ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارت اپ کانادا در یک نگاه تعداد افراد پروژه: ۵ نفر (به همراه همه ی اعضای خانواده) مدرک زبان مورد نیاز: IELTS 4 یا یک مدرک زبان معتبر دیگر معادل با CLB 5 مدت زمان لازم برای اخذ ویزا: حدود ۱۲ تا ۱۶ ماه وضعیت اقامت: دائم میزان سرمایه گذاری شرکت های حامی: از حداقل ۷۵ هزار دلار تا بیش از ۲۰۰ هزار دلار تمکن مالی مورد نیاز: بین ۷ تا ۱۴ هزار دلار
اقامت یونان

ویزای استارتاپ کانادا

داشتن یک کسب و کار واجد شرایط در کانادا

  • کسب و کار واجد شرایط، کسب و کاری است که دستکم ۱۰ درصد از حق رای آن به همراه عمده ی سهام اصلی آن در اختیار شخص متقاضی قرار داشته باشد.
  • همچنین، شخص متقاضی به همراه شرکت های ذیصلاح که تامین کننده ی بودجه ی وی هستند، می بایست روی هم بیش از ۵۰ درصد حق رای داشته باشند.
  • شخص متقاضی باید در طی مدت زمان اقامت موقت کانادا نیز مدیریت فعالانه ی کسب و کار خود را برعهده داشته باشد.
  • بخش عمده ی فعالیت های خدماتی یا تجاری شرکت استارتاپی مورد نظر باید در داخل خاک کانادا انجام شود.
  • شرکت استارتاپی مورد نظر باید دارای شخصیت حقوقی در کانادا باشد

دریافت نامه ی حمایت یا Letter of Support از یکی از سازمان های حمایت کننده

  • مهم ترین و ضروری ترین مدرک برای اخذ ویزای Startup کانادا نامه ی حمایت یا Letter of Support می باشد.
  • شما برای متقاعد کردن سازمان حمایتی مورد نظر خود، هم می توانید مفاهیم کلی کسب و کارتان را (از طریق بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا) مطرح کنید و هم جنبه های شخصی آن را.
  • برای به دست آوردن Letter of Support باید درمورد الزاماتی که سازمان های حمایت کننده در بررسی طرح ها رعایت می کنند، جست و جو کنید تا بتوانید نظر آن ها را به سمت کسب و کارتان جلب کنید.
  • بر اساس این الزامات، طرح شما باید برای سرمایه گذاری متقاعد کننده باشد.

تسلط به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی و داشتن مدرک معتبر در آن ها

علیرغم این که داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اخذ ویزای استارتاپ کانادا است، اما خوشبختانه، نیاز به مدرک چندان بالایی هم نیست. افراد متقاضی برای این ویزای اقامت دائم، می توانند مدرک زبان معتبری معادل CLB 5 ارائه کنند که معادل IELTS 4 می باشد.

 

برخورداری از تمکن مالی کافی برای برآورده کردن نیازهای مالی خودتان و همراهانتان

افرادی که قصد به مهاجرت به کانادا از طریق Startup دارند، باید از تمکن مالی کافی برای این کار نیز برخوردار باشند تا بتوانند در این کشور زندگی کنند و نیازهای اصلی خودشان و اعضای خانواده شان را برآورده کنند. این نیازها می توانند شامل موارد زیر شوند:

  • خوراک
  • پوشاک
  • مسکن

مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ کانادا

  • مدارک شناسایی و تشخیص هویت متقاضی و همراهیان وی: این مدارک معمولا شامل پاسپورت معتبر به همراهی سند ازدواج (در صورت اپلای به همراه همسر) و سایر مدارک شناسایی و هویتی افراد متقاضی می شوند.
  • مدارک و سوابق علمی، پژوهشی و شغلی: این گروه از مدارک، بسته به شغل فرد متقاضی می توانند بسیار متغیر باشند. اما در هر صورت، موضوعی که اهمیت دارد، این است که برای مهاجرت از طریق استارتاپ اثبات سوابق شغلی، داشتن دانش علمی کافی به همراه ارائه مدارک مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی افراد، معمولا شامل آخرین مدرک تحصیلی آن ها است که سخت گیری چندان زیادی هم درمورد آن وجود ندارد و نیاز به مدرک چندان بالایی نیست.
  • مدارک مالی و ملکی: متقاضیان ویزای Startup کانادا باید جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی، مدارک مالی و ملکی قابل قبول برای اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند تا نشان دهند که توانایی برآورده کردن نیازهای مالی خودشان و همراهیانشان را در زمان اقامت خود در کانادا در اختیار دارند.
  • مدارک و فرم های اطلاعات فردی: متقاضیان باید به دقت اطلاعات فردی و شخصی خود را در فرم های مربوطه وارد کنند تا درخواستشان مورد بررسی قرار بگیرد.

