رشته حقوق در کانادا

معرفی رشته حقوق در کانادا ممکن است در این خیال باشید که وکلا تنها کاری که می کنند این است که از متهمان در دادگاه دفاع می کنند. این تصویری است که سریال ها و فیلم های تلوزیونی به ما درباره ی وکلا داده اند و تنها در شرایطی درست است که وکیلی تصمیم بگیرد به نمایندگی از متهمی در دادگاه حضور پیدا بکند. حتی در این شرایط هم حضور در دادگاه تنها بخش کوچکی از وظیفه ای است که یک وکیل در زندگی حرفه ای خودش با آن سر و کار دارد. بسیاری از وکلا مجموعه ی متنوعی از خدمات را ارائه می کنند و تنها بخشی از وظیفه ی آن ها (که به ندرت هم اتفاق می افتد) حضور در دادگاه است. به عنوان مثال، وکلا به مراجعان خود مشاوره ارائه می کنند. برای انجام این کار، وکیل می بایست به مراجع گوش کند و سوالاتی بپرسد که به او تا حد ممکن اطلاعات دقیقی را منتقل می کند. قبل از ارائه ی توضیح و یا مشاوره به مراجع، وکیل باید تصویر واقعی ای از وضعیت مراجع خود داشته باشد. به طور کلی، دریافت مدرکی در رشته حقوق به شما کمک می کند تا از متهمان در دادگاه دفاع کنید، از قانون اساسی در برابر کسانی که به آن حمله می کنند محافظت کنید و نمایندگی حقوقی افراد، شرکت ها و یا دولت ها را بر عهده بگیرید.
اقامت یونان

رشته حقوق در کانادا

اهمیت رشته حقوق در کانادا

در کانادا رشته ی حقوق به عنوان یکی از رشته هایی در نظر گرفته می شود که آینده ی شغلی بسیار روشنی دارد. اگر که لیسانس یا مدرکی در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته ی حقوق داشته باشید و بتوانید از پس آزمون وکالت کانادا بر بیایید، این کشور فرصت های بزرگی را در اختیار شما قرار می دهد. به علت نیاز بازار کار به این رشته، حقوق پایه وکلا در کشور کانادا از 72000 دلار کانادا در سال شروع می شود.
 

برای فارغ التحصیلان رشته ی حقوق در گرایش های مختلف، فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار می گذارد. اما با این وجود، با توجه به این که تعداد کسانی که رشته ی حقوق را برای تحصیل انتخاب می کنند در حال کاهش است، آینده ی شغلی روز به روز برای فارغ التحصیلان این رشته روشن تر می شود. از حقوق تجارت گرفته تا حقوق کیفری، تقاضای بازار کار کشور کانادا برای کسانی که در هر شاخه ای از حقوق صاحب تخصص هستند به شدت بالاست. به همین خاطر است که می توانید آینده ی خود را با تحصیل در این رشته در کانادا تضمین کنید!
 

شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا

تحصیل در رشته ی حقوق در کشور کانادا، علی رغم اینکه تقاضا برای آن روز به روز در حال کاهش است، اما باز هم به شدت رقابتی است و به این پیش شرط نیاز دارد که دوره ی تحصیلی پیشین خود را با نمرات مناسبی به پایان برده باشید. علاوه بر آن، لازم است که متقاضیان تحصیل در رشته ی حقوق در آزمونی به نام LSAT شرکت کنند که توانایی فهم و مهارت های تفکر انتقادی آنان را می سنجد. شرایط دقیق تحصیل در رشته ی حقوق از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما دانشگاه مک گیل (که یکی از بهترین دانشگاه هایی است که این رشته را در کانادا ارائه می کند) این شرایط را برشمرده است: «کنجکاوی درباره ی حقوق، توجه به تعهد اجتماعی، دید مناسب سیاسی، مهارت های رهبری و توانایی کار در گروه.»

