رشته اقتصاد در کانادا

معرفی رشته اقتصاد در کانادا رشته اقتصاد رشته ای است که سوالات مرتبط با تخصیص منابع، انگیزه ها و ثروت را مورد بررسی قرار می دهد. اقتصاد با حوزه هایی نظیر مدیریت کسب و کار، حقوق، روابط عمومی و بسیاری از حوزه های دیگر در ارتباط است. دانشجویان رشته اقتصاد معمولا تحصیلاتشان در این رشته را با تقویت دانششان در اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و ریاضیات آغاز می کنند؛ این درس ها مسیر را برای برداشتن دیگر درس های تخصصی و انجام پژوهش ها هموار می کند. آن هایی که علاقمند هستند تا با کاربرد اقتصاد در حوزه ی سیاست ‌گذاری آشنا شوند، ممکن است که تمایل داشته باشند تا در کلاس هایی شرکت کنند که مسائل دنیای واقعی را تحلیل می کنند. درس های پایه ای رشته اقتصاد معمولا مفاهیمی نظیر مدل سازی پایه ای اقتصاد، خروجی های بازار و سیاست های پولی و مالی را در بر می گیرند. بعد از گذراندن این پیش نیاز ها دانشجوها قادر می شوند تا در درس هایی که به مباحث تخصصی تری می پردازند شرکت کنند؛ درس هایی مثل اقتصاد نیروهای کار، تجارت بین الملل و نظریه بازی ها. دانشجویان رشته اقتصاد یاد می گیرند که تصمیم گیری انسان ها و تعاملات میان آن ها را ارزیابی کنند و مطالبی را که آموخته اند، در بازه وسیعی، از تصمیمات اشخاص تا روابط میان دولت ها پیاده کنند
اقامت یونان

رشته اقتصاد در کانادا

اهمیت رشته اقتصاد در کانادا

آقای جاکوبسون، مدیر عامل موسسه جاکوبسون که یکی از مهم ترین موسسات اقتصادی کانادا است، در مصاحبه ای گفته است که هر چند ممکن است افرادی که در رشته ی اقتصاد از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند خیال کنند که آینده ی شغلی آن ها ترسناک است، اما افق های شغلی بسیار روشنی برای فارغ التحصیلان رشته ی اقتصاد در کانادا وجود دارد. او در این مصاحبه افزوده است که بسیاری از ما (صاحبان و گردانندگان موسسات معتبر اقتصادی) پیش بینی می کنیم که فرصت بسیار مناسبی پیش پای اقتصاددانان جوان است؛ چرا که به نسبت کسانی که سنی از آن ها گذشته است حقوق کمتری می گیرند و مهارت های فنی بسیاری از آن ها به مراتب از مهارت های فنی اقتصاددانان مسن تر بیشتر است. او همچنین معتقد است که اگر کسانی که علاقمند هستند تا در رشته ی اقتصاد به تحصیل بپردازند مدرک مناسبی را از دانشگاه قابل قبولی دریافت کنند، فرصت های شغلی مناسبی در بازار کاری کانادا وجود خواهد داشت که انتظار آنان را می کشد.

شرایط لازم برای تحصیل در رشته اقتصاد در کانادا

دانشکده های اقتصاد دانشگاه های مختلف در سراسر کانادا از شما خواهند خواست تا برای اخذ پذیرش در رشته ی اقتصاد، کارنامه ی تحصیلی مدارک پیشین خود را در سایت این دانشگاه ها آپلود کنید. در کنار کارنامه، می بایست توصیه نامه هایی را که از اساتید مقاطع پیشین خود دریافت کرده اید، به همراه رزومه ی تحصیلی و حرفه ای خود (که می تواند مواردی مثل سابقه ی تحقیق، کار با اساتید، تدریس، پروژه ها، کارآموزی ها و مقالات شما را در بر بگیرد)، SOP که در آن به هدف خود از تحصیل در رشته ی اقتصاد در کانادا می پردازید)، مدرک زبان (که با شرکت در آزمون هایی مثل تافل یا آیتلس بدست می آید) و مدرک GRE (آزمونی که مهارت های زبان تخصصی شما را می سنجد) خود را در اختیار دانشگاه قرار بدهید. نیازی به گفتن ندارد که تحصیل در رشته ی اقتصاد در کانادا نیازمند آن است که در یکی از سفارت خانه های کانادا حضور پیدا کنید و ویزای دانشجویی اخذ کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته اقتصاد در کانادا

