ویزای استارتاپ کانادا در سال 2022

ویزای استارتاپ کانادا چیست و برای دریافت آن در سال 2022 چه شرایطی باید داشته باشیم؟ هزینه‌های استارتاپ کانادا چقدر است؟ مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است و چقدر طول می‌کشد بتوانیم از این طریق به اقامت دائم کانادا برسیم؟
اقامت یونان

ویزای استارتاپ کانادا در سال 2022

استارتاپ چیست؟

احتمالا این روزها با واژه استارتاپ در رسانه‌ها و همینطور فضای مجازی مواجه می‌شوید اما اصلا استارتاپ چیست و چه اهمیتی دارد؟

استارتاپ در حقیقت به شرکت‌ها و کسب و کارهای تازه تاسیس و نوپایی گفته می‌شود که بر اساس یک ایده جدید شکل گرفته‌اند و با ارائه خدمات یا محصولات جدید به یک یا چند نیاز و چالش موجود، پاسخ می‌دهند.

اهمیت استارتاپ‌ها در این است که علاوه بر ارائه راهکار برای نیازها و مشکلات، باعث تحرک و رشد اقتصادی هم می‌شوند. از این رو کشورهای توسعه یافته جهان با دریافتن اهمیت و نقش استارتاپ‌ها، توجه ویژه‌ای به حمایت از آن‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رشد فضای استارتاپی در کشورشان دارند.

 

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

کشور کانادا نیز به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته و یکی از 8 اقتصاد برتر جهان، علاوه بر حمایت از استارتاپ‌های این کشور، در تلاش است که افراد خلاق دارای ایده‌های با قابلیت تجاری سازی را از سایر کشورهای جهان جذب کند.

در همین راستا دولت کانادا چند سالی است که برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ را به اجرا درآورده و بر اساس آن به افراد صاحب ایده و خانواده‌هایشان اقامت دائم می‌دهد.

 

شرایط استارتاپ کانادا چیست؟

مطمئنا اخذ ویزای استارتاپ کانادا شرایطی هم دارد و کسی به صرف ایده داشتن نمی‌تواند از این طریق اقامت بگیرد. شرایط اولیه شروع پروسه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ شامل موارد زیر است:

 

  • فرد متقاضی باید یک ایده قابل تجاری سازی داشته باشد.
  • سطح زبان انگلیسی (یا فرانسه) متقاضی حداقل در حد سی‌اِل‌بی 5(یا آیلتس 5) باشد.
  • متقاضی باید نشان دهد که حداقل هزینه یک سال زندگی در کانادا را دارد.

 

ایده قابل تجاری سازی یعنی چه؟

به بیان ساده، ایده تجاری به ایده‌ای گفته می‌شود که بصورت یک بیزینس پلن استاندارد ارائه می‌شود و به دلیل داشتن توجیه فنی و اقتصادی توانایی جذب سرمایه‌گذار دارد.

 

سی‌اِل‌بی 5 یعنی چه؟

سی‌ال‌بی 5 (CLB5) را می‌توان معادل نمره آیلتس 5 دانست. همانطور که احتمالا مطلع هستید امتحال آیلتس از 9 نمره است و با توجه به این که آموزش زبان انگلیسی در سیستم آموزشی کشور ما وجود دارد کسب نمره 5 در امتحان آیلتس چندان کار مشکلی نخواهد بود.

 

هزینه حداقل یک سال زندگی در کانادا

هزینه‌های زندگی برای سال اول اقامت شما در کانادا براساس اعلام اداره مهاجرت این کشور بصورت جدول زیر می‌باشد:

 

 

تعداد افراد خانواده بودجه لازم (دلار کانادا)
1 13,213 دلار
2 16,449 دلار
3 20,222 دلار
4 24,553 دلار
5 27,847 دلار
6 31,407 دلار
7 34,967 دلار
برای هر فرد بیشتر 3,560 دلار

 

 

مراحل استارتاپ کانادا چیست؟

مراحل اجرایی پروسه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ به دو مرحله کلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • ارائه ایده تجاری به شرکت سرمایه‌گذاری و دریافت نامه تاییدیه (Letter Of Support)(LOS)
  • ارائه درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا

 

ارائه ایده تجاری به شرکت سرمایه‌گذار

بطور خلاصه پروسه کار به این صورت است که شما باید ایده تجاری خود را در قالب یک بیزینس پلن به شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. این شرکت‌ها پس از بررسی بیزینس پلن شما و تایید آن، یک نامه تاییدیه (Commitment Certificate) به اداره مهاجرت کشور کانادا ارسال می‌کنند و همچنین یک نامه تاییدیه نیز به شما می‌دهند به نام Letter Of Support (LOS)، که شما بر مبنای این نامه تاییدیه می‌توانید از اداره مهاجرت درخواست صدور ویزای استارتاپ و اقامت دائم داشته باشید.

