مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی منیتوبا MPNP

استان منیتوبا بین استان های ساسکاچوان و انتاریو واقع شده و از بسیاری جهات، دروازه ای به غرب کانادا محسوب می شود. این استان که اقتصادش تا حد زیادی وابسته به منابع طبیعی و کشاورزی آن است، محرک اصلی سرمایه و ثروت جامعه ی کانادا است. جمعیت منیتوبا تقریبا 1.2 میلیون نفر است و قسمت عمده ای از این جمعیت، در شهر وینیپگ یا اطراف آن که مرکز این استان است، ساکن هستند. مردم منیتوبا از جامعه ای بسیار متحد، بازار کار پایدار و طبیعتی بکر و وسیع بهره مند هستند. MPNP، برنامه مهاجرت استانی منیتوبا است. از طریق این برنامه، مهاجران آینده که دارای مهارت و سابقه ی کار مدنظر استان هستند، می توانند گواهی انتخاب استانی منیتوبا را دریافت کنند. دریافت این گواهی باعث سرعت بخشیدن به روند کلی مهاجرت می شود. توجه: دولت منیتوبا در تاریخ 15 نوامبر 2017 از برنامه های جدید مهاجرت استانی خود رونمایی کرد.
اقامت یونان

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی منیتوبا MPNP

در حال حاضر برنامه های مهاجرت استانی منیتوبا که در حال حاضر فعال هستند و یا به عنوان بخشی از فرآیند تجدید MPNP در حال بازبینی مجدد هستند، در ادامه معرفی شده اند: 

برنامه مهاجرت نیروی متخصص (Skilled Worker Immigration Stream)
 نیروهای متخصص در منیتوبا Skilled Worker in Manitoba
برنامه تجربه کاری منیتوبا Manitoba Work Experience Pathway 
برنامه استخدام مستقیم کارفرما منیتوبا  Employer Direct Recruitment Pathway
نیروهای متخصص خارجی منیتوبا Skilled Worker Overseas Stream 
برنامه ی اکسپرس انتری منیتوبا Manitoba Express Entry Pathway
برنامه ی سرمایه ی انسانی منیتوبا از لیست مشاغل مورد تقاضا Manitoba Human Capital Pathway
برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا (Manitoba Business Investor Stream)
برنامه کارآفرینی منیتوبا (Manitoba Entrepreneur Pathway)
برنامه ی سرمایه گذاری  برای مزرعه داران (Manitoba Farm Investor Pathway)
برنامه های مهاجرت تجاری MPNP-B

ابتکارات مهاجرت از طریق شهر موردن (Morden Community Driven Immigration Initiative – through the MPNP)

برنامه آموزش بین المللی International Education Stream

 

برنامه نیروهای متخصص منیتوبا

Manitoba Skilled Worker Immigration Stream

برنامه ی نیروهای متخصص از طریق سیستم «اعلام علاقمندی» مدیریت می شود و در آن داوطلبین واجد شرایط به مجموعه ای از سؤالات آنلاین پاسخ می دهند. در این برنامه لازم نیست داوطلبین قبل از ارائه ی پروفایلشان در بانک اطلاعاتی EOI، مدرکی ارائه کنند. پروفایل ها همراه با پروفایل سایر داوطلبین در بانک اطلاعات قرار داده شده و متقاضیان با توجه به سؤالات پاسخ داده شده، امتیازی دریافت می کنند. داوطلبین بر حسب چند فاکتور رتبه بندی می شوند و در صورتی که در میان داوطلبین با بالاترین رتبه قرار داشته باشند، ممکن است برای ارائه ی درخواست به برنامه ی MPNP دعوت شوند. در مورد تعداد داوطلبینی که می توانند درخواست ارائه دهند یا در مورد زمان درخواست ها، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نیروهای متخصص در مانیتوبا  Skilled Worker in Manitoba Stream  