علاوه بر این شرایط، متقاضیان تحصیل در رشته ی حقوق در کانادا می بایست از طریق حضور در یکی از سفارت خانه های کانادا در یکی از کشورهای همسایه ویزا دریافت کنند و برای تحصیل شهریه بپردازند. اما دلتان روشن باشد! اگر سابقه ی تحصیلی قابل قبولی داشته باشید، می توانید از بورسیه ها، گرنت ها و اسکالرشیپ هایی استفاده کنید که دانشگاه های کانادایی به دانشجویان با استعداد ارائه می دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا

به طور عمومی، برای اخذ پذیرش در رشته ای در کانادا، نیاز به ارسال رزومه، مدارک تحصیلی دوره های قبلی و توصیه نامه دارید. در رزومه ی خود می توانید مواردی را که مرتبط با سابقه ی تحصیلی شماست (مثل نمرات درس های مرتبط، مقالات، کنفرانس ها و سابقه ی تحصیل و یا کار با اساتید) را بگنجانید. اما برای تحصیل در رشته ی حقوق، علاوه بر این شرایط عمومی، می بایست در آزمونی به نام LSAT هم شرکت کنید، در آن نمره ی مناسبی اخذ کنید و نمره ی آن را به دانشگاه گزارش کنید.

در کنار این شرایط، می بایست در نظر داشته باشید که واحد های درسی در کانادا به زبان فرانسوی و یا انگلیسی ارائه می شوند و می بایست با شرکت در آزمونی مثل تافل و یا آیتلس، تخصص خود را در یکی از این دو زبان ثابت کنید. لازم به ذکر است که این شرایط به طور عمومی بیان شده اند و برای اطلاع دقیق تر از کم و کیف آن ها، می بایست به وب سایت دانشگاه مورد علاقه ی خود سر بزنید.
 

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی رشته حقوق در کانادا

در بیشتر دانشگاه های کانادا، تحصیل در رشته ی حقوق در حدود چهار سال طول می کشد. البته می بایست در نظر داشته باشید که در کانادا، پیش از شروع به تحصیل در رشته ی حقوق در مقطع لیسانس و یا کارشناسی، می بایست که مدرک لیسانس مجزایی را در هر رشته ای که تمایل دارید دریافت کرده باشید. بنابراین می توان گفت که تحصیل در رشته ی حقوق در کانادا حداکثر در حدود هشت سال طول خواهید کشید.

تحصیل در رشته ی حقوق در کانادا روز به روز گران تر می شود. هزینه ی تحصیل در این رشته در کانادا بین 7000 دلار کانادا تا 34000 دلار کانادا در نوسان است. بسته به این که در کجای کانادا زندگی کنید، می بایست هزینه ای بین 10000 تا 20000 دلار کانادا را هم بابت خرج زندگی به این هزینه ها بیفزایید. اما همان طور که گفتیم بد به دلتان راه ندهید! در ادامه به شما راه هایی را برای دریافت بورسیه از دانشگاه های کانادا معرفی خواهیم کرد. با بهره بردن از این بورسیه ها، می توانید بدون دغدغه و نگرانی از مسائل مالی، به تحصیل در دانشگاه مورد علاقه تان بپردازید.
 

بورسیه تحصیلی رشته حقوق در کانادا

گفته شد که دانشگاه های کانادا بورسیه ها، گرنت ها و اسکالرشیپ هایی را ارائه می دهند که دغدغه ها و نگرانی های مالی دانشجویان مستعد را برطرف می کند و در بسیاری از موارد هزینه ی تحصیل و در برخی از موارد حتی هزینه های زندگی آنان را نیز پوشش می دهد. این بورسیه ها در رشته ی حقوق بر اساس شرایطی ارائه می شوند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