 

شرکت‌های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

 

  • انکیوباتورها (Business incubators)
  • انجل کمپانی‌ها (Angel investor groups)
  • ونچر کپیتال‌ها (Venture capital funds)

 

که در ادامه مطلب به معرفی هر یک از این گروه‌ها خواهیم پرداخت.

 

انکیوباتورها (مراکز رشد)

انکیوباتورها (Business Incubators) شرکت‌هایی هستند که با ارائه خدماتی به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کنند. معمولا این خدمات سه محور اصلی دارند که عبارتند از:

 

  • فرآیندها
  • زیرساخت‌ها
  • افراد کلیدی

 

یعنی این شرکت‌ها می‌توانند فرآیندهای تعریف شده در بیزنس پلن اولیه را اصلاح و یا حتی بازنویسی کنند (یا به عبارتی برایتان بیزنس پلن هم تهیه کنند). افراد کلیدی که برای شروع استارتاپ به آن‌ها نیاز دارید را شناسایی و به شما معرفی کنند و همچنین زیر ساخت‌هایی را مثل فضای فیزیکی، آزمایشگاه، دسترسی به شبکه‌ها و تجهیزات تخصصی، دوره‌های آموزشی و غیره را دراختیارتان قرار دهند.

در نظر داشته باشید که خدماتی که انکیوباتورها ارائه می‌دهند با توجه به امکاناتشان محدود است پس معمولا تعداد مشخصی از استارتاپ‌ها را همزمان می‌توانند پوشش دهند، ضمنا برای ارائه این خدمات، از استارتاپ‌ها هزینه دریافت می‌کنند.

در روش مهاجرتی استارتاپ کانادا انکیوباتورها فقط ایده و طرح استارتاپ را تایید می‌کنند و به اداره مهاجرت اعلام می‌کنند. شاید به همین دلیل است که اکثر شرکت‌ها و وکلای مهاجرتی ایرانی نیز با این نوع شرکت‌ها همکاری می‌کنند. (معمولا خود انکیوباتورها هم بیزنس پلن‌هایی دارند!). این شرکت‌ها دوره‌هایی هم پیش از ارائه تاییدیه به اداره مهاجرت کانادا برگزار می‌کنند و بابت آن هزینه‌هایی دریافت می‌کنند.

انجل کمپانی‌ها

انجل کمپانی‌ها (Angel Investor Groups) فرد یا افرادی هستند که با ثروت شخصی خود در یک استارتاپ سرمایه گذاری می‌کنند. این افراد معمولا کارآفرین هستند یا بازنشستگانی هستند که خودشان تجربه شروع و راه اندازی کسب و کارها را دارند و همچنین ممکن است متخصصینی مثل وکلا یا پزشکان باشند.

انجل کمپانی‌ها اغلب انتظار سود خوب با نرخ بازده بالا را از سرمایه‌گذاری دارند و به نسبت ونچر کپیتال‌ها راحت‌تر از ایده‌ها حمایت می‌کنند. در روش مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، انجل کمپانی‌ها باید حداقل 75 هزار دلار کانادا روی ایده‌ای که تایید کرده‌اند سرمایه گذاری کنند.

 

ونچر کپیتال‌ها (سرمایه‌گذاران خطرپذیر)

ونچر کپیتال‌ها (Venture Capital Funds) در حقیقت پول دیگران را مدیریت می‌کنند و در کسب و کارهای مختلفی سرمایه گذاری می‌کنند و بطور عمومی رقم سرمایه‌گذاری ونچر کپیتال‌ها از انجل‌ کمپانی‌ها بیشتر است. اگر کسب و کاری پتانسیل سود دهی و یا ایده‌ای در جهت رشد داشته باشد، باید به ونچر کپیتال‌ها مراجعه کند.

به عبارتی، برای متقاعد کردن یک ونچر کپیتال باید تجربه راه اندازی کسب و کار مشابه را داشته باشید، تیم مدیریتی مطمئنی داشته باشید و همچنین ایده گسترش کسب و کار را هم داشته باشید. در روش مهاجرتی استارتاپ کانادا، ونچر کپیتال‌ها باید حداقل 200 هزار دلار کانادا روی ایده‌ای که تایید می‌کنند سرمایه گذاری کنند.

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید موسسه مهاجرتی حلوی برای انجام پروسه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، با شرکت‌های ونچر کپیتال و انجل اینوستور‌ها قرارداد همکاری دارد. ونچر کپیتال‌ها و انجل اینوستورها در مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، عملا همه مراحل کار را برای مشتریان انجام می‌دهند، فقط کافی است مشتریان شرایط اولیه را دارا باشند.

