عکاسی در کانادا

معرفی رشته عکاسی در کانادا دانشجویان عکاسی یاد می گیرند که چگونه از دوربین استفاده کنند تا افکارشان را بیان کنند، احساسات دیگران را برانگیخته کنند و دست به انتقال اطلاعات بزنند. اگر در رشته ی عکاسی در کانادا مشغول به کار شوید، فرصت این را پیدا می کنید که مهارت هایتان را در تکنیک های اساسی عکاسی (مثل عکاسی سیاه و سفید، عکاسی رنگی، عکاسی دیجیتال، فرآیندهایی که در اتاق تاریک ظهور عکس باید انجام شود و تنظیم رنگ) تقویت کنید. بسیاری از دانشگاه های کانادا، برنامه ی درسی ای را برای دانشجویان رشته ی عکاسی تدوین کرده اند که طی آن ها، دانشجو یاد می گیرد که در زمینه ای از عکاسی که بیشتر از همه با علایق شخصی او متناسب است متخصص شود؛ این زمینه ها می توانند مواردی مثل عکاسی تبلیغاتی، عکاسی تجاری، رسانه های تصویری، عکاسی خبرنگاری و هنرهای زیبا را در بر بگیرند. برنامه های تحصیلی عکاسی همچنین این امکان را برای دانشجو فراهم می آورند که وجهه ی حرفه ای و هنرمندانه ی خودش را بسازد. در این مسیر دانشجو دست به یادگیری مهارت هایی می زند و در فضاهایی حضور پیدا می کند که مسیر دگردیسی او را از یک دانشجوی صرف عکاسی به یک هنرمند حرفه ای که از راه هنر خودش امرار معاش می کند فراهم می آورند.
اقامت یونان

عکاسی در کانادا

اهمیت رشته عکاسی در کانادا

توسعه ی سریع تکنولوژی عکاسی موجب شده است که از سال 2014 تا 2019، صنعت عکاسی در کانادا به طور کلی متحول شود. به طور خاص می توان گفت که سهولتی که در عکاسی دیجیتال پدید آمده است، و این توانایی که اکنون هر کس می تواند با گوشی هوشمندی که در دست دارد عکس هایی با کیفیت بالا تولید کند، موجب شده است که تقاضا برای عکاسان در کانادا دچار کاهش شود. اما متخصصان بازار کاری در این کشور بر این اعتقادند که صنعت عکاسی، از سال 2019 تا دستکم سال 2024، دچار جهشی جدی خواهد شد و بازار کاری بسیار مناسبی برای عکاسان در این کشور پدید خواهد آمد. آنان علت این مسئله را این نکته می دانند که علی رغم پیشرفتی که در تکنولوژی عکاسی ایجاد شده و دوربین هایی که در دسترس همه ی آدم ها قرار گرفته اند و عکاسی را بسیار آسان کرده اند، افراد و شرکت هایی که به تبلیغات شرکت خودشان اهمیت می دهند و برای بهبود این تبلیغات نیاز به عکس هایی با کیفیت هنری بالا دارند، به سراغ کسانی می روند که عکاسی حرفه ی اصلی آن ها باشد تا در بازار دست بالا را به خود اختصاص بدهند.
 

شرایط لازم برای تحصیل در رشته عکاسی در کانادا

کسانی که علاقمند هستند در رشته ی عکاسی در یکی از دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند می بایست این نکته را در نظر داشته باشند که برای تحصیل در رشته ی عکاسی در کانادا در مقطع لیسانس، می بایست نمره ی قابل قبولی در زبان انگلیسی گرفته باشید. بیشتر دانشگاه ها به متقاضیان به شدت توصیه می کنند که اطلاعات کلیدی ای را از نحوه ی کار دوربین و تجربه ی عکاسی داشته باشند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، می بایست رزومه ی خود را که شامل مواردی مثل سابقه ی کار، سابقه ی فعالیت های هنری، سابقه ی شرکت در کنفرانس ها و نمایشگاه های هنری، سابقه ی تدریس  و سابقه ی تحقیق و پژوهش در حوزه ی عکاسی می شود به همراه کارنامه ی مقاطع پیشین خود در سایت دانشگاه موردنظر خود آپلود کنید. بعضی از دانشگاه ها نیز ممکن است که از شما بخواهند پورتفولیویی را در مدارک خود بگنجانید.

