معرفی دبیرستان های ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای مهاجرپذیر در استان بریتیش کلمبیا کشور کانادا است که هر ساله پذیرای تعداد بالایی دانش‌آموز و دانشجوی بین‌المللی خواهد بود. تحصیل در دبیرستان های ونکوور یکی از علل مهاجرت بسیاری از خانواده‌ها یا نوجوانان به این شهر است.
اقامت یونان

معرفی دبیرستان های ونکوور

دبیرستان‌های مختلفی در این شهر وجود دارند که از لحاظ کیفیت آموزش، دولتی یا خصوصی بودن، محدودیت جنسیت و سایر موارد با یکدیگر متفاوت هستند. ما در این مطلب سعی داریم فهرستی از مشهورترین و بهترین دبیرستان‌های ونکوور را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.
 

تحصیل در دبیرستان های ونکوور

با توجه به این نکته که استان‌های کانادا علاوه ‌بر قانون فدرال از قانون محلی خود نیز تبعیت می‌کنند و ممکن است قانون در هر یک از استان‌ها متفاوت از دیگری باشد، سیستم آموزشی نیز در استان‌های مختلف با تفاوت‌هایی همراه است.

با وجود تمام این قوانین متفاوت، در بیشتر استان‌های کانادا از جمله بریتیش کلمبیا، دوره دبیرستان شامل یک دوره چهار ساله می‌شود که معمولا از پایه نهم یعنی ۱۴ الی ۱۵ سالگی تا پایه دوازدهم یعنی ۱۷ یا ۱۸ سالگی ادامه خواهد داشت.

دبیرستان های ونکوور با توجه به معیارهای مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند که خود این موضوع باعث خواهد شد در دسته‌بندی‌های متنوعی قرار گیرند. بخشی از این معیارها به شرح زیر هستند:

  • مدارس دوره دبیرستان در ونکوور براساس مدیریت آن‌ها به دو دسته مدارس دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. مدیریت مدارس دولتی با دولت بوده و تحصیل در آن‌ها برای شهروندان و مقیمان این کشور رایگان است. اما برای تحصیل در مدارس خصوصی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، باید شهریه مشخصی پرداخت کنید.
  • در یک دسته‌بندی دیگر دبیرستان‌های ونکوور به دو گروه دبیرستان‌های شبانه‌روزی و معمولی یا روزانه تقسیم خواهند شد. دانش‌آموزان در دبیرستان‌های شبانه‌روزی، در خوابگاه‌های متعلق به مدرسه اسکان داده می‌شوند و حتی ممکن است در وقت شب نیز ملزم به رعایت نکات مشخصی باشند.
    اما در مقابل دانش‌آموزان مدارس معمولی فقط در وقت تعیین شده در مدرسه حضور می‌یابند و برای استراحت یا زندگی در خوابگاه‌های مدرسه ساکن نیستند.
  • در بعضی از دبیرستان‌های ونکوور تنها دختران یا پسران تحصیل می‌کنند که بیشتر شامل مدارس شبانه‌روزی می‌شوند. اما اکثریت دبیرستان‌های این شهر کلاس‌های خود را به‌شکل مختلط برگزار خواهند کرد.

اکنون که شما را با انواع دبیرستان‌های کانادایی آشنا کردیم، در ادامه اسامی چند نمونه از بهترین‌ دبیرستان‌ های ونکوور را نیز نام خواهیم برد.

۱. دبیرستان بادول (Bodwell High School)

دبیرستان بادول که یک مدرسه خصوصی و در عین حال شبانه‌روزی به‌شمار می‌آید، پذیرای دانش‌آموزان بومی و خارجی است. هر دو گروه دختران و پسران به‌صورت مختلط در این مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

این دبیرستان که یک مجموعه بسیار بزرگ محسوب می‌شود، در کنار ساختمان‌های آموزشی و خوابگاه‌های مجهزی که برای اقامت دانش‌آموزان در نظر گرفته، سالن‌های مختلفی را مانند سالن ورزشی، کتابخانه، سالن نمایش و امکانات دیگر احداث کرده که هدف نهایی تمام آن‌ها رفاه هرچه بیشتر دانش‌آموزان است.

این دبیرستان پایه‌های تحصیلی ۸ تا ۱۲ را تدریس می‌کند و افرادی که پایه ۱۲ را در این مدرسه به‌ پایان برسانند، موفق به دریافت مدرک یا گواهینامه Dogwood Diploma خواهند شد. این مدرک در کانادا و سراسر جهان یک مدرک تحصیلی معتبر شناخته می‌شود.

فارغ‌التحصیلان این دبیرستان می‌توانند در هر رشته‌ای که بخواهند در دانشگاه‌های سراسر کانادا و حتی سایر کشورهای جهان به تحصیل ادامه دهند. بالا بودن کیفیت آموزش در بادول سبب شده است تا درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان آن موفق به کسب بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر شوند.

شرایط تحصیل در بادول

سال تحصیلی در این دبیرستان از سه ترم مختلف یعنی ترم پاییز، زمستان و بهار برخوردار است و به‌دلیل محدود بودن ظرفیت مدرسه، متقاضیان برای ثبت‌نام در این مدرسه باید از سه الی چهار ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام کنند.