در نظر داشته باشید اداره مهاجرت کانادا لیستی از سه نوع شرکت‌های فوق، که مورد تایید آن سازمان است را برای استارتاپ ویزا کانادا ارائه نموده و فقط بیزنس پلن‌هایی که به تایید این شرکت‌ها برسند می‌توانند وارد پروسه مهاجرتی استارتاپ شوند.

 

ارائه درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا

بعد از تایید شرکت‌های فوق و اعلام آن به اداره مهاجرت کانادا، مدرکی تحت عنوان لِتِر آف ساپورت (LOS) برای شما صادر می‌شود که به وسیله آن می‌توانید از دولت فدرال کانادا درخواست اقامت دائم (PR) کنید. با این توضیح که نامه تاییدیه (LOS) شما باید حتما از طرف یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار دسته‌های فوق‌الذکر صادر شده باشد.

توانایی، سابقه و قدرت این شرکت‌ها قاعدتا در تایید و تصمیم آفیسرهای بررسی کننده پرونده شما تاثیرگذار خواهند بود. این درخواست شامل فرم‌ها و مدارک تکمیلی است که باید نشان دهد شما سطح زبانی در حد سی اِل بی 5 (CLB5) دارید، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود (و همراهان در صورت لزوم) به مدت یک‌سال در کانادا را دارید و همچنین سوابق شغلی مرتبط با استارت آپ تعیین شده را داشته باشید.

 

اخذ اقامت کانادا از طریق استارت آپ

اداره مهاجرت کانادا فرم‌ها و مدارک شما را که در مرحله ثبت درخواست اقامت دائم به این اداره تحویل داده‌اید را کنترل می‌کند و در صورتی که مشکلی نداشته باشند به شما ویزای اقامتی (ویزای استارتاپ کانادا) خواهد داد تا بتوانید وارد خاک کانادا شده و کارت اقامت دائم (PR) خود را دریافت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اداره مهاجرت کانادا کارت اقامت دائم شما را به ایران و سایر کشورهای دنیا ارسال نمی‌کند و شما با داشتن ویزای اقامتی (ویزای استارتاپ) باید وارد خاک کانادا شده و کارت اقامت‌تان که در کمتر از یک ماه و نیم صادر می‌شود را، دریافت نمایید.

 

وکیل ویزای استارتاپ کانادا

بهتر است ابتدا بگوییم که وکیل مهاجرتی (مشاور مهاجرتی) مورد تایید دولت کانادا به چه کسی گفته می‌شود و سپس به وکیل ویزای استارتاپ بپردازیم.

وکیل مهاجرتی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا افرادی هستند که دوره‌های مشخصی را زیر نظر اداره مهاجرت این کشور گذرانده و موفق به اخذ مجوز رسمی از این نهاد دولتی شده‌اند. و شما به راحتی از طریق وب‌سایت ICCRC می‌توانید 

حالا که با وکیل مهاجرتی آشنا شدید باید بدانید که وکیل ویزای استارتاپ کانادا، در حقیقت وکیل مهاجرتی است که مهاجرت به کانادا، از طریق استارتاپ را بصورت تخصصی دنبال کرده و چندین پرونده موفق در این زمینه داشته باشد. در واقع وکیل ویزای استارتاپ تجربه بیشتری نسبت به سایر وکلای مهاجرتی، در زمینه اخذ اقامت از طریق استارتاپ دارد.

 

خرید استارتاپ در کانادا

یکی از پرسش‌های متقاضیان مهاجرت به کانادا این است که، آیا می‌توان استارتاپی را در کانادا خریداری کرد؟

پاسخ به این سوال هم بله، و هم خیر است. اگر هدف شما خریداری یک استارتاپ به قصد سرمایه‌گذاری در کشور کانادا باشد، پاسخ مثبت است و شما می‌توانید یک استارتاپ را مثل سایر شرکت‌ها و کسب و کارهای کانادایی خریداری کنید.

اما اگر هدفتان استفاده از روش مهاجرتی استارتاپ برای اخذ اقامت دائم کانادا باشد پاسخ منفی است و شما با خریداری یک استارتاپ، نمی‌توانید از روش مهاجرتی استارتاپ استفاده کنید. دلیل آن هم این است که هدف کشور کانادا از اجرای این برنامه مهاجرتی جذب افراد خلاق به این کشور است.

 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

روش مهاجرتی استارتاپ کانادا نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی این کشور روش نسبتا سریع‌تری است و طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا پرونده‌های استارتاپ در کمتر از دوازده ماه بررسی می‌شوند.

طبق تجربیات ما، اگر ترجمه و ارسال مدارک برای اداره مهاجرت کانادا، در کمتر از چهار ماه انجام شود و کار به درستی برنامه‌ریزی و سازماندهی شود، می‌توان در بازه زمانی حدود پانزده ماه یک پرونده مهاجرت استارتاپ را به نتیجه رساند و اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرد.

