معماری در کانادا

اهمیت رشته معماری در کانادا وقتی که به خانه‌ ها، مراکز خرید، کارخانه‌ ها و آسمان ‌خراش‌ ها نگاه می ‌کنید، اثری از معماری را در زندگی روزمره‌ ی خود می ‌بینید. معماری ترکیبی از هنر، علم، ریاضیات و علم کسب و کار است و برای همین، نیازمندی پیش زمینه ای در دانشجو در هر کدام از این چهار حوزه است. در طی زمانی که به عنوان دانشجوی معماری خواهید گذراند، در کلاس هایی شرکت می کنید که دانش شما را در حوزه ی ریاضیات (شامل هندسه، جبر، مثلثات و حساب دیفرانسیل)، علم (بیشتر فیزیک و مهندسی)، آمار، علوم کامپیوتر (به طور خاص مدل سازی سه بعدی و برنامه ریزی خطی) و هنر (شامل طراحی و تاریخ علم) افزایش خواهند داد. اگر این ایده که در رشته ای به تحصیل بپردازید که ماهیتی بیناحوزه ای دارد شما را به هیجان می آورد، معماری بهترین رشته ی ممکن برای شماست! این رشته شما را آماده خواهد کرد تا به طور مستقل به طراحی بناها بپردازید و در حوزه ی معماری به تحقیق و پژوهش بپردازید. در نظر داشته باشید که در قیاس با دیگر رشته ها، تحصیل در رشته ی معماری مسلتزم استفاده ی بیشتر از دست ها و کار عملی است تا این که در آن به خواندن و نوشتن بپردازید. تقاضای صنعت ساخت و ساز در کانادا به معماران به طور ثابتی همواره بالا بوده است و به همین خاطر، در این کشور حقوق بالایی به فارغ التحصیلان این رشته پرداخت می شود. در این میان، در شهرهای بزرگ کانادا نظیر تورنتو، ونکوور و کلگری بهترین بازار کاری ممکن برای فارغ التحصیلان رشته ی معماری وجود دارد. مهندسان معماری ماهر و توانا ممکن است که بتوانند به راحتی در دیگر شهرهای کانادا نیز شغل بسیار مناسبی را برای خود دست و پا بکنند. درست به همین دلیل است که اداره ی مشاغل کانادا مشاغل مربوط به رشته ی معماری را تحت کد 2151 دسته بندی کرده است. این مسئله به این معنی است که تعداد کانادایی هایی که فارغ التحصیل این رشته باشند برای بازار کاری این کشور کافی نیست و برای همین، کانادا برای شهروندان دیگر کشورها که در این رشته به تحصیل پرداخته باشند ویزای اقامت دائم صادر می کند تا به کانادا بیایند و در بازار کاری این کشور مشغول به تحصیل شوند. بنابراین، اگر که در رشته ی معماری در کانادا به تحصیل بپردازید، خیالتان راحت باشد که می توانید شغل پردرآمد و نیز اقامت دائم در این کشور را برای خودتان تضمین کنید. برای همین است که تحصیل در رشته معماری در کانادا کار بسیار عاقلانه ای است!
اقامت یونان

معماری در کانادا

شرایط تحصیل در رشته معماری در کانادا

از آن جا که معماری ترکیبی یگانه از مهندسی و هنر است، کسانی که می خواهند در رشته ی معماری در کانادا به تحصیل بپردازند، می بایست پیش زمینه ی قوی ای در ریاضیات، فیزیک، مهارت های ارتباطی و هنرهای زیبا داشته باشند. این مسئله می بایست خودش را در کارنامه ی تحصیلی و نیز رزومه ی شما نشان بدهد. به این صورت که می بایست در درس های مرتبط با ریاضیات، فیزیک، مهارت های ارتباطی و هنرهای زیبای نمرات قابل قبولی را در کارنامه ی خود داشته باشید و با مواردی که در روزمه ی خود می گنجانید (مثل مقالات، کنفرانس هایی که در آن ها شرکت کرده اید، سابقه ی کار با اساتید، سابقه ی تدریس و کار و پروژه های مرتبط) نشان بدهید که دستی بر آتش دارید. همچنین در بسیاری از موارد لازم است که توصیه نامه هایی را از اساتید مقطع پیشین خود اخذ کنید.