رزومه ی تحصیلی شما (یعنی سابقه ی تحصیلی، مقالات، کنفرانس ها، سابقه ی تدریس و کار با اساتید و هر موردی از این دست) و توصیه نامه های اساتید نقش مهمی را در دریافت اسکالرشیپ ها بازی  می کند. در کنار این عامل، نمره ای که در آزمون LSAT دریافت می کنید نیز یکی از ملاک هایی است که دانشگاه ها بر اساس آن اعطای بورسیه به شما را ارزیابی می کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که گاهی دانشگاه ها بر اساس افتخاراتی که دانشجو در زمینه ی هنری و ورزشی بدست آورده است و یا منطقه و کشوری که در آن زندگی می کند، بورسیه ای را به او اختصاص می دهد. برای اطلاع دقیق از این موارد و نیز زمان دقیق اپلای برای اسکالرشیپ ها، به وب سایت دانشگاه مورد علاقه خود سر بزنید.
 

آینده شغلی رشته حقوق در کانادا

بازار کاری کشور کانادا فرصت های بسیار متنوعی را پیش پای فارغ التحصیلان رشته ی حقوق می گذارد. با داشتن مدرک حقوق در کانادا، می توانید به عنوان مشاور، وکیل ثبت برند و پتنت و بسیاری از جایگاه های شغلی دیگر، در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، شرکت های چند ملیتی و نیز دولت ها و شرکت های غیرانتقاعی به کار بپردازید. همچنین کار در بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و نیز حل اختلاف در اتحادیه های کارگری، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و آژانس های دولتی از دیگر زمینه هایی است که می توانید در آن ها بختتان را بیازمایید.
 

دانشگاه های دارای رشته حقوق در کانادا

معروف ترین موسسه ای که هر سال دانشگاه ها را بر اساس کیفیت دوره های تحصیلی ای که در آن ها ارائه می شود و نیز کیفیت خدماتی که به دانشجویان ارائه می دهد ارزیابی می کند، معیار QS است. بر طبق این معیار، سیزده دانشگاه در کانادا وجود دارند که رشته ی حقوق را ارائه می دهند. بنابراین می بایست خاطرتان جمع باشد که دست شما برای تحصیل در کانادا در رشته ی حقوق بسیار باز است. ده دانشگاه برتر کانادا در رشته ی حقوق طبق معیار QS عبارتند از:
 

دانشگاه تورنتو
دانشگاه واترلو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک گیل
دانشگاه مونترال
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه کویینز
دانشگاه مک مستر
دانشگاه کلگری
 

گرایش های رشته حقوق در کانادا

رشته ی حقوق رشته ای است که با تنظیم روابط میان انسان ها سر و کار دارد. زندگی میان انسان ها از اشکال بسیار ساده ای در ابتدای تاریخ شروع شده است و به تدریج پیچیده تر شده است تا به امروز رسیده و زمینه های بسیار متنوعی را در بر می گیرد. به همین خاطر است که گرایش های رشته ی حقوق روز به روز متنوع تر و افزون تر شده اند و اکنون دانشجو با فراغ بال می تواند گرایشی را انتخاب کند که بیش از همه به آن علاقه دارد و در مسیر تحصیل خودش، تمرکز خود را بر آن گرایش بگذارد و در آن به تخصص برسد. پرطرفدارترین گرایش های موجود در رشته ی حقوق عبارتند از:

  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی
  • حقوق قانون اساسی
  • حقوق مدنی
  • حقوق خانواده
  • حقوق معاهدات
  • حقوق اداری
  • حقوق کیفری
  • حقوق مالکیت فکری
  • حقوق تجاری
  • حقوق بین الملل

بهترین استان های کانادا برای کار بعد از فراغت از رشته حقوق

بازار کار کشور کانادا به ترتیب در مناطق شمال غربی کانادا، آلبرتا، آنتاریو، ساسکاچوان و نیو برانزویک بیشترین تقاضا را برای فارغ التحصیلان رشته ی حقوق دارد و برای همین است که آنان در این استان ها بیشترین حقوق را دریافت می کنند.
 