مدارکی که می بایست داوطلبان اخذ پذیرش در رشته ی اقتصاد از یکی از دانشگاه های کانادا در اختیار دانشگاه قرار بدهند عبارتند از:

  • کارنامه تحصیلی مقاطع پیشین
  • توصیه نامه
  • مدارک زبان
  • نمره آزمون GRE
  • رزومه تحصیلی و حرفه ای

اگر برایتان سوال پیش آمده است که چه مواردی را می توانید در رزومه ی خود بگنجانید، می توانید به این مثال ها نگاه کنید:

  • سابقه ی تدریس
  • سابقه ی همکاری با اساتید
  • مقالاتی که به چاپ رسانده اید
  • کنفرانس هایی که در آن ها شرکت کرده اید
  • کارآموزی هایی که گذارنده اید
  • محل هایی که در آن ها کار کرده اید

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی اقتصاد در کانادا

دانشگاه های کانادا بر اساس چندین معیار، میزان شهریه ی خود را مشخص می کنند:

  • این که تمایل دارید در چه رشته ای به تحصیل بپردازید
  • این که آیا دانشجوی بین المللی هستید و از کشوری دیگر به کانادا می آیید یا تابعیت کانادایی دارید
  • این که می خواهید در مقطع لیسانس به تحصیل بپردازید و یا تمایل دارید در مقطع تحصیلات تکمیلی به تحصیل بپردازید

اما به طور متوسط می توان گفت که تحصیل در مقطع لیسانس در رشته ی اقتصاد برای دانشجویان بین المللی سالانه به طور متوسط 6000 دلار کانادا خرج دارد. برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته ی اقتصاد در کانادا نیز به طور متوسط می بایست 13000 دلار کانادا بپردازید. همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، دانشگاه های کانادا بورسیه ها، اسکالرشیپ ها، کمک هزینه ها و گرنت هایی را به دانشجویان اعطا می کنند که می توانید آن ها را به خود اختصاص بدهید.

تحصیل در مقطع لیسانس در رشته ی اقتصاد در کانادا به طور متوسط چهار سال، تحصیل در مقطع ارشد بین یک تا دو سال و تحصیل در مقطع دکتری در رشته ی اقتصاد در کانادا بین چهار تا پنج سال از شما وقت خواهد گرفت.

بورسیه تحصیلی رشته اقتصاد در کانادا

همچنین برخی از دانشگاه ها بر اساس افتخارات هنری و ورزشی دانشجو، جنسیت او و نیز منطقه یا کشوری که پیش از سفر به کانادا در آن زندگی می کرده است کمک هزینه هایی را اختصاص می دهند. برای اطلاع دقیق تر از این کمک هزینه ها به وبسایت دانشگاهی که می خواهید از آن پذیرش بگیرید مراجعه کنید.
 

گفتیم که می توانید بورسیه ها، اسکالرشیپ ها، گرنت ها و کمک هزینه هایی را که دانشگاه های کانادا ارائه می دهند را به خود اختصاص دهید. برای این کار، می بایست از سابقه ی تحصیلی نسبتا مناسبی برخودار باشید و مدرک تحصیلی مقاطع پیشین، رزومه ی تحصیلی و حرفه ای (که مواردی که می توانید در آن بگنجانید در بخش های پیشین آورده شد)، توصیه نامه هایی که از اساتید دریافت کرده اید و نامه ی هدف خود را در سایت دانشگاه آپلود کنید. دانشگاه های کانادا تخصیص بورسیه ها را در زمان معینی انجام می دهند و برای آن که این کمک هزینه ها را از دست ندهید، لازم است که در زمان مناسب دست به اپلای بزنید.
 

