تحصیل در رشته مدیریت انرژی در کانادا

یکی از رشته های پرکاربرد در کشور کانادا می تواند رشته مدیریت انرژی باشد. امروزه یکی از مهم ترین موضوعاتی که آینده زندگی بشر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، نحوه استفاده از انرژی های تجدید پذیر و البته تجدید ناپذیر است. در صورتی که این منابع از بین برود، شرایط زندگی نیز وجود نخواهد داشت و به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان به دنبال راهی برای جانشین کردن انرژی های تجدید ناپذیر هستند تا بتوانند از این طریق شرایط حیات را برای نسل های آینده نیز فراهم آورند.
اقامت یونان

تحصیل در رشته مدیریت انرژی در کانادا

اهمیت تحصیل در رشته مدیریت انرژی

صنایع مختلف در جهان در حال تخلیه منابع طبیعی هستند و این مسئله ای است که می تواند آینده بشر را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی است که مدیریت انرژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود. برخورداری از کارآمدترین سیستم ها، به استفاده حداکثری از منابع انرژی کمک می کند. آژانس محیط زیست اروپا در بیانیه ای اعلام کرده است که ناکارآمدی استفاده از انرژی در واقع در کل زنجیره تامین انرژی شامل استخراج، تبدیل، حمل و نقل و استفاده نهایی از محصولات وجود دارد. به همین دلیل منطقی است که شرایطی ایجاد شود تا بتوان در تمامی مراحل استفاده از انرژی، بهترین راهکارها اعمال شود تا بتوان از پتانسیل ذاتی آن ها استفاده کرد به صورتی که منابع انرژی هدر نرود.

تکنولوژی های پاک در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند به جهان امروز و آینده کمک کند. در حقیقت این تکنولوژی دستاوردی بزرگ به همراه دارد چرا که ابتدا تاثیرات زیست محیطی استفاده از انرژی را در نظر می گیرد و سپس برای کاهش اثرات منفی آن تلاش می کند. تغییر دهندگان در این زمینه، به منظور توسعه روش های جدید برای پردازش، استخراج، حمل و نقل و ایجاد سیستم های بهتر برای مدیریت انرژی مورد نیاز هستند. تفکر خارج از چارچوب به شما کمک می کند که بتوانید حرفه خود را پیش ببرید و همچنین بتوانید در آینده زمین نیز تغییرات مثبت ایجاد کنید.

یان اشکه مدیر انرژی و محیط زیست بیان می دارد که: ” ما تلاش می کنیم نشان دهیم که حفاظت از آب و هوا و بهره وری از انرژی می تواند از نظر اقتصادی نیز مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد و همچنین تلاش می کنیم تا میزان آگاهی را در سایر شرکت ها افزایش دهیم. علاوه بر این ما در تلاش هستیم تا با جهان سیاست نیز ارتباط برقرار کنیم و تجربیات خود را در مرحله قانون گذاری در اختیار قرار دهیم. ایجاد سیستم های مدیریت انرژی بهتر، نقش مهمی در یافتن راه حل هایی برای بحران های کنونی اقلیمی در جهان ایفا می کند.

 

تحصیل رشته مدیریت انرژی در ونکوور کانادا

ونکوور یکی از شهرهایی است که افراد بسیاری تمایل به مهاجرت به آن را دارند و به همین دلیل است که دانشگاه ها و موسسات آموزشی موجود در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار هستند و البته شرایط پذیرش از آن ها نیز خاص تر است. موسسه NYIT یکی از موسسات خوب موجود در این شهر است که امکان تحصیل در این رشته را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد.

طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله است و دانشجویان باید در این دوره به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در این دوره می تواند به شما کمک کند که آینده بسیار خوبی در بازار کار مدیریت انرژی و تسهیلات مرتبط با ایمنی داشته باشید. این رشته شامل برنامه وسیع درسی شامل ساختمان های سبز، سیستم های قدرت و مشکلات محیط زیستی است که در میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری های پیشرفته باتری و پیل سوختی
  • انرژی های جایگزین
  • نظارت بر محیط زیست
  • ارزیابی ریسک های زیست محیطی
  • بهره برداری از تاسیسات
  • سیستم های نیروگاهی
  • سیستم های شبکه هوشمند
  • فناوری انرژی خورشیدی
  • مهندسی و مدیریت سیستم

در نظر داشته باشید که در حال حاضر امکان تحصیل به صورت آنلاین نیز در این دانشگاه برای علاقمندان فراهم شده است.