کد مشاغل رشته حقوق در کانادا

سازمان رده بندی مشاغل در کانادا مشاغل مربوط به فارغ التحصیلان رشته ی حقوق را تحت کد 4112 دسته بندی کرده است. بر این اساس، این فارغ التحصیلان می توانند چنین شغل هایی را بر عهده بگیرند: وکیل اداری، وکیل تصادف اتوموبیل ها، مشاور حقوقی، وکیل مدنی، وکیل حقوق تجارت، وکیل شرکت ها، وکیل مالکیت فکری، دادستان ویژه، وکیل شهرداری، وابسته ی حقوقی، وکیل کارگران، دستیار حقوقی دیوان عالی، وکیل مدافع و وکیل کیفری.

مسیر شغلی رشته حقوق در کانادا

برای شروع زندگی حرفه ای به عنوان وکیل در کانادا، در ابتدا می بایست دوره ی سه یا چهار ساله ی لیسانس را به پایان ببرید و سپس دستکم مدرک لیسانسی را در رشته ی حقوق در کانادا دریافت کرده باشید. پس از اتمام دوران تحصیل، می بایست در آزمون وکالت کانادا شرکت کنید و دوره ی کارآموزی بگذرانید. بعد از اتمام این مراحل، می توانید از منطقه و یا استان خود مجوز فعالیتتان را به عنوان وکیل دریافت کنید.

 

وظایف شغلی رشته حقوق در کانادا

طبق گزارش اداره ی دسته بندی مشاغل در کانادا، وکلا می بایست این وظایف را بر عهده بگیرند:

  • مراجعان خود را از حقوق قانونیشان و مسائلی که مرتبط با حقوق است آگاه کنند.
  • در مورد رویه های قضایی تحقیق کنند و شواهدی را فراهم بیاورند.
  • در مورد اختلافات مدنی مذاکره کنند.
  • به عنوان میانجی، آشتی دهنده و یا داور فعالیت کنند.
  • مدارک حقوقی نظیر طلاق ها، قراردادها و مبادلات مسکن را به رشته ی تحریر دربیاروند.

زمینه های کاری حقوق در کانادا

پس از آن که تحصیل در رشته ی حقوق را به پایان رساندید، دوره ی کارآموزی خود را با موفقیت تمام کردید و توانستید از استان و یا منطقه ی مدنظر خود مجوز فعالیت حقوقی کسب کنید، می توانید در یکی از زمینه های زیر به کار مشغول شوید:

  • مشاور، وکیل ثبت برند و پتنت در شرکت های کوچک، متوسط و فراملی
  • دولت ها
  • شرکت های غیرانتقاعی
  • بانک ها و موسسات مالی
  • حل اختلاف در اتحادیه های کارگری، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و آژانس های دولتی
  • تدریس و پژوهش در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی مرتبط با حقوق
  • فعالیت به عنوان مشاور حقوقی و وکیل مدافع

حداکثر و حداقل حقوق رشته حقوق در کانادا

حقوق متوسط وکلا در کانادا 106512 دلار کانادا در سال است. این افراد دستکم 54000 دلار کانادا در سال حقوق دریافت می کنند و بیشینه ی حقوق آن ها به 144141 دلار کانادا در سال نیز می رسد. بیشترین میزان حقوق به وکلا در نواحی شمال غربی، آلبرتا، آنتاریو، ساسکاچوان و نیو برانزویک تعلق می گیرد.

مهارت های مورد نیاز برای کار حقوق در کانادا

یک وکیل موفق معمولا از چنین مهارت هایی برخوردار است:

  • توانایی نگارش مناسب
  • توانایی تحلیل و استدلال منطقی
  • توانایی ارائه ی خدمات به مراجعان
  • مدیریت زمان
  • دانش مناسب از علم حقوق در زمینه ی تخصصی خود
  • توانایی کار گروهی
  • اطلاع از رویه های قضایی

 

شرایط تحصیل در رشته‌ی حقوق در کانادا چیست؟ 

اکثر دانشکده‌های حقوق کانادا قبل از ورود نیاز به داشتن مدرک لیسانس یا گذراندن 90 ساعت (سه سال) برای کارشناسی دارند. راهنمای رسمی (LSCA) مدارس حقوق کانادا را برای سیاست‌های پذیرش مدرسه انتخابی خود در مورد تحصیلات دوره کارشناسی بررسی کنید.