آینده شغلی رشته اقتصاد در کانادا

از آنجا که انجام هیچ کاری بدون پول و انجام محاسبات مالی ممکن نیست، در هر شغلی جایی برای کسی که در رشته ی اقتصاد صاحب تخصص است وجود دارد. اما به طور عمده، فارغ التحصیلان رشته ی اقتصاد در محیط های کاری ای مثل موسسات دولتی، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، کسب و کارهای مرتبط با مدیریت و مشاوره ی تکنیکی و سرمایه گذاری و بیمه مشغول به کار می شوند. بنابراین اگر آینده ی آکادمیکی را برای خود در نظر داشته باشید، می توانید به رویای این آینده در دانشگاه های مختلف در سراسر کانادا و موسسات پژوهشی جامه ی عمل بپوشایند و اگر هم علاقمند هستید که آینده ی خود را در حوزه های کاری مختلف بسازید، فرصت های شغلی بسیار زیادی پیش پای شما وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و آینده ی خود را بسازید.

 

دانشگاه های دارای رشته اقتصاد در کانادا

از سوال های بسیار مهمی که ذهن دانشجویان را در زمان اپلای درگیر خود می کند، این سوال است که چه دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنیم. ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد و به دنبال جواب آن باشید که چه دانشگاهی را برای تحصیل در رشته ی اقتصاد در کانادا انتخاب کنید. موسسات فراوانی در سراسر جهان وجود دارند که برای پاسخ به همین سوال به وجود آمده اند. یکی از معتبرترین موسساتی که دانشگاه های مختلف را رده بندی می کند و انتخاب را برای دانشجویان راحت تر می کند موسسه ی QS است. این موسسه سالانه دانشگاه های مختلف را بر اساس کیفیت درس هایی که در آن ها ارائه می شود و نیز کیفیت خدمات رفاهی ای که به دانشجویان ارائه می کنند دسته بندی می کند. استفاده از گزارش سالانه ی این موسسه تصویر بسیار دقیقی را از وضعیت دانشگاه ها در کانادا به شما ارائه خواهد داد و انتخاب را برای شما آسان تر خواهد کرد. بر اساس گزارش این موسسه در سال 2020، هجده دانشگاه در سراسر کانادا رشته ی اقتصاد را ارائه می دهند. برای همین دست شما برای انتخاب بسیار باز است و می توانید از میان دانشگاه های بسیار متنوعی دست به انتخاب بزنید. ده دانشگاه برتر کانادا در رشته ی اقتصاد بر اساس این معیار عبارتند از:
 

دانشگاه تورنتو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک گیل
دانشگاه واترلو
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مونترال
دانشگاه کوییز
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه کلگری
 

گرایش های رشته اقتصاد در کانادا

شاید در یک جمله بتوان علم اقتصاد را علم تخصیص منابع دانست. توجه به همین جمله عامل پیشرفت علم اقتصاد را نشان می دهد. از آن جا که به مرور و در طی تاریخ منابع تنوع بیشتری پیدا کرده اند و تخصیص آن ها با ظرافت های بیشتری همراه شده است، علم اقتصاد به تدریج پیچیده تر و پیچیده تر شده است. با پیچیده تر شدن و گسترده تر شدن علم اقتصاد، گرایش های مختلفی در این رشته به وجود آمده اند تا به دانشجویان کمک کنند تا در بخشی از این رشته ی وسیع به تخصص برسند. آشنایی با این گرایش ها به شما کمک می کند تا گرایشی را که بیشتر از همه با علایق شما متناسب است انتخاب کنید، وقت خود را صرف آن کنید و در آن به تخصص برسید. در این جا برخی از مهمترین گرایش های رشته ی اقتصاد را گردآوری کرده ایم. البته می بایست در نظر داشته باشید که گرایش های اقتصاد به این موارد محدود نمی شوند:

  • اقتصاد نئوکلاسیک
  • اقتصاد توسعه
  • اقتصاد محیط زیست
  • اقتصاد رفتاری
  • اقتصاد نیروهای کار
  • اقتصاد انرژی
  • اقتصاد مالی
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد منابع
  • اقتصاد قانون اساسی
     

بهترین استان های کانادا برای کار بعد از فراغت از رشته اقتصاد
 

استان هایی مثل آلبرتا (با پرداختی متوسط 99000 دلار کانادا در سال)، آنتاریو (با پرداختی متوسط 84000 دلار کانادا در سال)، بریتیش کلمبیا (با پرداختی متوسط 76000 دلار کانادا در سال) و کبک (با پرداختی متوسط 68000 دلار کانادا در سال) از استان هایی هستند که فارغ التحصیلان رشته ی اقتصاد در آن ها بیشترین میزان حقوق را دریافت می کنند. بنابراین، می توانید با ساکن شدن در این استان ها بعد از پایان دوران تحصیلتان در رشته ی اقتصاد، آینده ی شغلی بسیار مناسبی را برای خود رقم بزنید و به رویاهای خودتان جامه ی عمل بپوشانید.
 

