بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر

مروری بر رشته IT همانطور که میدانید، فناوری اطلاعات (IT) صنعتی با رشد سریع است که شامل استفاده ، توسعه و نگهداری از نرم افزارها و سیستم های رایانه ای و شبکه ها برای پردازش و توزیع داده ها است. این رشته، محرکه کلیه صنایع از جمله تولید، توریست، آموزش و سایر صنایع است. رشته علوم کامپیوتر از محبوب ترین برنامه های تحصیلی در سراسر جهان است. اگر علاقه مند به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر هستید ، داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ممکن است منتج به مشاغل پردرآمدی برای شما شود. دوره های IT بر توسعه مبانی نظری برای سیستم های اطلاعاتی و رایانه ای و کاربردهای آن متمرکز هستند. شما به عنوان یک دانشجوی IT در کانادا، در زمینه هایی مانند شبکه های رایانه ای، فناوری های مجازی سازی، برنامه نویسی، مدیریت سرور، ویندوز، امنیت، بازیابی ها، فناوری های وب ، پایگاه داده های اطلاعاتی و چندرسانه ای تخصص خواهید داشت. کانادا به عنوان دومین کشور برتر در میزبانی از دانشجویان بین المللی در جهان می تواند مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل در این رشته باشد. حال این سوال پیش می آید که بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر کدامند و هزینه تحصیل در هر یک از آن ها چه مقدار است؟ متقاضیان تحصیل در این رشته همچنین باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در هر یک از آن ها چگونه است و آیا آن ها رزومه مناسبی برای تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا در اختیار دارند یا خیر.
اقامت یونان

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر

حوزه فناوری اطلاعات در کانادا

تحصیل در رشته فناوری اطلاعات در کانادا می تواند در دستیابی به مهارت های فنی به شما بسیار کمک کند. همچنین ، روش ها و شیوه های تدریس در دانشگاه های کانادا امکان تجربه عملی مفاهیم پیشرفته فنی ، مدیریت پروژه و حل مشکلات پیچیده فنی را فراهم می کند.

راه های بسیاری وجود دارد که از طریق آنها می توانید به عنوان یک متخصص IT مشغول به کار شوید ، برخی از این موارد عبارتند از:

  1. توسعه دهنده سیستم
  2. مدیر / مدیر پایگاه داده
  3. تحلیلگر کسب و کار
  4. مشاور فناوری اطلاعات
  5. مدیر سیستم اطلاعات
  6. آزمایش کنندگان سیستم
  7. مهندس سخت افزار
  8. مدیر پروژه

برخی از بهترین مشاغل IT و میانگین حقوق و دستمزد سالانه آنها

یکی از مزایای تحصیل در کشور کانادا آن است که دانشجویان متناسب با دوره تحصیلی خود در این کشور قادر خواهند بود در کانادا بمانند و به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند مسیر دریافت اقامت دائم در این کشور برای آن ها هموار تر خواهد شد. یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت، درآمدی است که یک مهندس کامپیوتر در کشور کانادا به دست خواهد آورد.

به طور متوسط یک مهندس نرم افزار در کشور کانادا ماهانه 9800$ دلار کانادا درآمد خواهد داشت و این مبلغ بالاتر از متوسط درآمد در کشور کانادا است و نشان از رفاه اجتماعی نسبتا مناسب این افراد در کشور کانادا دارد. یک مهندس نرم افزار در کشور کانادا به طور متوسط در بدترین شرایط 4700$ و در بهترین شرایط 15400$ دلار کانادا در ماه درآمد کسب می کنند.

تجربه کاری در درامد مهندسین کامپیوتر در کشور کانادا نقش بسیار زیادی دارد. افراد بی تجربه در این حرفه معمولا 5500$ دلار کانادا درآمد دارند اما با دو سال کار در این حوزه، به طور متوسط درآمد این افراد 42% افزایش پیدا کرده و به 7800$ دلار کانادا خواهد رسید. در صورتی که فرد تجربه خود را به 5 سال برساند می تواند با 31% افزایش درآمد، 10300$ دلار کانادا درآمد داشته باشد. در اختیار داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد در کشور کانادا در رشته کامپیوتر نیز می تواند سبب افزایش 33 درصدی درآمد این افراد شود و درآمد فرد را به 14500$ دلار کانادا در ماه برساند.