هزینه تحصیل در رشته‌ی حقوق در کانادا چقدر است؟ 

شهریه و هزینه‌های رشته حقوق تقریباً 14600 دلار برای دانشجویان جدید کانادایی و 14400 دلار برای دانشجویان قبلی کانادایی در سال های 2020-2021 است.

آیا دانشجویان خارجی می‌توانند در کانادا در رشته‌ی حقوق تحصیل کنند؟ 

خبر خوب برای کسایی که مایل به تحصیل در رشته حقوق هستند این است که امکان انجام این کار وجود دارد. بسیاری از دانشکده‌های حقوق کانادا امکان ثبت‌نام دانشجویان خارجی را هم دارند. هرچند قبل از در نظر گرفتن این موضوع، افراد باید بدانند که چه چیزی را می‌خواهند یاد بگیرند.

آیا تحصیل در رشته‌ی حقوق در کانادا سخت است؟ 

دانشکده حقوق در همه جا و به خصوص کانادا بسیار رقابتی است. بسیاری از وکلای کانادایی ترجیح می‌دهند در ایالت‌ها به مدرسه بروند، دو سال در آنجا تمرین کنند و سپس مراحل  آزمون NCA را پشت سر بگذارند، زیرا آسان‌تر از ورود به دانشکده حقوق کانادا است.

گرفتن مدرک حقوق در کانادا چقدر طول می‌کشد؟ 

در کانادا، مدرک سطح اول عمومی حقوق (Juris Doctor یا JD) است که تکمیل آن سه سال طول می‌کشد. این برنامه دوره کارشناسی است نه کارشناسی ارشد. حتی شاید تحصیلات دوره کارشناسی قبل از ورود به آن لازم است. سال اول دانشکده حقوق در اکثر دانشکده‌های کانادا مشابه است.

کدام حوزه در حقوق در کانادا متقاضی بیشتری دارد؟ 

قانون شرکت
قانون مالیات
مالکیت معنوی
بلاکچین
مراقبت‌های بهداشتی.
محیطی
جنایی

برترین درجه رشته حقوق در کانادا کدام است؟ 

دکترای علوم حقوق (S.J.D.)
این مدرک یکی از بهترین مدرک‌های حقوق است که بیشتر جنبه‌ی تحقیقاتی دارد تا وکالت. این مقاطع تحصیلی، از پایه تا پیشرفته‌ترین، شامل موارد زیر است:
Juris Doctor (جی دی)
استاد حقوق (L.L.M.)
دکترای علوم حقوق (S.J.D.)

دانشگاه‌های برتر حقوق در کانادا کدامند؟ 

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
دانشگاه مک گیل (McGill University)
دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
دانشگاه یورک (York University)

آیا یک حقوقدان می‌تواند به کانادا مهاجرت کند؟ 

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل وجود دارد مانند دریافت کفالت از همسر یا اقوام که دارای اقامت دائم کانادا یا شهروند کانادا است. مستقیم‌ترین راه برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه نامزدهای استانی یا سیستم ورود سریع (Express Entry System) است.

آیا در حین تحصیل در رشته‌ی حقوق در کانادا می‌توان کار کرد و حداکثر زمانی کاری چقدر است؟ 

می‌توان تا 20 ساعت در هفته در حین تحصیل کار کرد. بیش از 20 ساعت کار در هفته نقض شرایط اجازه تحصیل است. برای این کار می‌توانید وضعیت دانشجویی خود را از دست بدهید و ممکن است در آینده برای تحصیل یا اجازه کار تأیید نشوید. همچنین ممکن است مجبور به ترک کشور شوید.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289