کد مشاغل رشته اقتصاد در کانادا

در کانادا برنامه ای تحت عنوان مهاجرت کارکنان ماهر در جریان است که به کسانی در رشته های به خصوصی صاحب مهارت باشند کمک می کنند تا از تسهیلاتی که دولت کانادا برای اخذ اقامت دائم فراهم کرده استفاده کنند و بتوانند در کانادا مشغول به کار شوند. مشاغل مرتبط با رشته ی اقتصاد یکی از این تخصص هاست که در برنامه ی مهاجرت کارکنان ماهر پیش بینی شده و به کسانی که در رشته ی اقتصاد از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند کمک می کند تا در این کشور بمانند و آینده ی خود را بسازند. اداره ی مشاغل کانادا، شغل های مرتبط با رشته ی اقتصاد را تحت کد 4162 دسته بندی کرده است و بر این اساس فارغ التحصیلان رشته ی اقتصاد می توانند این مشاغل را بر عهده بگیرند: اقتصاددان کشاورزی، تحلیلگر اقتصادی، اقتصاددان بازار، اقتصاددان توسعه، مشاور اقتصادی، محقق سیاستگذاری اقتصادی، اقتصاددان مالی، اقتصاددان صنعتی، اقتصاددان نیروی کار، اقتصاددان تجارت بین الملل، اقتصاددان منابع، اقتصاددان جابجایی و اقتصاددان مالیات.
 

مسیر شغلی رشته اقتصاد در کانادا

برای آن که بتوانید در مشاغل مرتبط با رشته ی اقتصاد در کانادا مشغول به کار بشوید، در وهله ی نخست لازم است که حداقل مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته از یکی از دانشگاه های کانادا اخذ بکنید. البته ممکن است که برای بدست آوردن بعضی از شغل ها لازم باشد که در رشته ی اقتصاد دارای مدرک دکتری باشید. به محض فارغ التحصیل شدن، می توانید برای مشغول به کار شدن در حوزه ای مرتبط با رشته ی اقتصاد درخواست بدهید.

وظایف شغلی رشته اقتصاد در کانادا

اقتصاددانان در دوران زندگی حرفه ای خود می بایست یک یا چند تا از وظایف زیر را بر عهده بگیرند:

  • انجام پژوهش و توسعه مدل ها به منظور تحلیل، تبیین و پیش بینی رفتارها و الگوهای اقتصادی
  • پیش بینی درآمدها و مخارج یک بنگاه اقتصادی و نیز نرخ سود و مبادله
  • تحلیل عواملی که رشد اقتصادی را ممکن می کنند
  • توصیه به نهادهای دولتی برای اتخاذ سیاست هایی که به رشد فعالیت های اقتصادی کمک می کند
  • دست و پنجه نرم کردن با مسائلی که با فعالیت اقتصادی افراد و بنگاه های اقتصادی مرتبط است
  • دنبال کردن روندهای اقتصادی منطقه ای و محلی

زمینه های کاری اقتصاد در کانادا

پس از آن که از رشته ی اقتصاد در کانادا فارغ التحصیل شدید، می توانید در این زمینه ها در کانادا مشغول به کار شوید:

  • موسسات دولتی
  • تدریس در دانشگاه ها در رشته ی اقتصاد
  • تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در زمینه ی اقتصاد
  • کسب و کارهای مرتبط با مدیریت و مشاوره تکنیکی
  • بنگاه های سرمایه گذاری
  • صنعت بیمه

حداکثر و حداقل حقوق اقتصاددانان در کانادا

اقتصاددانانی که در کانادا مشغول به کارند، به طور متوسط در سال 82965 دلار کانادا حقوق می گیرند. این مسئله به این معنی است که هر اقتصاددان در کانادا به طور متوسط ساعتی 42 دلار کانادا حقوق می گیرد. حداقل حقوق اقتصاددانان در کانادا برابر با 43000 دلار کانادا در سال است که می تواند با افزایش تجربه و سابقه ی کاری به 134000 دلار کانادا در سال نیز برسد.
 