برای دریافت پذیرش از این دانشگاه، متقاضیان باید یک مدرک کارشناسی در رشته های مهندسی و (یا) علوم را در اختیار داشته باشند. در شرایط خاص ممکن است دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت، معماری یا هنرهای لیبرال نیز توان شرکت در این دوره ها را داشته باشند که باید پیش نیازهایی را سپری کرده باشند:

  • مردم شناسی و جهان فیزیکال (3 واحد)
  • مبانی اقتصاد (3 واحد)
  • طراحی آماری (3 واحد)
  • همچنین دانشجویان باید حداقل معدل 2.85 در مقیاس 4 را به دست آورند.
  • مدرک زبان در سطح آیلتس 6.5 یا تافل 88 نیز برای پذیرش الزامی است
  • در برخی از مواقع شرکت در آزمون GRE نیز الزامی است.

تحصیل رشته مدیریت انرژی در کلگری

موسسه تکنولوژی آلبرتای جنوبی نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که به متقاضیان اجازه می دهد تا به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل در رشته مدیریت انرژی بپردازند. این دانشگاه نیز فرصت تحصیل به صورت آنلاین و همچنین حضوری را برای دانشجویان فراهم کرده است. این دوره آموزشی نیز 2 سال به طول می انجامد و دانشجویان برای دو سال تحصیل در این رشته باید 35128$ دلار کانادا را به دانشگاه پرداخت کنند.

علاقمندان به تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی نیز می توانند دانشگاه کلگری را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دوره تحصیلی این مقطع در مدرسه اقتصاد این دانشگاه برگزار می شود و به طور معمول نیز 4 سال به طول می انجامد.  برای ورود به این رشته، تنها افرادی واجد شرایط شناخته می شوند که دیپلمی معادل دیپلم 12 ساله در کانادا را ارائه کنند متقاضیان همچنین به مدرک زبان تافل 86 یا آیلتس 6.5 نیاز خواهند داشت.

دانشجویان در پایان این دوره به عنوان فارغ التحصیل رشته مدیریت انرژی می توانند وارد بازارهای کار جهانی شده و در صنایع نفت، برق، زغال سنگ، باد، انرژی هسته ای، انرژی خورشیدی، انرژی های زمین گرمایی و غیره مشغول به فعالیت شوند. دانشجویان از این مدرک همچنین می توانند برای ورود به دوره های تخصصی نیز استفاده کنند.
 

تحصیل رشته مدیریت انرژی در نورکوئست کالج کانادا

نورکوئست کالج به دانشجویان اجاه می دهد تا در دوره 2 ساله مدیریت انرژی در کانادا به ادامه تحصیل بپردازند. در این دوره به دانشجویان آموزش داده می شود که چگونه از منابع تجدیدپذیر انرژی استفاده کنند، بهره وری انرژی را درک کرده و سیاست های مرتبط با انرژی را نیز دنبال کنند تا بتوانند به پشتیبانی و تامین نیازهای سازمانی بپردازند.

در پایان این دوره دانشجویان فرصت خواهند داشت تا در دوره کارآموزی که  16 هفته به طول می انجامد شرکت کنند و این فرصتی بسیار مناسب برای رسیدن به کار پس از تحصیل در کانادا است.