هزینه ویزای استارت آپ کانادا

هزینه های ویزای استارتاپ کانادا شامل مواردی است که در بخش زیر عنوان می کنیم:

  • هزینه های شرکت های سرمایه گذار
  • هزینه دولتی رسیدگی به پرونده های ویزای استارتاپ کانادا
  • هزینه دولتی درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا

هزینه های شرکت های سرمایه گذار 

هزینه های شرکت های سرمایه گذار برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا شامل موارد زیر می شود:

گروه های سرمایه گذاری انجل و ونچرها تمایل به سرمایه گذاری بر روی ایده های بزرگ تری دارند که تا حدودی به مرحله ی عملیاتی شدن رسیده اند و فقط مبلغی را برای توسعه ی کسب و کار مورد نظر به آن تزریق می کنند. بنابراین، افرادی که از این دو گروه سرمایه گذاری حمایت گرفته باشند، مجبور به پرداخت مبلغی به آن ها نیستند.

افرادی که با گروه سرمایه گذاران انکوباتورها همکاری کنند، معمولا مبلغی را هم باید پرداخت کنند. این مبلغ بابت برگزاری دوره های آموزش کسب و کار و یا منتورشیپ به انکوباتورها یا مراکز رشد پرداخت می شود.

مبلغ قابل پرداخت به هر یک از مراکز رشد یا انکوباتورها متفاوت است و هر کدام از آن ها مبلغ خاص خودشان را درخواست می کنند. اما معمولا چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار می شود.

هزینه دولتی رسیدگی به پرونده های ویزای استارت آپ کانادا

هزینه هایی که افراد متقاضی ویزای استارتاپ کانادا باید برای بررسی پرونده های خود بپردازند را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

شرح هزینه مقدار
هزینه جاب آفر به ازای هر متقاضی ۲۳۰ دلار
هزینه ورک پرمیت به ازای هر متقاضی ۲۵۵ دلار
هزینه ورک پرمیت همسر به ازای هر متقاضی ۲۵۵ دلار
هزینه ویزای فرزندان به ازای هر متقاضی ۲۵۵ دلار

 

هزینه دولتی درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ کانادا

هزینه هایی که در ازای ارائه درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا باید پرداخت شوند، شامل موارد زیر می شوند :

شرح هزینه مقدار
هزینه اقامت دائم به ازای هر متقاضی ۲ هزار و ۷۵ دلار
هزینه اقامت دائم همسر به ازای هر متقاضی ۱ هزار و ۳۲۵ دلار
هزینه اقامت دائم برای هر فرزند متقاضی ۲۲۵ دلار

 

با ماهیت ویزای استارتاپ کانادا آشنا شوید

قبل از این که برای این برنامه ی مهاجرتی اقدام کنید، لازم است که ماهیت مهاجرت به کانادا از طریق Startup را به خوبی بشناسید و تمامی شرایط آن را هم در نظر داشته باشید. برای این کار میتوانید با مشاوران تراست تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

 

بیزینس پلن خود را آماده کنید

بیزینس پلن، نقشه ی راه کسب و کار شما است و اگر خودتان قصد اقدام دارید، باید یک بیزینس پلن دقیق برای جذب سرمایه گذاران داشته باشید. در این راه می توانید از راهنمایی تیم مشاوران و وکلای تراست نیز بهره ببرید.

 

واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

مهم تر از اقدام برای ویزای استارتاپ کانادا، شناخت خودتان، کسب و کارتان و مهارت هایتان است. شما باید شرایط خود را بشناسید و بدانید که آیا برای این برنامه واجد شرایط خواهید بود یا خیر.

 

درخواست ویزا بدهید

وکلا و مشاوران تراست با سال ها تجربه و هزاران پرونده موفق، همه فوت و فن کار را می دانند و در تمامی مراحل اخذ ویزا در کنارتان خواهند بود تا با موفقیت ویزای خود را اخذ نمایید.

