مهندسی صنایع در کانادا

معرفی رشته مهندسی صنایع در کانادا مهندسی صنایع شاخه ای از مهندسی است که تلاش می کند متوجه شود که چگونه می توان کارها را بهتر انجام داد. مهندسان صنایع درگیر این مسئله هستند که چگونه می توان هزینه تولید را کاهش داد، بر بهره وری کارخانه ها و شرکت ها افزود، کیفیت محصولات و خدمات را افزایش داد، سلامت و امنیت کارگران را تضمین کرد، از محیط زیست حفاظت کرد و قوانین حکومت را در زمینه اداره مشاغل رعایت کرد. مهندسان صنایع در این جهت تلاش می کنند که مانع آن شوند که زمان، پول، مواد اولیه، انرژی و دیگر چیز ها هدر بروند. برای مثال، مهندسان صنایع ممکن است روی این مسئله کار کنند که چگونه طول خطوط انتقال را کاهش بدهند تا بهینه تر شود و از این طریق، انتقال محصولات با سرعت بیشتر و با امنیت بیشتری انجام شود. مهندسان صنایع بسته به کاری که می خواهند انجام بدهند، یا در ادارات کار می کنند و یا در مجموعه هایی که تلاش می کنند آن ها را ارتقا بدهند.
اقامت یونان

مهندسی صنایع در کانادا

اهمیت رشته مهندسی صنایع در کانادا

اول از همه باید این نکته را در ذهن داشته باشید که اگر در نظر دارید به عنوان مهندس صنایع به کانادا مهاجرت کنید، بخت و اقبال به شما رو کرده است! بازار کاری در کانادا به شدت محتاج کسانی است که در مهندسی صنایع تخصص داشته باشند و این مسئله از دو جهت به شما کمک خواهد کرد:

  • تقاضای زیاد به مهندسان صنایع در بازار کاری کانادا موجب شده است که این مهندسان وضعیت حقوقی بسیار خوبی داشته باشند
  • کمبود مهندسان صنایع در کانادا گرفتن اقامت دائم را برای مهندسان صنایعی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند بسیار راحت تر کرده است.

حقوق مهندسان صنایع در کشور کانادااز 46000 دلار کانادا در سال شروع می شود و با افزایش تخصص و تجربه، به حدود 83000 دلار کانادا در سال خواهد رسید. به طور متوسط هم مهندسان صنایع در کانادا حقوقی برابر با 62000 دلار کانادا را در سال دریافت می کنند. هم چنین بر اساس برنامه ی مهاجرتی دولت کانادا، به خاطر نیاز بازار کاری این کشور به مهندسان صنایع، این رشته در زمره ی کد مشاغلی قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا

اول از همه باید این نکته را در ذهن داشته باشید که اگر در نظر دارید به عنوان مهندس صنایع به کانادا مهاجرت کنید، بخت و اقبال به شما رو کرده است! بازار کاری در کانادا به شدت محتاج کسانی است که در مهندسی صنایع تخصص داشته باشند و این مسئله از دو جهت به شما کمک خواهد کرد:

تقاضای زیاد به مهندسان صنایع در بازار کاری کانادا موجب شده است که این مهندسان وضعیت حقوقی بسیار خوبی داشته باشند
کمبود مهندسان صنایع در کانادا گرفتن اقامت دائم را برای مهندسان صنایعی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند بسیار راحت تر کرده است.
حقوق مهندسان صنایع در کشور کانادا از 46000 دلار کانادا در سال شروع می شود و با افزایش تخصص و تجربه، به حدود 83000 دلار کانادا در سال خواهد رسید. به طور متوسط هم مهندسان صنایع در کانادا حقوقی برابر با 62000 دلار کانادا را در سال دریافت می کنند. هم چنین بر اساس برنامه ی مهاجرتی دولت کانادا، به خاطر نیاز بازار کاری این کشور به مهندسان صنایع، این رشته در زمره ی کد مشاغلی قرار گرفته که فارغ التحصیلان آن می توانند برای ویزای کانادا درخواست بدهند.

دسته ای از شرایط عمومی وجود دارند که متقاضی تحصیل در هر رشته ای در کشور کانادا (مثل رشته ی مهندسی صنایع در کانادا) می بایست حائز آن ها باشد. اما این شرایط عمومی بر اساس مقطع تحصیلی ای که شما متقاضی تحصیل در آن هستید و هم چنین رشته ای که می خواهید انتخاب کنید متفاوت خواهد بود. به طور کلی، به منظور تحصیل در مقطع لیسانس و یا مقاطع بالاتر در کشور کانادا، می بایست با نمرات مطلوب و قابل قبولی مقطع گذشته را در کانادا و یا در دانشگاه معتبری در کشور خود به پایان رسانده باشید. بیشتر دوره های تحصیلی در کانادا به زبان انگلیسی و تعداد محدودی از آن ها به زبان فرانسوی ارائه می شوند (مثل بعضی از دانشگاه ها در استان کبک کانادا). بنابراین افرادی که علاقمند به تحصیل در کانادا هستند، می بایست در امتحانی شرکت کرده و مدرک آن را به همراه داشته باشند که تخصص آن ها را در یکی از این دو زبان نشان می دهد. آزمون هایی مثل تافل یا آیتلس تخصص متقاضی را در زبان انگلیسی می سنجند. در مورد دانشگاه های فرانسوی زبان نیز این نکته را مد نظر داشته باشید که این دانشگاه ها عموما آزمون اختصاصی خود را برای سنجش مهارت متقاضیان در زبان فرانسه برگزار می کنند. همچنین برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره آزمون تافل برای کانادا ، شرط معدل برای تحصیل در کانادا و محاسبه GPA در کانادا می توانید به لینک مرتبط به هر کدام مراجعه کنید.