 

هزینه استارتاپ کانادا

استارتاپ کانادا به خودی خود، به غیر از هزینه‌های دولتی (اپلیکیشن فی) هزینه دیگری ندارد اما، ممکن است در مراحل مختلف این پرونده متحمل هزینه‌هایی گردید که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

1- هزینه‌های ثبت شرکت یا ثبت برند در کانادا

2- هزینه تنظیم بیزنس پلن

3- هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بیزنس پلن که معمولا توسط انکوباتورها برگزار می‌شود.

4- هزینه خدمات شرکت یا وکیل مهاجرتی

5- سایر هزینه‌ها:

  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه بایومتریک (انگشت نگاری) که شامل اپلیکیشن فی و همینطور هزینه سفر به کشوری که باید در آن انگشت نگاری انجام شود (در اغلب موارد کشور ترکیه)
  • هزینه مدیکال
  • هزینه پیکاپ پاسپورت

معمولا شرکت‌های مهاجرتی آیتم‌های 1 تا 4 را در مبلغ نهایی قرارداد لحاظ می‌کنند و عددی که در قرارداد درج می‌کنند این موارد را شامل می‌شود.

 

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

متاسفانه در حوزه مهاجرت به کانادا کلاهبرداری‌های زیادی صورت می‌گیرد که پرونده‌های استارتاپ هم از این معضل به دور نیستند اما، برای پیشگیری از این مساله نشانه‌ها یا شاخص‌هایی هست که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها مانع از به مقصود رسیدن کلاهبرداران شوید.

اگر شما خودتان اقدام به برقراری ارتباط با شرکت‌های سرمایه‌گذار (شرکت‌های تایید کننده بیزینس پلن) می‌کنید تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که، نام آن شرکت در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا قید شده باشد و شما با ایمیل یا شماره درستی از آن شرکت تماس گرفته باشید.

می‌توانید از طریق لینک زیر صحت اطلاعات تماس شرکت‌های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت را چک کنید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/designated-organizations.html

اما اگر از طریق مشاور مهاجرتی (وکیل مهاجرتی) اقدام می‌کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. بررسی اعتبار وکیل یا مشاور مهاجرتی که در قسمت وکیل ویزای استارتاپ کانادا به توضیح آن پرداختیم.
  2. درخواست ارائه هزینه مشخص برای اجرای پرونده
  3. درخواست ارائه قرارداد معتبر
  4. درخواست ارائه نام و مشخصات شرکت سرمایه‌گذار (تایید کننده) بعد از عقد قرارداد و همینطور ارتباط مستقیم با آن‌ها

 

معایب مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا

هر چند مهاجرت از طریق  برنامه استارتاپ کانادا محسنات زیادی دارد اما در این بخش صرفا به معایب آن می‌پردازیم که عبارتند از:

 

1- نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی کانادا (به غیر از روش سرمایه‌گذاری) هزینه بیشتری خواهد داشت.

2- دقت و سخت‌گیری افسران اداره مهاجرت بر روی پرونده بیشتر است و بخصوص بیزنس پلن را بسیار مورد توجه قرار می‌دهند لذا بیزنس پلن و شرکت تایید کننده (سرمایه‌گذار) نقش بسزایی در این پرونده خواهند داشت که عملا باعث می‌شود نقش شما و شرایط شما در پرونده استارتاپ کمرنگ‌تر شود.

3- به دلیل حساسیت پرونده زمان بررسی پرونده از بعضی روش‌های مهاجرتی کانادا بیشتر است.

4- اگر در گروه استارتاپی شما شخص یا اشخاصی بعنوان اشخاص کلیدی (Essential Person) به اداره مهاجرت معرفی شده باشند کل پرونده گروه استارتاپی شما به شرایط آن‌ها گره خواهد خورد به این معنی که اگر هرکدام از اشخاص کلیدی به هر دلیلی ریجکت شوند کل پرونده ریجکت خواهد شد.

 

در اینجا نقش وکیل مهاجرتی شما برای به حداقل رساندن ریسک و بالابردن احتمال موفقیت، بسیار مهم است. وکلا و موسساتی که در طول سال چندین پرونده استارتاپ کانادا را به اقامت دائم تبدیل می‌کنند و سابقه و تجربه کافی در این زمینه دارند می‌توانند شانس موفقیت شما را چندین برابر کنند.

 

لیست استارتاپ‌های موفق کانادا

در این بخش تعدادی از استارتاپ‌های موفق کانادا را جهت آشنایی شما معرفی می‌کنیم.

 

1- www.smarttravelsclub.com

2- www.talkzonetherapy.net

3- www.re-hub.online

4- www.epickdesign.com

5- www.growbox.farm

6- www.huggyinsurance.com

7- restoflifesupport.com

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289