 

از فرایند پس از درخواست برای ویزای استارت آپ آگاهی پیدا کنید

مهاجرت به کانادا از طریق روش استارتاپ، تنها به اخذ ویزا و سفر به این کشور ختم نمی شود. کسب و کار شما باید در زمان فعالیت در کانادا نیز شرایط خاصی را حفظ کرده باشد تا مجاز به ادامه ی فعالیت در این کشور بماند.

 

نامه حمایت یا Letter of Support را از سازمان های حمایت کننده دریافت کنید

این سازمان ها که بر اساس بودجه ای که در اختیار کسب و کارها قرار می دهند، سه نوع مختلف هستند، وظیفه ی حمایت مالی از کسب و کار مورد نظر را برعهده می گیرند و متعهد می شوند که بودجه ی مورد نیاز آن را فراهم کنند (در ادامه، جزئیات بیشتری درمورد هر سه گروه آن ها در اختیار شما قرار می دهیم).

 

آمادگی های لازم جهت مهاجرت به کانادا را به دست بیاورید

پس از به دست آوردن نامه ی حمایت از سازمان حمایت کننده ی مورد نظر، باید آماده ی مهاجرت به کانادا به همراه اعضای خانواده خود و اقامت دائم در این کشور شوید.

 

شرکت های سرمایه گذاری مورد تایید کانادا (Designated Organizations)

  • ونچر ها
  • سازمان های عملی تحقیقاتی ناظر یا انکوباتور ها
  • سرمایه گذاران ریسک پذیر یا انجل اینوستر

انکیوباتورها (مراکز رشد)

طرح ها و کسب و کارهای انتخابی انکوباتورها که با نام مراکز رشد هم شهرت دارند، معمولا کسب و کارهای نه چندان بزرگ و توسعه یافته ای هستند که نیاز به سرمایه چندان زیادی برای شروع و راه اندازی کار خود ندارند، اما فعالیت آن ها در کانادا می تواند ارزشمند باشد و منفعت زیادی برای این کشور داشته باشد. انکوباتورها با ارائه ی راهنمایی و مشاوره های کاربردی، سعی بر توسعه و گسترش کسب و کار مورد نظر می کنند.

 

انجل کمپانی ها

گروه های سرمایه گذاری انجل، معمولا سرمایه های خود را در اختیار کسب و کارهایی با ریسک پایین و بازدهی بالا قرار می دهند. بنابراین، چندان ریسک پذیر عمل نمی کنند و محافظه کار هستند. شما می توانید از یک یا چند شرکت فعال در این گروه حداقل ۷۵ هزار دلار سرمایه جذب کنید تا قادر به مهاجرت به کانادا و انجام کسب و کار خود در این کشور باشید.

 

ونچر کپیتال ها

برخلاف انجل ها، ونچر کپیتال ها ریسک پذیری بالاتری دارند و معمولا بر روی کسب و کارهایی با ریسک بالا، اما احتمال بازدهی عالی و بسیار بالا در صورت موفقیت، سرمایه گذاری می کنند. شما می توانید از یک یا چند شرکت فعال در این گروه، حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه جذب کنید تا قادر به مهاجرت به کانادا و انجام کسب و کار خود در این کشور باشید.

 

شرایط سازمان های حامی (ونچر کاپیتال، انجل اینوستر و انکاباتور) چیست؟

ونچر کپیتال ها : این دسته از گروه های سرمایه گذاری، معمولا به دنبال ایده های بزرگ تری هستند که مراحل اولیه رشد و توسعه ی خود را سپری کرده باشند. بنابراین، باید اطمینان پیدا کنند که کسب و کار مورد نظر، تا حدودی جواب خودش را پس داده و اکنون فقط نیاز به یک کمک مالی دارد تا توسعه پیدا کند. در صورتی که به دنبال جذب سرمایه از سوی آن ها هستید، نباید ایده ای که برای سال ها در ذهن خود داشتید را به آن ها ارائه کنید. چرا که این ایده، باید تا حدی عملی هم شده باشد.

آن ها از همان ابتدا، رکورد فروش کسب و کارتان را جویا می شوند و معمولا به دنبال ایده هایی هستند که پتانسیل فروش یا تولید چند میلیون دلار دارند و در حال حاضر هم چند صد هزار دلاری فروش می کنند.