این برنامه همچنین شامل یک برنامه کوآپ به مدت 600 ساعت است که دانشجویان می توانند به صورت اختیاری در آن شرکت کنند. دانشجویان با دریافت مدرک خود از این کالج می توانند آماده ورود به صنایع مختلف برق، شرکت های مشاوره، نفت و گاز، مدیریت تاسیسات و غیره شوند. آن ها همچنین می توانند عناوین شغلی زیر را در صنعت انرژی در اختیار بگیرند:

  • مدیر پروژه
  • مشاور انرژی
  • مدیر انرژی
  • ارزیاب انرژی
  • حسابرس انرژی
  • مدیر انرژی شهرداری
  • تحلیلگر انرژی

دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید نمره حداقل معادل 65% را در درس ریاضی دریافت کرده باشند. مدرک زبان مورد نیاز دانشجویان این رشته تحصیلی حداقل آیلتس 6.5 است به شرط آن که هیچ نمره کمتر از 6 در آن نباشد. در آزمون تافل نیز حداقل نمره 84 به شرط این که هیچ نمره کمتر از 21 در کارنامه فرد نباشد، از دانشجویان خواسته شده است. هزینه تحصیل در این کالج 16328$ دلار کانادا در سال است.

تحصیل رشته مدیریت انرژی در کالج آلگونکوئین

اگر به دنبال تحصیل کوتاه مدت در رشته مدیریت انرژی در کشور کانادا هستید، کالج آلگونکوئین در شهر اتاوا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این دانشگاه یک دوره آموزشی 8 ماهه را ارائه می کند و دانشجویان پس از آن می توانند یک مدرک معتبر در رشته های مرتبط با مدیریت انرژی در اختیار داشته باشند. تحصیل در این دوره آموزشی به دانشجویان کمک می کند تا پس از پایان موفقیت آمیز تحصیل خود در این کشور در شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شوند.

 

دانشجویان به اختیار خود می توانند در دوره های کوآپ نیز شرکت کنند. هزینه تحصیل در اولین ترم دوره های بدون کوآپ در این کالج 7471.08$ دلار کانادا و در ترم دوم 7529.08$ دلار کانادا است و در نتیجه دانشجویان در طول سال باید 15000$ دلار کانادا را به دانشگاه پرداخت کنند. دوره های کوآپ اما هزینه بیشتری را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت به طوری که هزینه ترم اول معادل 7664.08$ دلار کانادا و هزینه ترم دوم تحصیل نیز معادل 7722.08$ دلار کانادا است و سبب می شود تا هزینه کل دوره 15386.16$ دلار کانادا شود.

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه برای واجد شرایط شدن، باید مدرک زبان آیلتس با نمره کل 6.5 را در اختیار داشته باشند به شرط این که نمره ای کمتر از 6 نداشته باشند. همچنین می توانند نمره 88 آزمون تافل را به شرطی ارائه کنند که هیچ نمره ای کمتر از 22 در کارنامه آن ها وجود نداشته باشد.

متوسط درآمد مدیر فنی انرژی در کشور کانادا

یک مدیر فنی انرژی در کشور کانادا به طور متوسط 131000$ دلار کانادا درآمد دارد و این مبلغ می تواند برای گذران زندگی او بسیار مناسب باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که تجربه کاری و تحصیلات نیز می تواند در متوسط درآمد علاقمندان به این رشته موثر باشد. به طور متوسط یک مدیر انرژی با کمتر از 2 سال تجربه در این کشور به طور متوسط 73900$ دلار کانادا در سال درآمد کسب می کند در حالی که یک نیروی کار با 2 تا 5 سال سابقه کار در این زمینه 105000$ دلار کانادا در سال دریافت می کند که نشان دهنده افزایش درآمد 42 درصدی برای مدیران انرژی است. زمانی که فردی با مدرک کارشناسی در این حرفه مشغول به کار شود، به طور متوسط 116000$ دلار کانادا در سال دریافت می کند در حالی که متوسط درآمد یک مدیر انرژی در کشور کانادا با مدرک کارشناسی ارشد در حدود 166000$ دلار کانادا در سال است.

برای تبدیل شدن به مدیر انرژی در کشور کانادا رشته های مختلفی وجود دارد که دانشجویان با توجه به علاقه خود می توانند در این رشته ها مشغول به تحصیل شوند. در این شرایط متقاضیان باید با توجه به شرایط و مدارکی که در اختیار دارند دانشگاهی را انتخاب کنند که بتوانند با شانس بالایی پذیرش تحصیلی خود را از آن دریافت کنند.

سازمان مهاجرتی الهام کیاسازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289