در برنامه ی نیروی های متخصص منیتوبا،  نیروهای متخصص موقتی و واجد شرایط و همچنین فارغ التحصیلان بین المللی که در حال حاضر در حال کار در منیتوبا هستند و از سوی کارفرمایان در منیتوبا یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت دریافت کرده اند، واجد شرایط ارائه درخواست هستند. برخلاف سایر برنامه های ورود به منیتوبا در برنامه ی MPNP، برنامه ی نیروی متخصص در منیتوبا، برای تعیین وضعیت واجد شرایط بودن، از ارزیابی مبتنی بر امتیاز استفاده نمی کند. این برنامه مهاجرتی شامل دو زیر برنامه زیر است: 

برنامه تجربه کاری منیتوبا Manitoba Work Experience Pathway

این برنامه مخصوص کسانی است که در حال حاضر با اجازه کار موقت در منیتوبا مشغول به کار هستند. این گروه شامل کارکنان موقت و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی در کانادا هستند که ویزای کار پس از فارغ التحصیلی دارند. 

برنامه استخدام مستقیم کارفرما  Employer Direct Recruitment

متقاضیان در این برنامه، توسط نمایندگان MPNP و کارفرمایان واجد شایط منیتوبا در خارج از کانادا مورد مصاحبه قرار می گیرند. این افراد باید قبل از ارائه درخواست، از MPNP دعوت نامه دریافت کنند.  

نیروی متخصص در خارج از کشور Skilled Worker Overseas Stream 

برنامه نیروی متخصص منیتوبا در خارج از کشور، برای ارزیابی داوطلبین در خارج از کانادا، از یک سیستم امتیازدهی استفاده می کند. درخواست نیروهای متخصص واجد شرایطی که بتوانند از طریق خانواده یا دوستان، سابقه ی آموزش یا اشتغال قبلی در منیتوبا و افرادی که از طریق MPNP شده اند، ارتباط خود با استان منیتوبا را نشان دهند و و  در 5 معیار زبان، سابقه ی کار، آموزش و سازگاری حداقل 60 امتیاز دریافت کنند، پذیرفته می شود. این برنامه مهاجرتی شامل دو زیربرنامه زیر است: 

اکسپرس انتری منیتوبا Manitoba Express Entry Stream

این برنامه که در حال حاضر در زیر مجموعه نیروهای متخصص خارجی زیرگروه اکسپرس انتری قرار می گیرد، مخصوص متقاضیان اکسپرس انتری فدرال است که واجد شرایط یکی دیگر از برنامه های MPNP هستند. این متقاضیان باید واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری فدرال باشند و یک پروفایل فعال در این سیستم داشته باشند. همچنین باید در یکی از مشاغل مورد نیاز در منیتوبا، تجربه کار داشته باشند و ارتباطات خانوادگی مستحکمی با منیتوبا داشته باشند. 

برنامه سرمایه های انسانی منیتوبا Human Capital Pathway 

این برنامه مخصوص متخصصین خارجی است که در یکی از مشاغل مورد نیاز منیتوبا تجربه دارند و بتوانند توانایی بالقوه خود را در برقراری ارتباط با بازار کار منیتوبا نشان دهند. 

برنامه سرمایه گذاری تجاری (MPNP-B سابق)

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری در منیتوبا دارند، می توانند از طریق این برنامه به مقصود خود برسند. این فرآیند بر اساس سیستم درخواست اعلام علاقمندی انجام می شود و در آن متقاضیان بالقوه تمایل خود به ارائه درخواست به این برنامه را اعلام کرده و واجدشرایط ترین آنها دعوت نامه دریافت می کنند. 

برنامه ی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مانیتوبا Manitoba Farm Investor Pathway

 این برنامه زیرمجموعه برنامه سرمایه گزاری تجاری منیتوبا است و بهمتقاضیان  خارجی که دارای سابقه کسب و کار مزرعه داری هستند و همچنین سرمایه کافی دارند، این امکان را می دهد تا به منیتوبا مهاجرت کرده و یک مزرعه را اداره کنند.

برنامه کارآفرینی منیتوبا Manitoba Entrepreneur Pathway

برنامه کارآفرینی منیتوبا به متقاضیانی که قصد دارند به این استان مهاجرات کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند و یا یکی از کسب و کارهای موجود در این استان را خریداری کنند، این امکان را می دهد که با یک ویزای کار دوساله وارد منیتوبا شوند تا کسب و کار خود را راه اندازی و اداره کنند. 