انجل اینوسترها : انجل ها می توانند سرمایه گذاران شخصی و یا شرکت های متوسطی باشند که شرایط نسبتا راحت تری از ونچرها دارند. انجل ها معمولا در قبال دریافت درصدی از سهام شرکت مورد نظرشان که روی آن سرمایه گذاری می کنند، مبلغی را برای توسعه ی آن در نظر می گیرند تا پیشنهاد کنند. این سرمایه ی تزریق شده، می تواند جان تازه ای به کسب و کار مورد نظر ببخشد و آن را چند پله بالا ببرد.

انکوباتورها: آن ها به عنوان مراکز رشد فعالیت می کنند و مبلغی برای تخصیص به کسب و کار مورد نظر پرداخت نمی کنند بلکه حتی مبلغی را هم از آن ها دریافت می کنند. در واقع، نقش آن ها آماده سازی استارتاپ ها برای شروع کسب و کار و فعالیتشان است تا شروع به کار کنند.

آن ها اطلاعات کاربردی و مفیدی بر اساس بازار کار کانادا درمورد نحوه ی شروع و رشد کسب و کار به مالکان آن ها می دهند و همچنین، آموزش های کاربردی دیگری هم برای افزایش سرمایه و راه های انجام این کار ارائه می دهند. یکی دیگر از نقش های انکوباتورها، منتورشیپ یا نظارت است که روند رشد شرکت ها از ابتدای فعالیتشان تا کنون را بررسی می کنند و سپس،‌ راهکارهایی جهت توسعه ی آن ها در اختیارشان قرار می دهند.

 

گرفتن نامه از شرکت های حامی استارت اپ کانادا

مهم ترین مدرکی که باید برای اخذ ویزای Startup کانادا در اختیار داشته باشید و اولین قدم در این مسیر، به دست آوردن نامه ی حمایت از شرکت های حامی استارت اپ کانادا است. در این نامه، یکی از سازمان های سرمایه گذاری مورد تایید کانادا حمایت خود را از شما و علاقه شان برای حمایت از ایده یا طرح تجاری شما عنوان می کنند.

سازمان های حمایت کننده همزمان با صدور نامه ی حمایت برای شما و کسب و کارتان، یک مدرک دیگر به عنوان تعهدشان در قبال شما به اداره ی مهاجرت کانادا نیز ارسال می کنند که نشان دهنده ی تعهد دو طرفه ی آن ها هم در قبال کسب و کار شما و هم در قبال اداره ی مهاجرت کانادا است.

 

 

لیست سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

ونچر کپیتال ها

  • 7 Gate Ventures
  • BCF Ventures
  • BDC Venture Capital
  • Celtic House Venture Partners
  • Extreme Venture Partners LLP
  • Golden Venture Partners Fund, LP
  • Impression Ventures
  • Innovation Platform Capital International LP
  • iNovia Capital Inc.
  • Lumira Capital
  • Nova Scotia Innovation Corporation (o/a Innovacorp)
  • OMERS Ventures Management Inc.
  • Pangaea Ventures Ltd.
  • PRIVEQ Capital Funds
  • Real Ventures
  • Relay Ventures
  • ScaleUp Venture Partners, Inc.
  • Top Renergy Inc.
  • Vanedge Capital Limited Partnership
  • Version One Ventures
  • Westcap Management Ltd.
  • Yaletown Venture Partners Inc.
  • York Entrepreneurship Development Institute (YEDI) VC Fund

انجل اینوستر ها

  • Canadian International Angel Investors
  • Golden Triangle Angel Network
  • Oak Mason Investments Inc.
  • TenX Angel Investors Inc.
  • Ekagrata Inc.
  • Keiretsu Forum Canada
  • Southeastern Ontario Angel Network
  • VANTEC Angel Network Inc.

انکوباتورها

  • Alacrity Foundation
  • Alberta Agriculture and Forestry
  • Agrivalue Processing Business Incubator
  • Food Processing Development Centre
  • Biomedical Commercialization Canada Inc. (operating as Manitoba Technology Accelerator)
  • Empowered Startups Ltd.
  • Extreme Innovations
  • Genesis Centre
  • Highline BETA Inc.
  • Innovacorp
  • Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara
  • Invest Ottawa
  • Knowledge Park o/a Planet Hatch
  • LatAm Startups
  • Launch Academy – Vancouver
  • Millworks Centre for Entrepreneurship
  • NEXT Canada
  • North Forge Technology Exchange
  • Platform Calgary
  • Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel
  • Ryerson Futures Inc.
  • Spark Commercialization and Innovation Centre
  • Spring Activator
  • The DMZ at Ryerson University
  • Toronto Business Development Centre (TBDC)
  • TSRV Canada Inc. (operating as Techstars Canada)
  • VIATEC
  • Waterloo Accelerator Centre
  • York Entrepreneurship Development Institute
  • LaunchPad PEI Inc.