درآمد مهندسین کامپیوتر در شهر تورنتو 11000$ دلار کانادا در ماه است که بیش تر از سایر شهرهای این کشور است. درآمد مهندسین کامپیوتر در شهر کلگری نیز 10400$ دلار کانادا است و شهرهای همیلتون و مونترئال نیز با درآمدی 10200$ دلار کانادا در جایگاه سوم از نظر درآمد قرار دارد.

حدود درآمد به تفکیک رشته:

  1. توسعه دهنده نرم افزار: 101،000 دلار در سال
  2. تحلیلگر سیستم های رایانه ای: 88000 دلار در سال
  3. مدیر فناوری اطلاعات: 139000 دلار در سال
  4. تحلیلگر امنیت اطلاعات: 95،000 دلار در سال
  5. مدیر پایگاه داده: 87000 دلار در سال
  6. توسعه دهنده وب: 67000 دلار در سال
  7. معمار شبکه رایانه ای: 104000 دلار در سال

مزایای گذراندن دوره های IT در کانادا

کانادا به عنوان یک اقتصاد پر رونق که محل زندگی افراد با ملیت های مختلف است ، تقاضای زیادی برای متخصصان خبره فناوری اطلاعات دارد. به غیر از برنامه های تحصیلی، می توانید برنامه های تخصصی مبتنی بر دیپلم و دوره های تحصیلات تکمیلی را نیز انتخاب کنید.

سیستم آموزشی کانادا بر ارائه تجربه عملی از طریق پروژه های لایو ، کارآموزی و مطالعات موردی متمرکز است ، این مورد باعث می شود که بلافاصله پس از تحصیل آماده به کار شوید. آموزش های ارزشمندی در زمینه های مختلف مربوط به مشاغل از جمله مدیریت پروژه ، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITIL) ، رهبری و کار گروهی ارائه شده است.

بهترین مشاغل علوم کامپیوتر

این تقاضا برای متخصصان خبره فناوری اطلاعات به این معنی است که مشاغل علوم کامپیوتر حقوق خوبی دریافت می کنند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه مشاغل IT 86000 دلار در سال 2018 بوده است.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر

بیش از 20 دانشگاه در کشور کانادا وجود دارد که رشته کامپیوتر را در بالاترین سطح و مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می کنند و فرد پس از تحصیل در این رشته قادر خواهد بود تا در بالاترین سطح ممکن به بازار کار رشته مورد علاقه خود ورود پیدا کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مهندسین رشته کامپیوتر این فرصت را خواهند داشت که در شرکت ها و زمینه های مختلف کاری در سراسر جهان مشغول به کار شوند و در لیست مشاغل مورد نیاز بسیاری از کشورهای جهان، مهندسین کامپیوتر در صدر دیده می شوند. در این مقاله بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپوتر را معرفی خواهیم کرد.

  • دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا
  • دانشگاه واترلو از بهترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا از برترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا
  • دانشگاه مونترئال از بهترین دانشگاه های رشته ارائه کننده رشته کامپیوتر در کانادا
  • دانشگاه آلبرتا از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر
  • شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه سیمون فریزر از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر
  • دانشگاه مک مستر از دانشگاه های برتر کشور کانادا در رشته علوم کامپیوتر
  • دانشگاه کنکوردیا از دانشگاه های برتر کشور کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر
  • دانشگاه اتاوا از بهترین دانشگاه های تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا
  • معرفی سایر دانشگاه های برگزیده برای تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا

 

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

بر اساس رده بندی های انجام شده در سال 2021 توسط USN، دانشگاه

تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه کشور کانادا در زمینه ارائه رشته کامپیوتر شناخته شده است. این دانشگاه در رده بندی جهانی در رتبه 17 قرار گرفته است و در رشته کامپیوتر نیز جایگاه 31 جهان را به خود اختصاص داده است که بهترین رتبه برای دانشگاه های کانادایی است.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو در رشته علوم کامپیوتر را داشته باشند، در سال اول تحصیل خود باید 57020$ دلار کانادا را به عنوان شهریه پرداخت کنند و از سال دوم به بعد نیز شهریه آن ها معادل 61330$ دلار کانادا در سال خواهد بود. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه در حدود 6321$ تا 10640$ دلار کانادا در سال است که شامل هزینه های گرمایش، برق، آب و Wi-fi نیز می شود. 

