقی ست که این موسسات آموزشی شرایط متقاضیان را بررسی و انتخاب های خود را از بهترین ها شروع می کنند و شانس اینکه متقاضیانی با داشتن حداقل ها موفق به پذیرش از این دانشگاه ها شوند ضعیف می گردد .

معدل مدرک تحصیلی و اپلای برای دانشگاه و کالج های کانادا

یکی از فاکتور های مهمی که دانشگاه و کالج های کانادا برای پذیرش دانشجویان مدرنظر قرار می دهند معدل متقاضیان می باشد . معمولا” حداقل معدل مورد قبول برای دانشگاه های کانادا ۱۴ می باشد . البته معدل مورد قبول برای دانشگاه های رنگینگ برتر کانادا ۱۸ به بالا می باشد .ریز نمرات تحصیلی و همنین نمرات دروس تخصصی نیز توسط این دانشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد . بنابراین دانشجویانی که در حال تحصیل و برنامه ریزی برای مهاجرت تحصیلی می باشند ، می بایست با برنامه ریزی مناسب ، تلاش در کسب نمرات بالایی نمایند تا بتوانند برای دانشگاه های رنکینگ بالا اپلای نمایند .

در برخی موارد دانشگاه ها در برخی از رشته ها که ظرفیت آنها تکمیل نشده به متقاضیان با معدل پایین تر نیز پذیرش می دهند. متقاضیانی که شرایط فوق را دارند می توانند از طریق دفاتر مشاورین مهاجرتی و تحصیلی از این فرصتها آگاه شوند .

نمره آیلتس و اپلای گرفتن از دانشگاه های کانادا

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که در پذیرش دانشجویان ، مدنظر قرار می گیرد نمره مدرک آیلتس آنها می باشد . معمولا” حداقل نمره آیلتس مورد قبول برای مقطع لیسانس ۶ و برای مقاطع بالاتر ۶٫۵ به بالا می باشد . اپلای برای دانشگاه های رنکینگ برتر کانادا نیز همچون فاکتور های دیگر نیاز به داشتن نمرات بالای آیلتس می باشد و متقاضیان با داشتن حداقل نمره موفق به گرفتن پذیرش از این دانشگاه های نمی گردند.

برخی از کالج های کانادا بصورت مشروط ( کاندشنال ) نیز بدون نیاز به مدرک آیلتس به مقاضیان پذیرش می دهند . دانشجویانی که از این کالج ها اپلای میگیرند ، ابتدا می بایست دوره زبانی که کالج مربوطه برای او در نظر گرفته را با موفقیت پشت سر گذارند تا بتوانند برای ادامه تحصیل در رشته ای که انتخاب نموده اند ادامه تحصیل دهند.

 

برخی از دانشگاه های کانادا نیز همانند کالج ها بصورت مشروط به متقاضیان پذیرش می دهند . دانشجویان متقاضی این دانشگاه ها نیز پس از گدراندن دوره زبان مورد نظر می توانند در رشته انتخابی خود ادامه تحصیل دهند و دیگر نیازی به ارائه مدرک آیلتس نمی باشد .

اغلب دانشگاه ها و کالج های کانادا مدارک دیگری از قبیل PTE ، TOEFEL را نیز به جای ILETS می پذیرند .

پذیرش گرفتن از کالج و دانشگاه های کانادا و Statement Of Purpose

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز که تاثیر به سزایی در گرفتن پذیرش از دانشگاه خواهد داشت Statement Of Purpose (نامه انگیزه تحصیلی ) می باشد که می بایست در نگارش آن دقت بسیار نمود . ارائه SOP می تواند در موفقیت پذیرش تحصیلی تاثیر زیادی داشته باشد . با توجه به اینکه نگارش SOP از اهمیت بسزایی در این پروسه برخوردار است پیشنهاد می گردد حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت گرفته شود .

پیدا کردن دانشگاه مناسب نیاز به صرف وقت و سرچ در اینترنت و بررسی شرایط دانشگاه ها در رشته های مختلف می باشد .علاوه بر مدارک و شرایط فوق برخی از رشته ها نیاز به مدارک دیگری از قبیل GMAT برای رشته ای فنی مهندسی و GRW برای رشته های مالی و بیزینسی نیز دارند . البته این موسسات آموزشی ممکن است در برخی موارد برای تکمیل ظرفیت خود از دانشجویانی بدون داشتن این مدارک نیز انتخاب نمایند . 

جهت اقدام برای پذیرش از دانشگاه و کالج های کانادا نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی به دانشگاه مربوطه جهت بررسی مدارک متقاضیان می باشد . هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه از ۹۰ تا ۳۵۰ دلار می تواند با توجه به موسسه آموزشی متفاوت باشد . هزینه فوق تنها جهت بررسی مدارک بوده و در صورتی که دانشجو از طرف دانشگاه مربوطه واجد شرایط نبوده و پذیرش تحصیلی ارائه نگردد ، مرجوع نخواهد شد .

شرایطی که در بالا به آن اشاره شد تنها قسمت کوچکی از پروسه گرفتن پذیرش و اپلای دانشگاه های کانادا می باشد . همچنین از آنجایی که اکثر متقاضیان تحصیلی با قصد اخذ اقامت کانادا و ویزای کار پس از تحصیل برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام می نمایند ، رعایت برخی شرایط در انتخاب رشته و دانشگاه حائر اهمیت می باشد .

 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289