برای تحصیل در رشته ی عکاسی در دانشگاه های کانادا می بایست شهریه بپردازید. اما دلتان قرص باشد! دانشگاه های کانادا بورسیه ها، اسکالرشیپ ها و کمک هزینه هایی را ارائه می کنند که در ادامه ی متن به شما خواهیم گفت چگونه می توانید این کمک هزینه ها را از آن خود کنید.
 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته عکاسی در کانادا

مدارکی را که دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجو در رشته ی عکاسی به طور عمومی درخواست می کنند می توان به پنج دسته تقسیم کرد: 1- رزومه ی تحصیلی (شامل سابقه ی کارهای هنری، سابقه ی تحقیق و پژوهش در زمینه ی عکاسی، سابقه ی کار با اساتید، سابقه ی کنفرانس ها و نمایشگاه هایی که در آن ها شرکت کرده اید و موارد مشابه)؛ 2- کارنامه ی تحصیلی مقاطع پیشین (برای لیسانس مدرک دبیرستان و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد)؛ 3- انگیزه نامه (در این نامه این مسئله را توضیح می دهید که چرا علاقمندید در رشته ی عکاسی در کانادا به تحصیل بپردازید)؛ 4- مدرک زبان (برای زبان انگلیسی می بایست در آزمونی مثل تافل یا آیتلس مهارت خود را به اثبات برسانید و برای زبان فرانسوی، می بایست در آزمون های خود دانشگاه ها شرکت کنید) و 5- پورتفولیو. لازم به ذکر است که این موارد ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تفاوت داشته باشند و برای اطلاع دقیقتر، باید به وبسایت دانشگاه موردعلاقه ی خود سر بزنید.
 

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی عکاسی در کانادا

برای دانشجویانی که از دیگر کشورها به کانادا می آیند و می خواهند در رشته ی عکاسی به تحصیل بپردازند، تحصیل در رشته ی عکاسی در حدود 27000 دلار کانادا در هر سال خرج بر می دارد. اما احتیاجی به نگرانی نیست! همان طور که گفتیم، در ادامه ی متن به راه هایی می پردازیم که می توان بورسیه ها، گرنت ها، اسکالرشیپ ها و کمک هزینه هایی را که دانشگاه های کانادا برای رشته ی عکاسی ارائه می دهند از آن خود کنید.

تحصیل در رشته ی عکاسی در مقطع لیسانس در کانادا در حدود چهار سال و تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته ی عکاسی در کانادا در حدود یک تا دو سال زمان می برد. البته مدت زمان دقیق دوره های آموزشی عکاسی در کانادا بستگی به دانشگاهی نیز دارد که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید. برای همین، اگر که می خواهید اطلاعات دقیقتری داشته باشید، بهترین راه سر زدن به سایت دانشگاهی است که علاقمندید در آن به تحصیل بپردازید.
 

بورسیه تحصیلی رشته عکاسی در کانادا

گفتیم که دانشگاه های کانادا بورسیه ها، گرنت ها، اسکالرشیپ ها و کمک هزینه هایی را ارائه می دهند تا مبادا دانشجویان با استعدادی که علاقمندند در رشته ی عکاسی به تحصیل بپردازند، به خاطر مسائل مالی ای که ممکن است برای آن ها وجود داشته باشد، از تحصیل در این رشته در کانادا بازبمانند. شما هم می توانید با دارا بودن رزومه ی تحصیلی و حرفه ای مناسب، نمرات قابل قبول در مقاطع پیشین، توصیه نامه هایی که از اساتید مقاطع پیشین خود دریافت کرده اید و نیز به خوبی نوشتن نامه ی هدف، این کمک هزینه ها را از آن خود کنید و بدون دغدغه ی مالی، در رشته ی عکاسی در کانادا به تحصیل بپردازید. این کمک هزینه ها در مواردی شهریه های دانشگاه را می پردازند و در مواردی، حتی هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهند.

همچنین در نظر داشته باشید که بعضی از دانشگاه های کانادا، متناسب با افتخارات هنری و ورزشی، جنسیت متقاضی و منطقه و کشوری که در آن به دنیا آمده است، بوسیه هایی را اعطا می کنند.

اپلای کردن برای هرکدام از این کمک هزینه ها مهلت معینی دارد که می بایست با سر زدن به وبسایت دانشگاه موردنظر خود، مهلت دقیق را پیدا کرده و در طی آن زمان دست به اپلای برای این کمک هزینه ها بزنید.
 