دانشگاه واترلو از بهترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه واترلو  دومین دانشگاه برتر کشور کانادا در رشته کامپیوتر به گزارش سایت USN است. این  دانشگاه در شهر واترلو در استان انتاریو واقع شده است و یکی از محبوب ترین دانشگاه های کشور کانادا در نزد ایرانیان است. اگرچه دانشگاه واترلو در میان دانشگاه های برتر جهان در رتبه 210 جهان قرار گرفته است اما باید در نظر داشت که رشته کامپیوتر در این دانشگاه از بهترین رشته های تحصیلی است و توانسته است جایگاه 40 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است و همین موضوع کافی است تا بدانید که باید شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در این رشته از دانشگاه واترلو داشته باشید.

موضوع دیگری که در خصوص تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه واترلو باید مدنظر قرار بگیرد، شهریه ای است که دانشجویان باید سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه تحصیل در دانشگاه واترلو برای دانشجویان بین المللی در این رشته تحصیلی، سالیانه 61300$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است و دانشجویان باید آن را به صورت کامل پرداخت کنند. علاوه بر این هزینه، انتظار می رود که دانشجویان سالیانه مبلغی در حدود 2290$ دلار کانادا را نیز برای خرید کتاب و تجهیزات آموزشی خود پرداخت کنند. توجه داشته باشید که هزینه های مربوط به زندگی در شهر واترلو برای دانشجویان جدا از این هزینه های اعلام شده است.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا از برترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا

سومین دانشگاه مطرح کشور کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر، 

دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه که در شهر ونکوور از استان بریتیش کلمبیا دارد یکی از محبوب ترین دانشگاه های جهان برای تحصیل است. به گزارش USN، این دانشگاه در سال 2021، در رده بندی کلی در جایگاه 31 جهان قرار گرفته است و رشته کامپیوتر در این دانشگاه نیز با قرار گرفتن در جایگاه 48 جهان به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی معرفی شده است.

هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی به نسبت دو دانشگاهی که پیش تر از آن ها یاد شد مقرون به صرفه تر است به طوری که دانشجویان برای یک سال تحصیلی و 30 واحد درسی در طول یک سال باید 42396$ دلار کانادا را به دانشگاه خود پرداخت کنند. دانشجویان در این رشته همچنین باید هزینه ای معادل 1101.72$ دلار کانادا را به عنوان هزینه های جانبی به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه خرید کتاب و تجهیزات تحصیلی نیز در حدود 2500$ دلار کانادا در سال خواهد بود.

در صورتی که دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی و اتاق مشترک اقامت داشته باشند باید سالیانه 5451$ دلار کانادا را به عنوان هزینه خوابگاه پرداخت کنند و هزینه وعده های غذایی آن ها نیز در حدود 5541$ دلار کانادا خواهد بود. هزینه سالیانه بیمه دانشجویی نیز 600$ دلار کانادا است. به طور کلی باید 15152$ دلار کانادا را علاوه بر شهریه برای هزینه های زندگی دانشجویان در نظر گرفت.

 

دانشگاه مونترئال از بهترین دانشگاه های رشته ارائه کننده رشته کامپیوتر در کانادا

در جایگاه برترین دانشگاه های کشور کانادا در شته علوم کامپیوتر، نام دانشگاه مونترال در استان کبک ، در جایگاه چهارم قرار دارد. این دانشگاه در جایگاه جهانی رتبه 140 را به دست آورده است اما رشته کامپیوتر یکی از نقاط قوت آن است به طوری که در جایگاه جهانی رتبه 70 را در اخیتار دارد. افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند شانس بسیار بالاتری برای دریافت پذیرش از این دانشگاه خواهند داشت اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه امکان پذیر است.

شهریه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیلی در دانشگاه مونترئال 8407.73$ دلار کانادا برای هر ترم در نظر گرفته شده است و شهریه ای که برای پایان نامه باید پرداخت شود 408.40$ دلار کانادا است. در مقطع دکترا نیز شهریه هر ترم تحصیلی 7546.76$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است و شهریه ای مشابه برای پایان نامه در نظر گرفته شده است. دانشگاه مونترئال سالیانه بیش از 8 میلیون دلار بودجه را برای بورسیه های تحصیلی دانشجویان در نظر گرفته است که دانشجویان بین المللی نیز قادر به استفاده از آن خواهند بود.