 

 

حداقل سرمایه گذاری برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

برای این که قادر به مهاجرت به کانادا از طریق Startup باشید و ویزای آن را به دست بیاورید، باید در ابتدا یک طرح تجاری که نقشه ی راه کسب و کار شما است، داشته باشید و آن را به سازمان های مشخصی در کانادا ارائه دهید. سپس آن ها حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی یا توسعه ی کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می دهند.

شرکت سرمایه گذاری مورد تایید کانادا حداقل سرمایه
Designated Canadian Venture Capital Fund ۲۰۰ هزار دلار
Designated Canadian Angel Investor Group ۷۵ هزار دلار
Canadian Business Incubator Program مبلغی اختصاص نمی دهند

 

تمکن مالی مورد نیاز برای ارائه به اداره مهاجرت

برای این که قادر به اخذ ویزای Startup کانادا شوید، باید به اداره ی مهاجرت این کشور ثابت کنید که از تمکن مالی ویزای کانادا، برخوردار هستید.

سرمایه ی تخصیص یافته به شما، فقط برای کسب و کارتان است و هزینه ی خرج و مخارج زندگی را خودتان باید فراهم کنید. بنابراین، شرکت های حمایت کننده، هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه های زندگی و مخارج شما در کانادا ندارند و تا وقتی که قادر به اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا نباشید، واجد شرایط ویزای استارتاپ هم نخواهید بود.

 

مبلغ تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا

جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید به اداره مهاجرت کانادا نشان دهید که بر اساس شرایط و وضعیت تاهل خود، مبلغ ذکر شده در جدول زیر را در اختیار دارید:

متقاضی میزان تمکن
فرد مجرد حدود ۷ هزار دلار
فرد متاهل بدون فرزند حدود ۹ هزار دلار
فرد متاهل با یک فرزند حدود ۱۱ هزار دلار
فرد متاهل با دو فرزند حدود ۱۴ هزار دلار

 

اثبات تمکن مالی برای ویزای استارت اپ کانادا

مواردی که اداره ی مهاجرت کانادا به عنوان اثبات تمکن مالی برای ویزای استارتاپ می پذیرد:

  • پول نقد   
  • اسنادی که تضمین کننده ی پرداخت مبلغ مشخصی از پول هستند و قابل پرداخت توسط شخص متقاضی می باشند. مانند :
    • چک های بانکی
    • چک های مسافرتی
    • حواله
    • پیش نویس بانکدار
  • اسناد و مدارکی که نشان دهنده ی ملک و املاک و یا سرمایه های قابل پرداخت هستند. مانند :
    • اوراق خزانه
    • اوراق قرضه
    • سهام
    • بدهی ها

 

تعاریف مهم در ویزای استارت آپ کانادا

نامه ساپورت در برنامه استارتاپ Letter of Support

این مدرک مهم، که تحت عنوان نامه ی ساپورت یا Letter of Support شناخته می شود، مهم ترین مدرک برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا محسوب می شود. در این نامه، یکی از سازمان های مورد تایید کانادا از بین سه گروهی که معرفی کردیم، به حمایت از کسب و کار شما و تامین بودجه مورد نیاز برای آن می پردازد و با این کار،‌ نشان می دهد که به سرمایه گذاری در طرح تجاری شما علاقه مند است.

گواهینامه تعهد در برنامه استارتاپ کانادا Commitment certificate

شرکت های حمایت کننده، همزمان با صدور Letter of Support برای کسب و کار شما، مدرکی تحت عنوان گواهینامه ی تعهد، تعهد نامه و یا Commitment Certificate برای اداره مهاجرت کانادا نیز صادر می کنند که نشان دهنده ی تعهد دو طرفه ی آن ها در قبال شما و دولت کانادا است. این مدرک، شامل اطلاعاتی درمورد توافق بین شخص متقاضی و سازمان سرمایه گذاری مورد نظر می باشد.