در کنار این موارد، در نظر داشته باشید که تحصیل در رشته ی معماری در کانادا محتاج دریافت ویزای دانشجویی و پرداخت شهریه ی دانشگاه است
 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته معماری در کانادا

به منظور اخذ پذیرش در رشته ی معماری در یکی از دانشگاه های کانادا می بایست این مدارک را در وبسایت دانشگاه مورد نظر خود آپلود کنید:

  • کارنامه ی تحصیلی مقاطع پیشین
  •  رزومه ی تحصیلی و حرفه ای (شامل مقالاتی که به چاپ رسانده اید، سابقه ی تدریس و کاری، سابقه ی همکاری با اساتید، پروژه های مرتبط و کارآموزی هایی که در آن شرکت کرده اید)
  • توصیه نامه (که می بایست آن ها را از اساتید مقاطع پیشین خود دریافت کنید)
     
  • گاهی اوقات ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که علاوه بر آپلود نسخه دیجیتالی این مدارک، آن ها را از طریق پست به مقصد دانشگاه بفرستید. گفتن ندارد که دوره های تحصیلی در کانادا به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می شوند. شما می توانید با شرکت در آزمون هایی که خود دانشگاه برگزار می کند تخصص خود را در زبان فرانسوی و با شرکت در آزمون هایی مثل تافل یا آیلتس تخصص خود را در زبان انگلیسی به منصه ی ظهور برسانید.
     
  • بورسیه تحصیلی رشته معماری در کانادا

     علی رغم آن که تحصیل در رشته ی معماری در کانادا به پرداخت شهریه احتیاج دارد، اما دانشگاه های کانادا بورسیه های تحصیلی ای را به دانشجویان مستعد ارائه می کنند تا مبادا آن ها به خاطر مسائل مالی از تحصیل در رشته ای در کانادا محروم بمانند. این کمک هزینه ها در بسیاری از موارد شهریه های دانشگاه و در برخی از موارد شهریه های دانشگاه و هزینه های زندگی شخص را در کانادا پوشش می دهند. شما هم می توانید با دارا بودن سابقه ی تحصیلی مناسب و نمرات قابل قبول، رزومه ی قابل عرضه و نیز بهره گرفتن از توصیه نامه های اساتید این کمک هزینه ها را از آن خود کنید و بدون دغدغه مسائل مالی، در رشته ی معماری در کانادا به تحصیل بپردازید. مواردی را که می توانید در رزومه ی تحصیلی و حرفه ای خود بگنجانید در بخش های پیشین آورده ایم که می توانید به آن ها رجوع کنید.

    همچنین در نظر داشته باشید که اگر در رشته ای هنری یا ورزشی صاحب افتخار هستید، برخی از دانشگاه های کانادا به خاطر این افتخارات به شما بورسیه اعطا می کنند. در برخی از موارد، به شهروندان کشور یا منطقه ای خاص نیز بورسیه تعلق می گیرد.
     

  • آینده شغلی رشته معماری در کانادا

    به طور عمومی، چشم انداز های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته ی معماری در کانادا بسیار مثبت به نظر می رسد. به خاطر رشدی که در ساخت و ساز و خدمات مرتبط با معماری دیده می شود، انتظار می رود که در طی سال های آینده، کانادا بازار کاری بسیار مناسبی را برای فارغ التحصیلان رشته ی معماری عرضه بکند. فارغ التحصیلان این رشته در کانادا می توانند در صنایع مرتبط با ساخت و ساز مشغول به کار بشوند، در شرکت های مشاوره ای به استخدام در بیایند، در دانشگاه ها به تدریس دروس مرتبط با رشته ی معماری بپردازند و یا در موسسات تحقیقاتی به تحقیق و پژوهش در حوزه های متنوع معماری بپردازند. بنابراین می بایست خیالتان تخت باشد که اگر از رشته ی معماری از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شوید، فرصت های شغلی بسیار متنوعی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید و شغل پردرآمد و زندگی مناسبی را برای خودتان رقم بزنید. تحصیل در رشته ی معماری در یکی از دانشگاه های کانادا یک سرمایه گذاری بلندمدت است!
     

  • دانشگاه های دارای رشته معماری در کانادا

    برای شما که در ذهنتان ایده تحصیل در رشته ی معماری در یکی از دانشگاه های کانادا را بالا و پایین می کنید، بی تردید این مسئله اهمیت دارد که بهتر است در کدام دانشگاه به تحصیل در این رشته بپردازید. در پاسخ به این سوال می بایست گفت که موسسات فراوانی در سراسر جهان وجود دارند که دانشگاه ها را بر اساس کیفیت دروسی که در آن ها ارائه می شوند و کیفیت خدماتی که به دانشجویان ارائه می دهند رتبه بندی می کنند. معتبرترین معیاری که در این خصوص وجود دارد، معیار QS است. این موسسه هر ساله دانشگاه ها را در رشته های مختلف و مناطق مختلف رتبه بندی می کند. توجه به رتبه بندی های این موسسه می تواند برای متقاضیان تحصیل در یک رشته تصویر نزدیک به واقعیتی را از کیفیت دانشگاه های مختلف ایجاد کند. بر اساس این معیار، هشت دانشگاه در کانادا وجود دارند که رشته ی معماری را ارائه می کنند. بنابراین، دست شما برای اپلای و گرفتن پذیرش در رشته ی معماری از یکی از این هشت دانشگاه بسیار باز است. این هشت دانشگاه به ترتیب عبارتند از:

  • سازمان مهاجرتی الهام کیا

    دانشگاه تورنتو
    دانشگاه واترلو
    دانشگاه بریتیش کلمبیا
    دانشگاه مک گیل
    دانشگاه مونترال
    دانشگاه آلبرتا
    دانشگاه سایمون فریزر
    دانشگاه کویینز
    دانشگاه مک مستر
    دانشگاه کلگری


 

گرایش های رشته معماری در کانادا

شبیه دیگر شاخه های دانش بشری که در طی تاریخ مسیری تکاملی را طی کرده اند و گسترده تر شده اند، رشته ی معماری نیز مسیر مشابهی را طی کرده است. گسترده شدن علم موجب می شود تا نتوان شبیه وضعیتی که در گذشته حاکم بود، یک دانشجو بر تمامی جوانب یک علم تسلط پیدا کند و تنها بتواند در یکی از شاخه های این رشته به تحصیل بپردازد و در آن به تخصص برسد. این مسئله کار را هم برای متقاضیان تحصیل در رشته ی معماری راحتتر می کند. چرا که آن ها با فراغ بال بیشتری می توانند حوزه ای را که بیشتر از بقیه به آن علاقه دارند انتخاب کنند و در آن به تخصص برسند. در این بخش برخی از مهمترین گرایش های رشته ی معماری را جمع آوری کرده ایم. لازم به ذکر است که گرایش های رشته ی معماری به این موارد محدود نمی شوند.

  • معماری مدنی
  • معماری اماکن مقدس
  • معماری دریایی
  • معماری نظامی
  • معماری منظر
  • معماری کسب و کار
  • معماری شناختی
  • معماری کامپیوتری
  • معماری داخلی
  • معماری شبکه ای

بهترین استان های کانادا برای کار بعد از فراغت از رشته معماری

اگر چه شهرهای بزرگ کانادا فرصت های شغلی بیشتری را در حوزه ی معماری ارائه می کنند، اما می بایست در نظر داشته باشید که می توانید شغل های بهتری را در مناطقی مثل ساسکاچوان و آلبرتا پیدا کنید که در حال توسعه ی سریع هستند و نیاز فزاینده ای به معماران دارند. برای همین، هنگامی که به دنبال پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی از رشته ی معماری می پردازید، لازم است که دایره ی جغرافیایی خود را گسترده تر کنید تا شهر های کوچکتر کانادا را هم در بر بگیرد.
 

کد مشاغل رشته معماری در کانادا

اداره ی مشاغل کانادا، شغل های مرتبط با رشته ی معماری را تحت کد 2151 دسته بندی کرده است. بر اساس دسته بندی ای که توسط این موسسه انجام شده است، فارغ التحصیلان رشته ی معماری در کانادا می توانید چنین شغل هایی را بر عهده بگیرند: معمار، متخصص استانداردهای معماری، معمار ارشد، معمار مشاور، معمار ساختمان های صنعتی و تجاری و معمار مجتمع های مسکونی.
 

مسیر شغلی رشته معماری در کانادا

برای آن که بتوانید در شغلی مرتبط با رشته ی معماری در کانادا مشغول بشوید، می بایست این مراحل را بگذارنید:

  1. به پایان رساندن مقطع لیسانس (در برخی از موارد لازم است که مدرک کارشناسی ارشد نیز داشته باشید)
  2. شرکت در کارآموزی سه ساله ای تحت نظارت معماری که مجوز لازم را داشته باشد
  3. شرکت در آزمون مجوز معماری و بدست آوردن نمره ی مناسبی در این آزمون
  4. در برخی از موارد، دریافت مجوز رهبری طراحی انرژی و محیط زیستی که به اختصار LEED خوانده می شود.