مهارت های مورد نیاز برای کار اقتصاد دانان در کانادا

برای آن که بتوانید اقتصاددان موفقی باشید که کسب و کارهای مختلف برای به استخدام درآوردن شما سر و کله بزنند، می بایست این مهارت ها را داشته باشید:

  • تفکر منطقی و انتقادی
  • توانایی آسان سازی مسائل پیچیده و جمع آوری اطلاعات مرتبط
  • توانایی تحلیل اطلاعات
  • توانایی برقراری ارتباط شفاهی و کتبی
  • توانایی حل مسائل با استفاده از خلاقیت
  • مدیریت زمان
  • آگاهی اقتصادی و فرهنگی
  • توانایی کار گروهی و برقراری ارتباط میان شخصی
     

با مدرک اقتصاد در کانادا چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ 

تحلیلگر مطالعات جمعیت
 اقتصاددان مالیاتی
 برنامه ریز حمل و نقل
تحلیلگر تحقیقات بانکی
مدیر اعتبار / وام تجاری
مدیر اعتبار مصرف‌کننده
تحلیلگر تحقیقات (مالی)

کجا می‌توانم در کانادا اقتصاد بخوانم؟ 

دانشگاه تورنتو
 دانشگاه مک گیل
دانشگاه کوئینز
دانشگاه وینیپگ

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در کانادا چقدر است؟ 

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. برای پوشش شهریه احتمالاً سالیانه به 20000 تا 30000 دلار کانادا نیاز خواهید داشت. این میزان حد متوسط ​​است و با توجه به موسسه و برنامه‌ای که در آن ثبت‌نام کرده‌اید متفاوت خواهد بود.

آیا تحصیل در رشته اقتصاد در کانادا ارزشش را دارد؟ 

بسیاری از متخصصان امور بانکی و حسابداری دارای مدرک اقتصادی هستند. برای هر شغل مرتبط با امور مالی ، مدرک اقتصاد نقش مهمی ایفا می‌کند. برای کسانی که شغل مستقیمی با اقتصاد را می‌خواهند، مطالعه بیشتر توصیه می‌شود.

آیا اقتصاددانان در کانادا تقاضا دارند؟ 

چشم‌انداز اشتغال برای اقتصاددانان تا سال 2025 ثابت خواهد بود. بیشتر مشاغل در مترو ونکوور و ویکتوریا است. متوسط ​​رشد سالانه اشتغال در منطقه ونکوور بزرگ 1.3٪ است.

آیا مطالعه رشته اقتصاد درکانادا سخت است؟ 

اگر اقتصاد یکی از علوم اجتماعی است، می‌تواند به سختی هر یک از دروس چالش برانگیز دانشگاهی، از جمله ریاضیات ، شیمی و … دشوار و طاقت فرسا باشد. پیشرفت خوب در اقتصاد به زمان و عادت‌های خوب مطالعاتی نیاز دارد.

اخذ دکتری در رشته اقتصاد در کانادا چقدر سخت است؟ 

دکترا در هر زمینه نه تنها اقتصاد دشوار است، نه به دلیل محتوا یا نیاز بلکه به عنوان تمرینی آموزشی پژوهشی، در حال یادگیری و استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستید که احتمالاً قبلاً هرگز نداشته‌اید یا حداقل توانایی‌هایی داشتید که خیلی خوب توسعه نبوده را توسعه دهید.

چه مهارت‌هایی برای اقتصاددان بودن در کانادا لازم است؟ 

مهارت‌های تحلیلی. اقتصاددانان باید بتوانند داده‌ها را مرور کنند، الگوها را مشاهده کنند و نتیجه منطقی بگیرند
مهارت‌های ارتباطی
مهارت‌های تفکر انتقادی
جزئیات گرا
 مهارت‌های ریاضی
مهارت‌های نوشتن

تحصیل در رشته اقتصاد در کانادا چقدر زمان می‌برد؟ 

بیشتر مدارک اقتصادی سه یا چهار سال طول می‌کشد و اصولاً از طریق سخنرانی و سمینار تدریس می‌شود. محتوای دوره تحصیلات اقتصاد بسیار وابسته به انتخاب دانشجو برای ادامه‌ی تحصیلات تکمیلی است.
 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

 

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289