اعضای کلیدی و غیر کلیدی در استارت اپ

اعضای کلیدی و یا Essential Applicants افرادی هستند که عضو جدایی ناپذیر پروژه ی استارتاپی مورد نظر می باشند. به عنوان مثال، برای طرح هایی که در زمینه ی اپلیکیشن های موبایلی هستند، توسعه دهنده ی نرم افزار، جزو افراد ضروری گروه محسوب می شود و پروژه ی مورد نظر بدون وجود او قابل اجرا نیست. لطفا توجه داشته باشید که رد شدن درخواست اعضای کلیدی پروژه، منجر به رد شدن درخواست سایر اعضای پروژه هم می شود.

از سوی دیگر، اعضای غیر کلیدی یا Non essential Applicants افرادی هستند که پروژه بدون وجود آن ها هم قابل تحقق است. اگر بخواهیم مجددا به مثال قبلی رجوع کنیم، باید اظهار کنیم که در چنین گروهی، مدیر بازاریابی یا فروش می تواند جزو اعضای غیر ضروری پروژه در نظر گرفته شود.

 

مدت زمان اخذ ویزای استارت اپ کانادا

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا به نوع طرحی که شخص متقاضی و اعضای تیم او ارائه می دهند، بستگی دارد. اما با این وجود، تجربه ی بالای وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصص ما در موسسه ی تراست نشان داده که معمولا افراد باید ۴ تا ۶ ماه زمان برای این پروسه در نظر داشته باشند تا به سرانجام برسد.

 

مدت زمان صدور ویزای استارت آپ کانادا

بر اساس چیزی که توسط اداره ی مهاجرت کانادا اعلام شده است، متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ را دارند، باید پس از ثبت درخواست خود چیزی حدود ۱۲ تا ۱۶ منتظر باشند تا پرونده ی آن ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و پاسخ آن ابلاغ شود.

 

اخذ اقامت با ویزای استارت اپ کانادا

در طی مدت زمانی که درخواست اقامت دائم شما بررسی می شود، می توانید درخواست صدور مجوز کار بدهید و پس از آن هم اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید.

ویزای استارت آپ کانادا و اقامت دائم

  • شما با طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا و دریافت ویزای خود، می توانید وارد کانادا شوید. اکنون باید برای اخذ اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنید. برای این منظور، لازم است که به نکات زیر توجه داشته باشید :
  • به دست آوردن اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ به ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.
  • تعداد افرادی که از طریق یک ایده ی نوآورانه می توانند ویزای استارتاپ و اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند، حداکثر ۵ نفر (به همراه اعضای خانواده شان) می تواند باشد.
  • در صورتی که درخواست یکی از افراد ریجکت شود، منجر به ریجکت شدن کل پرونده و رد شدن درخواست سایر اعضای ایده ی استارتاپی مورد نظر هم می شود.

 

مهاجرت اعضای خانواده در ویزای استارت آپ کانادا

یکی از بزرگ ترین مزیت های ویزای استارتاپ کانادا این است که امکان مهاجرت خانوادگی از طریق استارت آپ را هم فراهم کرده است. انجام این کار، طبق شرایط زیر انجام می شود:

  • تمامی اعضای خانواده ی ۵ عضو ایده ی استارتاپ امکان درخواست برای ویزای همراه کانادا دارند. بنابراین، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال آن ها هم شامل این قانون می شوند.
  • در صورتی که شخص متقاضی جزو اعضای ضروری یا کلیدی کسب و کار قرار داشته باشد، امکان درخواست برای ویزای کار برایش وجود خواهد داشت. در عین حال، همسر وی هم امکان درخواست برای ویزای کار آزاد یا Open Work Permit خواهد داشت. این ویزا به همسر متقاضی اجازه می دهد تا بدون هیچ محدودیت خاصی، در کانادا کار کند.
  • تحصیل در مدارس کانادا هم بزرگ ترین مزیتی است که در اختیار فرزندان شخص متقاضی قرار می گیرد.
  • طبیعی است که در هنگام درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا، همسر و فرزند یا فرزندان شخص متقاضی نیز وی را همراهی می کنند. خوشبختانه، امکان درخواست اقامت دائم برای به طور همزمان برای آن ها هم وجود خواهد داشت.