علاوه بر شروط مرتبط با زبان و معدل که در بالا آمد، متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در کشور کانادا می بایست سابقه ی پژوهشی خود را نیز برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. سابقه ی پژوهشی شامل مواردی چون مقالات چاپ شده در ژورنال ها، مقالات ثبت شده در کنفرانس ها، شرکت در دوره های کارآموزی در داخل یا خارج از کشور، سوابق تدریس در دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی و هم چنین سابقه ی کار با اساتید به عنوان دستیار پژوهشی و مواردی از این دست می شود. هم چنین ممکن است بعضی از دانشگاه ها از شما درخواست کنند تا توصیه نامه ای را از اساتیدی که شما را می شناسند دریافت کنید و در سایت دانشگاه بارگزاری کنید. البته همان طور که گفته شد، شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و می توانید با مراجعه به وب سایت هر کدام از دانشگاه ها، شرایط دقیق پذیرش در آن ها را دریافت کنید.

گاهی اوقات ممکن است که آپلود مدارک در سایت دانشگاه کافی نباشد و آن دانشگاه از شما بخواهد تا نسخه فیزیکی مدارک خود را برای آن ها بفرستید. در این موارد می بایست مدارک خود را که شامل کارنامه، مدارک هویتی و اسناد مشابه می باشد به طور رسمی ترجمه کنید، به تایید نهاد قضایی برسانید و سپس از طریق پست آن ها را به کانادا بفرستید.

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی مهندسی صنایع در کانادا

در مقطع لیسانس، مدت زمان تحصیل در رشته ی مهندسی صنایع، بسته به این که در چه دانشگاهی تحصیل کنید، بین سه تا چهار سال خواهد بود. تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی، بین یک تا سه سال طول خواهد کشید و مدت زمان دقیق آن، به دانشگاه محل تحصیل و این که در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری مشغول به تحصیل باشید متفاوت خواهد بود.

از آن جا که دانشگاه های کانادا خصوصی هستند، هر کدام میزان شهریه ی خود را به طور مستقل تعیین می کنند. به طور کلی میزان این شهریه به چند عامل بستگی دارد؛ این که رشته و مقطع تحصیلی شما چیست، شهروند کانادا هستید و یا شهروند کشوری دیگر و این که می خواهید در مقطع لیسانس تحصیل کنید و یا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری را مد نظر دارید. اما به طور کلی می توان گفت که میزان شهریه برای تحصیل در کانادا، از 7000 دلار شروع می شود و به 20000 دلار می رسد. ممکن است که این ارقام قدری ته دلتان را خالی کرده باشند، اما نترسید! اگر که از سابقه ی تحصیلی خوبی برخوردار باشید، کمک هزینه ها و بورس های فراوانی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بدون هراس از مسائل مالی، در رشته مهندسی صنایع در کانادا مشغول به تحصیل شوید.

بورسیه تحصیلی رشته مهندسی صنایع در کانادا

همان طور که در بخش پیشین آمد، در کانادا بورس ها و کمک هزینه های بسیاری ارائه می شوند که به دانشجویان مستعدی که علاقمند به تحصیل در کانادا هستند تعلق می گیرد تا بدون دغدغه ی مسائل مالی بتوانند در این کشور و در رشته ی مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. معیار تخصیص این کمک هزینه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما به طور عمومی، معدل دانشجو در مقطع پیشین، توصیه نامه های اساتید، سابقه ی پژوهشی، تعداد مقالات و شرکت در کنفرانس ها به دانشجو کمک می کند تا کمک هزینه ای را دریافت کند که در مواردی هزینه تحصیل و در مواردی حتی هزینه ی زندگی او را در کانادا پوشش می دهد. برای اطلاع دقیق از این کمک هزینه ها می بایست به وب سایت دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید مراجعه کنید. حواستان باشد که همه ی این کمک هزینه ها زمان مشخصی دارد که باید در همان زمان برای دریافت آن ها اقدام کنید.