آینده شغلی عکاسی در کانادا

بعد از آن که از رشته ی عکاسی از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شدید، می توانید مهارت هایی را که یاد گرفته اید، در راه هنرهای تصویری، عکاسی تبلیغاتی و طراحی سایت و در زمینه ی منتقد هنر در انتشارات به کار بگیرید. همچنین می توانید به عنوان مشاور خرید آثار هنری، مدیریت مراکز هنری و نیز کارگردان تبلیغات مشغول به کار شوید. شاید هم ترجیح بدهید که مسیر آکادمیک را در پیش بگیرید. در این صورت، می توانید در دانشگاه ها به تدریس دروس مرتبط با رشته ی عکاسی بپردازید و یا در موسسات هنری، تحقیقی و پژوهشی که در زمینه ی عکاسی فعالیت می کنند، به کار تحقیق و پژوهش در حوزه های مرتبط با عکاسی بپردازید. بنابراین، برای یک فارغ التحصیل رشته ی عکاسی، بازار کاری بسیار متنوعی وجود دارد که می تواند بعد از فارغ التحصیل شدن از رشته ی عکاسی، در آن زمینه ها بخت آزمایی کند!
 

دانشگاه های دارای رشته عکاسی در کانادا

اگر که عزمتان را جزم کرده اید تا در دانشگاه های کانادا به تحصیل در رشته ی عکاسی بپردازید، بی شک یکی از سوال هایی که ذهنتان را درگیر کرده این است که کیفیت تدریس و ارائه ی درس ها در کدام یک از دانشگاه های کانادا بهتر است؟ در کنار این سوال، احتمالا باید برایتان مهم باشد که کیفیت خدماتی که دانشگاه ها به دانشجویان ارائه می کنند در کدام دانشگاه بهتر است. برای پاسخ به این سوال، معیاری به نام QS را به شما معرفی می کنیم. QS موسسه ای است که سالانه دانشگاه ها را بر اساس کیفیت تدریس در آن ها و امکانات رفاهی ای که به دانشجویان ارائه می کنند رده بندی می کند. در گزارش سالانه ی این موسسه در سال 2020 آمده است 
دانشگاه تورنتو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک گیل
دانشگاه واترلو
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مونترال
دانشگاه کوییز
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه کلگری

 

گرایش های رشته عکاسی در کانادا

خبر خوشی برای متقاضیان تحصیل در رشته ی عکاسی در کانادا داریم! گرایش های رشته ی عکاسی در این کشور به اندازه ای متنوع هستند که امکان این را برای دانشجو فراهم می کنند که به راحتی، زمینه ی موردعلاقه ی خود را انتخاب کند، در این زمینه دست به تحصیل و عکاسی بزند و دست آخر، بعد از فارغ التحصیلی، در همین گرایش موردعلاقه ی خود مشغول به کار شود. در این قسمت برخی از مهم ترین گرایش های رشته ی عکاسی را در کانادا گردآوری کرده ایم. لازم به ذکر است که گرایش های رشته ی عکاسی تنها به این موارد محدود نمی شوند و ممکن است که در دانشگاه های کانادا، با گرایش دیگری روبرو شوید که بیشتر چشمتان را بگیرد. برخی از مهم ترین گرایش های رشته ی عکاسی در کانادا عبارتند از:

  • عکاسی منظره
  • عکاسی در شب
  • عکاسی خیابانی
  • عکاسی پرتره
  • عکاسی ماکرو
  • عکاسی از گل های وحشی
  • عکاسی مد
  • هنرهای زیبا
  • عکاسی مستند
  • عکاسی صنعتی
     

 

مسیر شغلی رشته عکاسی در کانادا

 به منظور این که بتوانید در حوزه های مرتبط با عکاسی در کانادا مشغول به تحصیل بشوید، می بایست سه مرحله را طی کنید:

  • باید حداقل مدرک لیسانس خود را در رشته عکاسی به پایان برده باشید
  • در زمینه عکاسی کامپیوتری و پردازش دیجیتال عکس دانش و تجربه قابل قبولی را داشته باشید
  • خلاقیت و توانایی های فنی خود را از طریق یک پروتفولیو به اثبات رسانده باشید

با گذراندن این سه مرحله، فارغ از این که چه ملیتی دارید، می توانید در کانادا مشغول به کار در زمینه ی عکاسی شوید و زندگی شخصی و حرفه ای خوبی را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

وظایف شغلی رشته عکاسی در کانادا

لازم است که عکاسان در زندگی حرفه ای خود یکی یا چندتا از وظایف زیر را برعهده بگیرند:

  • کمپوزیسیون عکس را تعیین کنند و اصلاحات فنی را روی تجهیزات عکاسی و نیز سوژه ی عکاسی اعمال کنند.
  • از کامپیوترها استفاده کنند تا به پردازش دیجیتال تصاویر دست بزنند.
  • از تجهیزات ظریفی مثل میکروسکوپ ها استفاده کنند و آن ها را به دوربینشان متصل کنند.
  • مهارت ظاهر کردن فیلم های آنالوگ عکاسی را داشته باشند.
  • بتوانند در کنار فعالان در حوزه ی درمان به عکاسی در زمینه ی پزشکی بپردازند.