مزایای برنامه ویزای استارتاپ کانادا

  • یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور برای افراد واجد شرایط است.
  • امکان درخواست برای ۵ عضو از تیم استارتاپ وجود دارد.
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا برای اعضای تیم استارتاپ و تمامی اعضای خانواده ی آن ها وجود دارد.
  • پایین بودن هزینه ی ویزای استارتاپ
  • قدرتمند بودن اقتصاد کانادا و ایجاد فرصت های بین المللی برای انجام کسب و کار و تجارت
  • اقامت دائمی که در این برنامه اعطاء می شود، منوط به موفقیت کسب و کار مورد نظر نیست و حتی در صورت عدم موفقیت آن نیز وضعیت اقامت دائم اعضای پروژه حفظ خواهد شد

 

 

معایب برنامه ویزای استارتاپ کانادا

  • عدم امکان مهاجرت به استان کبک از طریق این برنامه
  • دشوار بودن پذیرفتن طرح نوآورانه توسط شرکت های حمایت کننده ی کانادایی
  • عدم امکان سرمایه گذاری بدون اجازه ی سازمان های معرفی شده
  • محدودیت در تعداد پرونده های انتخاب شده در سال
  • ریجکت شدن درخواست تمامی اعضا در صورت رد شدن درخواست و عدم صلاحیت یکی از آن ها
  • دور بودن کانادا از ایران

 

مجوز کار ویزای استارت آپ کانادا

مجوز کاری که از طریق ویزای استارتاپ به افراد داده می شود، این اختیار را به آن ها می دهد تا بتوانند به عنوان یک کارآفرین برای توسعه ی کسب و کار خود تلاش کنند. این مجوز، تنها برای یک سال اعتبار خواهد داشت و طی مدت زمان بررسی درخواست اقامت دائم افراد به آن ها اعطاء می شود. این مجوز، فقط در اختیار افرادی قرار داده می شود که نامه ی حمایت را از سازمان های مورد تایید دولت کانادا دریافت کرده باشند.

 

شرایط اخذ مجوز کار ویزای استارتاپ کانادا

  • شخص متقاضی و سایر اعضای تیم استارتاپ باید قصد زندگی در یکی از استان ها و یا ایالت های کانادا به غیر از کبک داشته باشند.
  • آن ها باید هزینه ی توافق با کارفرما که ۲۳۰ دلار می باشد را پرداخت کنند.
  • کسب و کار استارتاپی مورد نظر باید تعهد نامه و نامه ی حمایت را از سازمان های مورد تایید دولت کانادا دریافت کرده باشند.
  • هر یک از اعضای پنج نفره ی تیم استارتاپ باید سرمایه و یا توانایی مالی کافی جهت تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده شان را برای مدت ۵۲ هفته در کانادا داشته باشند.

شرایط ثبت شرکت در برنامه استارتاپ کانادا

  • کسب و کار مورد نظر باید در کانادا تاسیس شده باشد و فقط در همین کشور فعالیت کند.
  • متقاضی باید حداقل ۱۰ درصد از حق رای در شرکت استارتاپی مورد نظر را در اختیار داشته باشد.
  • هیچ شخص دیگری نمی تواند ۵۰ درصد و یا مقدار بیشتری از حق رای در این شرکت را در اختیار داشته باشد.

 

 

تفاوت استارت آپ کانادا با کارآفرینی کانادا

  • در روش کارآفرینی کانادا، استخدام حداقل یک فرد کانادایی الزامی است. در صورتی که در روش استارتاپ، چنین الزامی وجود ندارد.
  • روش استارتاپ کانادا، نسبت به کارآفرینی در این کشور سرمایه کم تری لازم دارد.
  • روش کارآفرینی در کانادا، افراد را ملزم به راه اندازی کسب و کار مورد نظرشان می کند. در صورتی که در روش استارتاپ، چنین الزامی وجود ندارد.
  • کسب و کار مورد نظر در روش کارآفرینی باید حتما سودآوری داشته باشد. در صورتی که در روش استارتاپ، حتی بدون سودآوری و شکست اقتصادی ایده ی استارتاپ، وضعیت اقامت دائم افراد آن پروژه حفظ می شود و هیچ تاثیری در آن ایجاد نمی شود.
  • در روش استارتاپ، امکان اخذ اقامت دائم از ابتدا وجود دارد. اما در روش کارآفرینی، یک اقامت موقت دو ساله به افراد داده می شود که بعد از آن، قابل تبدیل به اقامت دائم کانادا است.
  • در روش استارتاپ، امکان اخذ پاسپورت سریع تر از روش کارآفرینی است و افراد زودتر به آن دست پیدا می کنند.