 

دانشگاه های دارای رشته مهندسی صنایع در کانادا

در حدود بیست دانشگاه در کانادا وجود دارند که رشته مهندسی صنایع را در این کشور ارائه می دهند. بنابراین متقاضی تحصیل در این رشته در کانادا دست بسیار بازی خواهد داشت! بنا به تقسیم بندی ای که معیار QS (که معتبرترین معیار برای رتبه بندی دانشگاه ها در جهان است) ارائه داده است، بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته ی مهندسی صنایع در کانادا در سال 2020 عبارتند از:

دانشگاه تورنتو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک گیل
دانشگاه واترلو
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مونترال
دانشگاه کوییز
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه کلگری

 

کد مشاغل رشته مهندسی صنایع در کانادا

بر اساس طبقه بندی ملی مشاغل کانادا مهندسان صنایع در دسته ی 2141 کد مشاغل در کانادا قرار می گیرند. آن ها می توانند این وظایف را بر عهده بگیرند:

مهندس مشاور صنایع، مهندس هزینه ها، مهندس بهره وری، مهندس جلوگیری از آتش سوزی، مهندس امنیت صنعتی، مهندس تولید، مهندس تضمین کیفیت، مهندس کنترل کیفیت، مهندس مطالعات زمانی، مهندسی اندازه گیری کارکرد.

مسیر شغلی رشته مهندسی صنایع در کانادا

در قدم اول می بایست این نکته را در ذهن داشته باشید که برای آن که بتوانید به عنوان مهندس صنایع از کانادا ویزای مهاجرتی بگیرید، دستکم می بایست مدرک لیسانسی را در رشته مهندسی صنایع داشته باشید. در بعضی از موارد، داشتن مدرک معادل در این رشته نیز کفایت می کند و در بعضی از موارد نیز ممکن است که داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری احتیاج باشد و یا لااقل امتیاز به حساب بیاید. برای این که در شغلی مرتبط با مهندسی صنایع مشغول به کار شوید، باید از طریق شعبه محلی یا استانی انجمن مهندسان حرفه ای مجوز فعالیت اخذ کنید.

 

دانشگاه‌های ارائه دهنده مهندسی صنایع در کانادا کدامند؟ 

ارائه دهندگان ارشد مهندسی صنایع  در کانادا:
دانشگاه تورنتو (torento) ارشد فناوری مهندسی مکانیک  به همراه مهندسی صنایع (سریع گذرانده شده).
تحصیلات تکمیلی: سیستم ناوبری کالج هامبر. تورنتو، کانادا.
دیپلم تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی سیستم‌های انرژی
ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه کنکوردیا مونترال.

آیا مهندسی صنایع در کانادا بازار کار خوبی دارد؟ 

مهندسان صنایع در سراسر کانادا از موقعیت کاری بسیار مناسبی برخوردارند و می‌توانید ویزای اقامت دائم کانادا را با یا بدون پیشنهاد شغلی بدست آورید.

تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا چند سال طول می‌کشد؟ 

BE (لیسانس مهندسی) مدرکی دانشگاهی است که برای تحصیلات کارشناسی در یکی ازرشته‌های مهندسی در کانادا بدست میاید. 3-4 سال طول می‌کشد تا دانشجویان این مدرک را بدست آورند و فارغ‌التحصیل شوند.

آیا تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا رایگان است؟ 

به بیان ساده، هیچ دانشگاه بدون شهریه‌ای برای دانشجویان خارجی در کانادا وجود ندارد. اما می‌توان با استفاده از وام‌ها و بورسیه تحصیلی این هزینه‌ها را تامین کرد.

کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع چگونه است؟ 

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع برای افرادی است که به دنبال پیشرفت حرفه‌ای در زمینه‌های خاص مهندسی صنایع مانند تحقیقات عملیاتی ، آمار، برنامه‌ریزی تولید، شبیه‌سازی، کنترل موجودی، برنامه‌ریزی، اقتصاد صنعتی و انسانی …

دوره‌ی تحصیل مهندسی صنایع  در کانادا چقدر طول خواهد کشید؟ 

به طور میانگین تحصیل در رشته‌های مهندسی بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد که برای بعضی افراد زودتر و بعضی دیرتر خواهد شد.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی صنایع در کانادا چقدر است؟ 

کارشناسی ارشد در علوم صنایع در کانادا یک دوره طولانی 10-16 ماهه است و با شهریه متوسط ​​حدود 17000 دلار است.

آیا حین تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا می‌توان کار کرد؟ 

اکثر دانشجویان خارجی در کانادا می‌توانند تا 20 ساعت در هفته و تمام‌وقت در تعطیلات برنامه‌ریزی شده بدون مجوز کار کنند. کار در حین تحصیل کمک می‌کند تا هزینه‌های زندگی خود را تامین و با افراد جدیدی ملاقات کنید همه‌ی این‌ها باعث ایجاد ارتباطات و تجربه‌ای می‌شود که می‌تواند بعداً در شکار شغل موردنظر به کار آید.

بهترین دانشگاه‌های مهندسی صنایع در کانادا کدامند؟ 

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
دانشگاه دالاهوسی (Dalhousie University)
دانشگاه رایرسون (Ryerson University)
دانشگاه ویندزور (University of Windsor)

تحصیل در رشته‌ی مهندسی صنایع در کانادا چقدر سخت است؟ 

در مقایسه با سایر مقاطع مهندسی، خیلی سخت نیست. دوره‌های ریاضی و فنی کمتری در این رشته وجود دارد.

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289