برای ثبت نام در این دبیرستان باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کسب حداقل معدل ۱۵ از سال تحصیلی قبلی
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • گذراندن آزمون دروس انگلیسی و همچنین ریاضی
  • برخورداری از ویزای معتبر و شناسنامه عکس‌دار برای متقاضیان خارجی
  • پرداخت شهریه مورد نظر برای بخش‌های مختلف تحصیلی، درمانی، IT و سایر هزینه‌های متفرقه

 

۲. دبیرستان سنت جورج (St. George’s High School)

دبیرستان سنت جورج یک دبیرستان تک جنسیتی و مخصوص پسران است که در دسته مدارس شبانه‌روزی و همچنین خصوصی قرار می‌گیرد. سنت جورج یکی از بهترین دبیرستان های ونکوور است و به تعداد زیادی دانش‌آموز ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف تحصیلی آموزش می‌دهد.

درصد بالایی از دانش‌آموزان این دبیرستان در خوابگاه‌های متعلق به دانشگاه ساکن هستند و می‌توانند از امکانات رفاهی آن استفاده کنند. خوابگاه‌های این دبیرستان در فاصله کمی از نقاط دیدنی شهر قرار گرفته‌اند و رفاه دانش‌آموزان را از این نظر نیز تامین می‌کنند.

یک نکته قابل توجه درباره سنت جورج، امکان اسکان خانواده‌های برخی از دانش‌آموزان در اقامتگاه‌های این مدرسه است. به‌عبارت دیگر سنت جورج تعدادی اقامتگاه مستقل دارد که با هدف سکونت خانواده برخی از دانش‌آموزان خارجی آماده شده‌اند.

جمعیت کم اتاق‌های خوابگاه، داشتن امکانات تفریحی و پروژهشی مختلف و استفاده از روش آموزشی بسیار کارآمد، دلایلی هستند که کمک کرده‌اند تا دانش‌آموزان سنت جورج در سال‌های مختلف تحصیلی افتخارات بالایی در زمینه تحصیلی، ورزشی، هنری و حوزه‌های مختلف دیگر به‌دست آورند.

شرایط تحصیل در سنت جورج

همان‌طور که گفتیم سنت جورج یکی از بهترین دبیرستان های ونکوور است. به‌همین علت ثبت‌نام در آن اندکی سخت است و با شرایط زیر انجام می‌شود:

  • کارنامه تحصیلی دو سال متوالی و گذشته دانش‌آموز
  • ریز نمرات دو سال قبل
  • معرفی‌نامه ارائه شده توسط معلم سابق دانش‌آموز
  • قبولی در آزمون SSAT (یک آزمون برای سنجش توانایی فرد) یا آزمون‌های مشابه
  • انجام مصاحبه آنلاین
  • ضبط یک ویدیو توسط متقاضی و صحبت درباره علایق، آداب معاشرت و هدف‌های خود
  • پرداخت شهریه مقرر شده برای بخش‌های مختلف آموزش و سایر خدمات

۳. دبیرستان سنت جان ( St. John High School)

سنت جان یکی دیگر از بهترین دبیرستان های ونکوور است که به‌صورت روزانه به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازد. شرایط تحصیل در این دبیرستان براساس جنسیت افراد نیست، چون مختلط است.
مدیریت سنت جان بر عهده بخش خصوصی است به‌همین دلیل دانش‌آموزان باید شهریه مقرری را برای تحصیل در آن بپردازند.

دبیرستان سنت جان مانند دبیرستان‌های شبانه‌روزی خوابگاه ندارد و دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در محل‌هایی که به تایید مدرسه می‌رسند اقامت گزینند یا به‌طور مستقل و جدا در سطح شهر آپارتمان اجاره کنند.

هدف و تمرکز مسئولین این دبیرستان تنها بر بخش علمی واقع نشده است. بلکه آن‌ها قصد دارند با ایجاد محیطی پویا و فعال، نقاط قوت دانش‌آموزان را تقویت کنند تا برای ورود به دانشگاه آماده شوند و در رشته‌های مناسب به تحصیل بپردازند.

کیفیت بالای آموزش، حمایت و پرورش فکری دانش‌آموزان موجب شده‌اند تا به‌رغم تعداد نسبتا کم فارغ‌التحصیلان این دبیرستان، درصد بالایی از آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر و بزرگ کانادا و سراسر جهان یک کرسی به خود اختصاص دهند.

شرایط تحصیل در سنت جان

ظرفیت این دبیرستان بسیار محدود است. با توجه به همین نکته کسانی که قصد دارند در آن به تحصیل بپردازند باید چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی برای ثبت‌نام اقدام کنند و از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • پرداخت شهریه مقرر شده
  • ارائه کارنامه و ریز نمرات دوره‌های پیشین
  • داشتن ویزای معتبر برای دانش‌آموزان خارجی

سخن نهایی

تحصیل در کانادا آرزوی بسیاری از جوانان دنیا است. به‌دلیل تمایل و تقاضای بالای تحصیل در این کشور، هر ساله افراد زیادی مسیر مهاجرت به کانادا را برمی‌گزینند و راهی این کشور می‌شوند.

از آن‌جایی که ونکوور یک شهر مهاجرپذیر و با شرایط مناسبی برای تحصیل و زندگی است، ما در این مطلب چند نمونه از دبیرستان‌ های ونکوور را معرفی کردیم که تنها تعداد کمی از دبیرستان‌های معتبر این شهر محسوب می‌شدند.
از دیگر دبیرستان‌های مشهور و معتبر ونکوور می‌توان به پاتیسون، کلمبیا آکادمیک، الکساندر، لیتل فلاور، سنت پاتریک، کینگ دیوید، یورک هاوس به همراه چندین مورد دیگر اشاره کرد.

راه ارتباطی با الهام کیا از طریق واتساپ ۵۹۴۰۲۸۹-۰۹۰۱

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289