روش ابتکاری مهاجرت از طریق شهر موردن (Modern)

یکی از ابتکارات خاص برای مهاجرت به مانیتوبا ابتکار مهاجرت به منطقه موردن است. این شهر روستایی واقع در 112 کیلومتری جنوب غرب شهر وینیپگ، به طور فعال به دنبال مهاجران جدید در مشاغل خاص است. مهاجرت به این شهر از طریق برنامه ی MPNP انجام می شود.

برنامه آموزش بین المللی International Education Stream 

از طریق این برنامه، فارغ التحصیلان خارجی که در منیتوبا تحصیل کرده اند و نیازهای صنعت استان را برآورده می کنند، می توانند مسیر دریافت اقامت دائم خود را تسهیل کنند. این برنامه دارای سه زیربرنامه است:

  • برنامه اشتغال حرفه ای
  • برنامه کارآموزی کارشناسی ارشد
  • برنامه کارآفرینی دانشجویی

دعوت نامه (EOI) منیتوبا

داوطلبین واجد شرایط با کامل کردن اظهارنامه ی علاقمندی بر اساس 6 معیار رتبه بندی می شوند. داوطلبینی که بالاترین امتیاز را در بانک اطلاعاتی دریافت کرده اند، به صورت منظم برای ارائه ی درخواست کامل خود به MPNP دعوت می شوند. معیارهای مد نظر به صورت زیر می باشند: مهارت زبان، سن، سابقه ی کار، آموزش، سازگاری و ارزیابی ریسک.

فاکتور 1: مهارت زبان امتیازات
زبان اول (انگلیسی یا فرانسوی) تا سقف 125امتیاز
CLB 8 یا بالاتر/ بومیان 25 امتیاز در هر بخش
CLB 7 22 امتیاز در هر بخش
CLB 6 20 امتیاز در هر بخش
CLB 5 17 امتیاز در هر بخش
CLB 4 12 امتیاز در هر بخش
CLB 3 یا پایینتر 0
زبان دوم (انگلیسی یا فرانسوی)  
CLB 5 یا بالاتر کلا 25 امتیاز
فاکتور 2:  سن تا سقف 75 امتیاز
18 20
19 30
20 40
21 تا 45 75
46 40
47 30
48 20
49 10
50 یا بالاتر از آن 0
فاکتور 3:  سابقه ی کار (در 5 سال گذشته) تا سقف 175 امتیاز
کمتر از 1 سال 0
1 سال 40
2 سال 50
3 سال 60
4 سال یا بیشتر 75
پاداش: تایید کامل توسط هیئت ارائه مجوز در استان 100
فاکتور 4:  تحصیلات تا سقف 125 امتیاز
مقطع ارشد یا دکترا 125
2 دوره آموزشی بعد از متوسطه حداقل 2 ساله 115
1 دوره ی بعد از متوسطه حداقل 3 ساله 110
1 دوره ی 2 ساله بعد از متوسطه 100
1 دوره ی یک ساله بعد از متوسطه 70
گواهینامه های فنی و حرفه ای 70
بدون تحصیلات عالی 0
فاکتور 5:  سازگاری تا سقف 500 امتیاز
اقوام نزدیک در مانیتوبا 200
سابقه ی کار قبلی در مانیتوبا (حداقل 6 ماه) 100
گذراندن حداقل یک دوره ی آموزشی دو ساله در مانیتوبا 100
گذراندن حداقل یک دوره ی آموزشی یک ساله در مانیتوبا 50
دوستان یا اقوام دور ساکن در مانیتوبا 50
استخدام مستمر در مانیتوبا برای حداقل 6 ماه با پیشنهاد کار بلند مدت از همان کارفرما 500
دعوت به اپلای تحت برنامه ی ابتکارات استراتژیک 500
مقصد مهاجرت در مانیتوبا خارج از وینی پگ باشد
 

 

   

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289