 

 

وظایف شغلی رشته معماری در کانادا

بر اساس سندی که اداره ی مشاغل کانادا منتشر کرده است، معماران یکی یا چندتا از این وظایف را بر عهده می گیرند:

  • مشورت با مشتریان برای تعیین نوع، سبک و هدف اصلاحات در ساختمان موجود و یا ایجاد یک ساختمان تازه
  • طراحی ساختمان ها و ایجاد برنامه هایی به منظور توصیف مشخصات طراحی، مواد اولیه ی لازم، هزینه ها و جدول ساخت
  • آماده سازی مدل ها و طرح های اولیه برای مشتری
  • نظارت بر فعالیت در محیط های ساخت و ساز به منظور تضمین این که ساختمان بنا شده با مشخصات در نظر گرفته شده با آن می خواند
  • انجام تحقیقات به منظور فهم این مسئله که آیا ساخت بنای مورد نظر ممکن است یا خیر

زمینه های کاری معماری در کانادا

پس از دریافت مدرکتان در رشته ی معماری، به پایان رساندن دوره ی کارآموزی سه ساله و نیز اخذ مجوز های لازم، می توانید در این زمینه ها مشغول به کار شوید:

  • صنایع مرتبط با ساخت و ساز
  • شرکت های مشاوره ای ساختمانی
  • تدریس در رشته ی معماری در دانشگاه ها
  • تحقیق و پژوهش در موسسات تحقیقاتی

حداکثر و حداقل حقوق معماران در کانادا

حقوق متوسط معماران در کانادا برابر با هشتاد و سه هزار دلار در سال است که برابر چهل و دو دلار به ازای هر ساعت است. معماران تازه کار به طور معمول سی و هشت هزار دلار در سال در می آورند و معماران کارکشته که از سابقه ی کاری لازم برخوردار باشند تا صد و چهل و یک هزار دلار در سال درآمد خواهند داشت.
 

مهارت های مورد نیاز برای کار معماری در کانادا

یک معمار موفق می بایست از این مهارت ها برخوردار باشد تا در زندگی حرفه ای خود به موفقیت برسد:

  • مهارت های محاسباتی
  • خلاقیت
  • مهارت های طراحی
  • دانش حقوقی
  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت کار گروهی
  • اطلاع از مسائل تجارتی
  • مهارت های هنری
     

فارغ‌التحصیلی در رشته معماری چقدر طول می‌کشد؟ 

دانشجویان معماری در کانادا نیاز به گذراندن دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته معماری دارند. تکمیل این مدارک معمولاً 5-7 سال به طول می‌انجامد. بعد از مدرک، به عنوان بخشی از آموزش‌های حرفه‌ای، یک دوره کارآموزی 3 ساله را در استان خود گذرانده و یک آزمون استاندارد خواهید داشت.

کدام دانشگاه‌ها برای معماری در کانادا بهترین هستند؟ 

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
دانشگاه کلگری (University of Calgary)
دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)
دانشگاه واترلو (University of Waterloo)
دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

آیا رشته معماری در کانادا مورد تقاضا است؟ 

برای معماران ، طی دوره 2019-2028 ، فرصت‌های شغلی جدید (ناشی از تقاضای گسترش و تقاضای جایگزینی) پیش‌بینی شده است که بالغ بر 6800 نفر باشد. در حالی که 7،800 متقاضی کار جدید (ناشی از ترک تحصیل، مهاجرت و تحرک) برای پر کردن آن‌ها در دسترس است.

کدام دوره‌های رشته‌ی معماری در کانادا بهترین هستند؟ 

به طور خلاصه، در اینجا چند مورد از محبوب‌ترین دوره‌های معماری آورده شده است:
ساخت معماری: دانشکده معماری (IE) و طراحی.
آموزش پیشرفته نرم افزار AUTODESK
مدیریت ساخت و ساز: دانشگاه کلمبیا
معماری رومی: دانشگاه ییل.

آیا تحصیل رشته معماری در کانادا سخت است؟ 

اخذ مدرک معماری می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. اما چالش‌برانگیز هم است – با ساعات طولانی، حجم زیاد کار و تمرکز روی جزئیات – بنابراین درک اینکه چه کاری می‌کنید بسیار حیاتی است.

آیا تحصیل مقطع ارشد رشته معماری در کانادا ارزشمند است؟ 

با افزایش 10 درصدی حقوق سالانه، معمار ماهر در کانادا می‌توانند 32 درصد درآمد بیشتر داشته باشند. بنابراین، با توجه به تقاضای زیاد معماران، به نظر می‌رسد که کارشناسی ارشد معماری در کانادا برای دانشجویانی که به دنبال حرفه معماری و برنامه ریزی هستند، امتیاز محسوب می‌شود.
 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289