 

دانشگاه آلبرتا از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر

دانشگاه البرتا که در شهر ادمنتون واقع شده است، پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر شناخته شده است. USN این دانشگاه را در رده 138 جهان قرار داده است و یکی از علل دسترسی این دانشگاه به این جایگاه، امتیازی است که رشته کامپیوتر به آن افزوده است. بر اساس آخرین رده بندی صورت گرفته، دانشگاه آلبرتا در رده بندی جهانی در رشته کامپیوتر رتبه 101 را به دست آورده است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا را دارند، باید در نظر داشته باشند که طول دوره تحصیل آن ها 4 ساله خواهد بود و آن ها سالیانه باید 39500$ دلار کانادا را به عنوان شهریه خود پرداخت کنند به بیان دیگر هزینه کلی تحصیل در رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی در دانشگاه آلبرتا 158000$ دلار کانادا خواهد بود. دانشجویانی که خوابگاه دانشجویی این دانشگاه را برای اقامت خود انتخاب کنند، باید سالیانه 7118$ دلار کانادا را برای این امر در نظر بگیرند.

شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل

 در شهر مونترئال و استان کبک واقع شده است و یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا برای تحصیل است. این دانشگاه بنابر آخرین گزارش USN جایگاه 51 جهان را به خود اختصاص داده است و در رشته علوم کامپیوتر در جایگاه 105 قرار دارد و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در جهان است.

شهریه تحصیل در دانشگاه مک گیل در سال 2021 برای دانشجویان بین المللی، معادل 49171.80$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است که به نسبت بسیاری از دانشگاه های کانادا هزینه ای مقرون به صرفه به حساب می آید. دانشجویان همچنین باید هزینه های جانبی تحصیل در این رشته را نیز پرداخت کنند. برای مثال 1047$ دلار کانادا هزینه ای است که دانشجویان باید سالیانه به عنوان هزینه بیمه خود پرداخت کنند. هزینه های کلی تحصیل در دانشگاه مک گیل در رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی  سالیانه 52653.19$ دلار کانادا تعیین شده است.

 

دانشگاه سایمون فریزر از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر

یکی دیگر از دانشگاه های بسیار مناسب برای تحصیل در کشور

کانادا و در رشته کامپیوتر، دانشگاه سایمون فریزر  است. اگرچه در رده بندی جهانی این دانشگاه جایگاه 306 را به دست آورده است اما در رشته علوم کامپیوتر جایگاه بسیار مناسب تری را در اختیار دارد. بر اساس گزارش USN، این دانشگاه در رده بندی جهانی به رتبه 168 دست پیدا کرده است که نشان از جایگاه مناسب آن در این رشته دارد. البته همین مسئله اخذ پذیرش از این دانشگاه را رقابتی می کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه سیمون فریزر برای هر واحد درسی 1029.70$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است و همین مسئله سبب شده است تا این دانشگاه به یکی از ارزان قیمت ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر باشد. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر برنابی از شهرهای استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و به همین دلیل دانشجویان هزینه های کمتری را برای زندگی در این شهر پرداخت می کنند.

دانشگاه مک مستر از دانشگاه های برتر کشور کانادا در رشته علوم کامپیوتر

شهر همیلتون در استان انتاریو میزبان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر است.  به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا در جمع 10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر قرار دارد. این دانشگاه در رده بندی جهانی به نقل از USN، جایگاه 133 جهان را به دست آورده است اما در رشته کامپیوتر به جایگاه 207 دست یافته است و هشتمین دانشگاه برتر کانادا در این رشته است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه به ازای هر واحد تحصیلی 1484.74$ دلار کانادا را باید پرداخت کنند. با توجه به اینکه معمولا دانشجویان در یک سال تحصیلی 30 واحد درسی را پشت سر می گذارند، می تواند انتظار هزینه ای در حدود 44542.2$ دلار کانادا را برای یک سال تحصیلی در نظر داشته باشند که جدا از هزینه های زندگی آن ها در این کشور است.

 

دانشگاه کنکوردیا از دانشگاه های برتر کشور کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر

در میان برترین دانشگاه های کشور کانادا جایگاهی ندارد چنانچه در آخرین رده بندی انجام گرفته در سال 2021، و به گزارش USN دانشگاه کنکوردیا در جایگاه 670 جهان قرار گرفته است و جایگاه آن قابل مقایسه با دانشگاه هایی که پیشتر از آن ها یاد شد نیست. اما در رشته کامپیوتر شرایط در این دانشگاه متفاوت است به طوری که به گزارش همین سایت، این دانشگاه توانسته است جایگاه 226 جهان را به دست آورد.