نمونه استارتاپ های موفق در کانادا

 

حوزه کشاورزی

  • شرکت Terramera که در صنعت هوشمند سازی گیاهان و با هدف حذف کودهای شیمیایی فعالیت دارد.
  • شرکت skaha remote sensing و معرفی کننده پلتفرمی که شرایط رطوبت خاک برای مزارع را نمایش می دهد.

 

حوزه صنایع غذایی

  • شرکت Ritual که طراحی کننده پلتفرمی برای سفارش غذا و قهوه است و شاغلین در شرکت ها را هدف قرار داده.
  • شرکت Platterz با امکان سفارش غذا از فروشگاه محلی برای رویدادهای گروهی و یا جلسات هیئت مدیره

حوزه تبلیغات

  • شرکت hootsuite که پلتفرمی برای مدیریت شبکه های اجتماعی است
  • شرکت scribclelive که پلتفرم برای ارائه راهکارهای بازاریابی محتوا است.

 

حوزه IT

  • شرکت scribcleliveDatabricks که به جمع آوری داده ها و اطلاعات در فضای ابری می پردازد.

 

دلایل ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا

  • عدم برخورداری از مدرک زبان مورد نیاز که برای برنامه ویزای استارتاپ تعیین شده.
  • عدم برخورداری از تمکن مالی مورد نیاز برای برنامه ی ویزای استارتاپ و عدم توانایی پشتیبانی مالی از خودتان و اعضای خانواده تان که شما را همراهی می کنند برای مدت زمانی که در کانادا زندگی می کنید.
  • نقص پرونده و عدم ارائه تمامی مدارک مورد نیاز که توسط اداره مهاجرت کانادا تعیین شده.
  • بستن قرارداد با شرکت یا یک فرد دیگر برای واگذاری انجام فعالیت کسب و کار مورد نظر به آن ها. برای مهاجرت از طریق برنامه ی Startup کانادا، شما باید به عنوان فرد متقاضی، صفر تا صد مدیریت و اجرای کسب و کارتان را خودتان برعهده داشته باشید و نمی توانید آن را برعهده فرد یا شرکت دیگری قرار دهید.
  • همکاری با نهادها یا شرکت هایی که از دانش کافی در زمینه ی ویزای استارتاپ کانادا برخوردار نیستند و باعث راهنمایی غلط و یا گمراه کردن شما می شوند.

 

 

نکات نهایی مهم در مهاجرت استارت آپی به کانادا

  • افراد با استفاده از برنامه ویزای استارتاپ می توانند با کم ترین میزان هزینه کسب و کار خود را در یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر شرایط اقتصادی راه اندازی کنند و یا در آن سرمایه گذاری کنند.
  • این برنامه، امکان اخذ اقامت دائم را به اعضای تیم استارتاپی (که متشکل از ۵ نفر هستند) به همراه تمامی اعضای خانواده ی آن ها می دهد.
  • حتی در صورت عدم سوددهی کسب و کار و شکست اقتصادی کسب و کار مورد نظر نیز همچنان اقامت دائم تیم استارتاپ و اعضای خانواده ی آن ها حفظ خواهد شد.
  • ایده ی استارتاپی شما باید توسط یکی از نهادهای تعیین شده توسط دولت کانادا تایید شود و آن ها باید تضمین بدهند که هزینه ی فعالیت کسب و کار شما در کانادا را پرداخت خواهند کرد.
  • دولت کانادا هر ساله تعداد محدودی از ایده های استارتاپی را می پذیرد (اگرچه که تعداد آن ها اکنون افزایش یافته) و این یعنی ممکن است پرونده هایی وجود داشته باشد که واجد الشرایط تر از شما و ایده ی کسب و کارتان می باشند و در نتیجه، در اولیت قرار بگیرند.
  • یکی از مهم ترین نیازمندی ها، طرح تجاری یا بیزینس پلن می باشد که نشان دهنده ی نقشه راه برای ایده ی نوآورانه ی شما است.
  • ایده ی نوآورانه ی کسب و کار شما باید جدید باشد (تاکنون طرحی مشابه آن در گذشته وجود نداشته باشد) و همچنین، باید به توسعه و پیشرفت اقتصاد کانادا هم کمک کند.

 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289