 

 

زمینه های کاری عکاسی در کانادا

بعد از شروع زندگی حرفه ایتان به عنوان یک عکاس در کانادا، می توانید در این زمینه ها مشغول به کار شوید:

  • هنرهای تصویری
  • عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
  • طراحی سایت
  • مدیر موسسات هنری
  • مشاور خرید و فروش آثار هنری
  • تحقیق و پژوهش در موسسات هنری و آکادمیک در زمینه ی عکاسی
  • تدریس در درس های مرتبط با عکاسی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی
  • کارگردان تبلیغات

حداکثر و حداقل حقوق عکاسان در کانادا

میزان متوسط حقوق عکاسان در کانادا از 39000 دلار کانادا در سال (یعنی 20 دلار کانادا به ازای هر ساعت) شروع می شود و بعد از اندوختن دانش و تجربه ی لازم، به 66000 دلار کانادا در سال می رسد.
 

مهارت های مورد نیاز برای کار عکاسان در کانادا

یک عکاس موفق در کانادا می بایست این مهارت ها را در خود داشته باشد تا در زندگی حرفه ای خود به موفقیت برسد:

  • خلاقیت
  • دانش فنی در زمینه ی عکاسی
  • تمرکز و صبوری
  • توجه به جزییات
  • مهارت شبکه سازی قوی
  • مهارت های کار گروهی

     

چگونه می‌توانم در کانادا عکاس شوم؟ 

لیسانس هنرهای تجسمی با تخصص در عکاسی یا پایان دوره آموزش تخصصی عکاسی در دبیرستان، کالج یا آموزشگاه‌های آموزش تخصصی یا آموزش گسترده تحت نظارت یک عکاس معتبر مورد نیاز است.

کجا می‌توانم در کانادا عکاسی بخوانم؟ 

موسسات:
دانشگاه رایرسون
دانشگاه کنکوردیا
کالج فن شاو
کالج فلمینگ
کالج لمبتون
کالج  لاسال
دانشگاه کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا
کالج دورهام

آیا  رشته عکاسی در کانادا ارزش رفتن به دانشگاه را دارد؟ 

تجربه فنی که از مدرک عکاسی دریافت می‌شود ارزش آن را دارد. انواع مختلفی از سبک‌های نورپردازی و عکسبرداری وجود دارد که با آموزش صحیح عکاسی آن‌ها را یاد می گیرید. متتخصصان شما را تعلیم می‌دهند و نظارت می‌کنند تا با شغل و سبک خود تطبیق پیدا کنید.

فرصت‌های شغلی عکاسی در کانادا کدامند؟ 

نگاهی به این ده شغل عکاسی بی‌ندازید تا ایده‌هایی برای یافتن مسیر حرفه‌ای خود بدست آورید:
عکاس عروسی
عکاس تجاری
عکاس پرتره
عکاس سفر
عکاس سهام
خبرنگار عکس
عکاس ورزشی
عکاس حیات وحش

آیا یادگیری رشته عکاسی در کانادا سخت است؟ 

اگر می‌خواهید فقط عکس بگیرید، نه! آسان است. دوربین کوچکی تهیه وشروع کنید. کمی بیاموزید، فقط کافی است که تصاویر مناسب و معقول به نظر برسند و خوب باشند. اگر می‌خواهید واقعاً عکس‌های عالی بگیرید، یادگیری و کار زیادی برای انجام وجود.

آیا تحصیل کارشناسی ارشد عکاسی  در کانادا ارزش دارد؟ 

اگر به عنوان یک عکاس هنرهای زیبا کار می‌کنید، وزارت امور خارجه می تواند گالری‌ها و موسساتی را پیشنهاد دهد که کارهای شما را به نمایش بگذارند و بفروشند تا در حرفه‌ی خود اعتبار کسسب کنید. خارج از این زمینه، تجربه واقعی، حرفه‌ای بودن و نمونه کارهای عالی در این حرفه مهم‌ترین هستند.

تحصیل رشته عکاسی در کانادا چقدر هزینه دارد؟ 

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. برای پوشش شهریه احتمالاً سالیانه به 20000 تا 30000 دلار کانادا نیاز خواهید داشت. این میزان در حد متوسط است و با توجه به موسسه و برنامه‌ای که در آن ثبت‌نام کرده‌اید متفاوت خواهد بود.

سازمان مهاجرتی الهام کیا

 


 

 

 

 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289