این دانشگاه که در استان کبک واقع شده است شهریه دانشجویان اهل کبک، کانادا و دانشجویان خارجی را متفاوت از یکدیگر تعیین کرده است. دانشجویان رشته کامپیوتر در این دانشگاه در دانشکده مهندسی تحصیل می کنند و هزینه های مشابهی را پرداخت می کنند. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه معمولا در هر ترم تحصیلی 12 واحد را پشت سر می گذارند. هزینه تحصیل در ترم پاییز در این دانشگاه 12241.80$ دلار کانادا تعیین شده است که 1176$ دلار آن مربوط به بیمه دانشجویی است. هزینه تحصیل در ترم زمستان نیز 11065.80$ دلار کانادا تعیین شده است. در صورتی که دانشجویی 15 واحد را در هر ترم انتخاب کند، هزینه ترم تحصیلی او به 13818$ دلار کانادا تبدیل خواهد شد.

دانشگاه اتاوا از بهترین دانشگاه های تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

دهمین دانشگاه برتر کشور کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر است که در شهر اتاوا واقع شده است. بر اساس گزارش USN دانشگاه اتاوا در جایگاه 192 جهان واقع شده است که نشان از قدرت بالای این دانشگاه از نظر علمی در جهان دارد. در رشته علوم کامپوتر نیز این دانشگاه در رتبه 236 جهان قرار گرفته است و نشان می دهد که در دیدگاه کلی چه جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است.

 

معرفی سایر دانشگاه های برگزیده برای تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه های مطرح زیادی در کانادا وجود دارند که فرصت تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. USN نام 22 دانشگاه را برای تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا معرفی کرده است که توانسته اند جایگاه خود را در رده بندی های جهانی به دست آورند. در بخش های قبلی 10 دانشگاه برتر کشور کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر را معرفی کرده ایم اما در جدول زیر می توانید به صورت مختصر، اطلاعاتی در رابطه با بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر به دست آورید.

 

برخی از کالج های کانادا برای رشته کامپیوتر

کالج سنکا

این مرکز آموزشی یکی از بهترین کالج های کانادا است که دوره‌های مطرحی شامل موضوعات مختلفی مثل مهندسی، تجارت، سلامت، علم، هنر و… را ارائه می کند. این کالج رنک 69 کانادا را به خود اختصاص داده است.

شهریه یک سال تحصیل در رشته کامپیوتر بسته به گرایش مورد نظر در حدود 17000 دلار کانادا می باشد.

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال کالجی در استان انتاریو که رنک 78 کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. این کالج دارای پردیس های مختلف است که دوره‌های مختلف تمام‌وقت و نیمه‌وقت زیادی را در دانشکده‌ی تجارت، هنر، هوانوردی، مهندسی، گردشگری و… برگزار می‌کنند. شهریه یک سال تحصیل در رشته کامپیوتر بسته به گرایش مورد نظر، بین 17000 تا 20000 دلار کانادا می باشد.

کالج جرج براون

این کالج در تورنتو واقع شده و رنک 80 کانادا را به خود اختصاص داده است. در کالج جورج براون تمام مهارت‌هایی که دانشجویان کالج یاد می‌گیرند؛ براساس نیازهای اقتصاد کشور کانادا است و در بروزترین حالت ممکن قرار دارند. شهریه یک سال تحصیل در رشته کامپیوتر بسته به گرایش مورد نظر، بین 16000 تا 19000 دلار کانادا می باشد.

کالج موهاک

کالج موهاک واقع در همیلتون و با رنک 89 کشور کانادا، در سال 1966 تاسیس شده است و از بهترین کالج های کانادا در رشته‌های علمی و تحقیقی محسوب می‌شود. برای تحصیل در رشته کامپیوتر، سالیانه حدود 16000 دلار کانادا باید هزینه پرداخت شود.

کالج جورجین

این کالج با محوریت پذیریش دانشجویان بین المللی، در فاصله 100 کیلومتری تورنتو قرار گرفته و جایگاه 96 را در کانادا به خود اختصاص داده است. هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر این کالج سالیانه حدود 17000 الی 20000 دلار کانادا می باشد.

کالج هامبر

کالج هامبر یکی از بزرگترین کالج‌های دولتی کانادا است که دوره‌های مختلفی را در مقاطع پست بچلر، بچلر، دیپلما و سرتیفیکیت برای دانشجویان خود برگزار می‌کند. همچنین هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر سالیانه حدود  16000  دلار کانادا خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289