همیلتون

نام انگلیسی :Hamilton جمعیت :536.917 نفر استان :انتاریو مساحت :58 کیلومتر تراکم جمعیت :480.6 در کیلومترمربع
اقامت یونان

همیلتون

شهر همیلتون در انتاریوی جنوبی قرارگرفته و در نزدیکی دریاچه انتاریو قرار دارد. بیشتر شهر، شامل مرکز شهر، در قسمت جنوبی شهر قرارگرفته است. همیلتون در تقسیم‌بندی جغرافیایی، مرکز منطقه “گلدن هورس شو” محسوب می‌شود. بندر همیلتون شمال شهر را در برگرفته است. بندر همیلتون یک بندر طبیعی است که به کانال‌های کشتیرانی راه داشته و ساحل هم دارد. بیشتر پارک‌های این شهر در کنار پرتگاه نیاگارا بناشده‌اند. همیلتون خانه بیش از صد آبشار است که بیشتر آن‌ها نزدیک “بروس تریلز” قرار دارند. در طول تابستان می‌توانید توریست‌هایی را ببینید که در آبشارها شنا می‌کنند.

 

همیلتون کجاست

همیلتون یکی از شهرهای کانادا است که در استان آنتاریو قرار دارد و شهر نسبتاً شلوغی محسوب می‌شود. این شهر حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد و منطقه متروپولیتنی که در آن قرار دارد، 767.000 نفر را در خود جای‌داده است. این منطقه شامل برلینگتون و گریمزبی می‌شود. این شهر نام‌های دیگری مانند “همر”، “الکتریک سیتی” و “استیل تاون” هم دارد.

پس از جنگ 1812، مردی به نام جورج همیلتون مزرعه دوراند در این شهر را خریداری کرد. این مزرعه بعدها گسترش پیدا کرد و افراد زیادی را برای کار و زندگی گرد هم آورد. این‌طور بود که شهر همیلتون به وجود آمد و امروزه تبدیل به مرکز تراکم جمعیت و منطقه‌ای صنعتی در غرب دریاچه انتاریو شده است. در ژانویه سال 2001 مرزهای کنونی همیلتون ساخته شدند. در سال 2005، طوفان سهمگینی وارد این شهر شد و باعث شد که بسیاری از مکان‌ها و راه‌ها، بسته شوند. بازگشایی برخی از آن‌ها مثل “رد هیل ولی پارک‌وی” دو سال طول کشید.

در حال حاضر همیلتون یکی از شهرهای پیشرو در صنعت است. صنایع آهن و استیل که از اواخر قرن نوزدهم در این شهر مستقرشده، در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز این صنعت در کشور کانادا است. بخش بزرگی از استیل و آهن کل کشور را همیلتون تأمین می‌کند. البته سهم زیادی از آن‌هم برای صادرات استفاده می‌شود که این باعث شده درصد بیکاری در این شهر پایین باشد و اقتصاد، از ثبات ویژه‌ای برخوردار باشد.

 

آب و هوای همیلتون

هملیتون 103 متر فاصله از سطح دریا و به‌طورکلی هوایی سرد و مطبوع دارد. در طول سال بارندگی‌های چشمگیری در این شهر اتفاق می‌افتد. حتی خشک‌ترین ماه‌های آن‌هم درصدی بارندگی دارند. میانگین دمای این شهر در طول سال، 8.9 درجه است و سالانه 979 میلی‌متر بارندگی دارد. خشک‌ترین ماه سال فوریه است که در آن به‌طور متوسط 64 میلی‌متر بارندگی اتفاق می‌افتد. مرطوب‌ترین ماه سال هم آوریل است که در آن 96 میلی‌متر باران می‌بارد.

گرم‌ترین ماه همیلتون جولای با 22.2 درجه دما و سردترین ماه آن ژانویه با 4.7- درجه است. البته به نسبت شهرهای بارانی کانادا، همیلتون از نور خورشید خوبی بهره‌مند است. این شهر در ماه جولای 11 ساعت آفتاب دارد. هرچند زمستان‌ها که روز کوتاه‌‌تر است این میزان به 3.27 ساعت می‌رسد.

 

زبان رسمی همیلتون

همیلتون یک شهر انگلیسی‌زبان است و کمتر افرادی در آن پیدا می‌شوند که تنها به زبان انگلیسی صحبت کنند. حتی افرادی که فرانسوی می‌دانند دوزبانه هستند و به هردوی این زبان‌ها تسلط دارند. 92.2% جمعیت همیلتون به زبان انگلیسی، 1.4% آن‌ها به زبان‌هایی غیر از انگلیسی و فرانسه، و  تنها 0.1% آن‌ها فقط به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. حدود 20 هزار نفر به ایتالیایی، 10 هزار نفر به لهستانی، 9.400 نفر به پرتغالی، 8.425 نفر به عربی و 5.330 نفر به فیلیپینی صحبت می‌کنند. اقلیت دیگری هم هستند که زبان‌های کرواتی، آلمانی و پنجابی را به‌عنوان زبان‌اصلی خود معرفی می‌کنند.

مزایای زندگی در همیلتون

ممکن است اگر قبل از این‌که شهر همیلتون را ببینید، اسم‌هایی مثل شهر استیل و همر سیتی را بشنوید و تصور کنید که همیلتون، یک شهر صنعتی خاکستری‌رنگ، پر از کارخانه و ساکت است. هرچند وقتی‌که وارد این شهر می‌شوید می‌بینید که می‌توانید یک زندگی هیجان‌انگیز در این شهر داشته باشید. زندگی در همیلتون به معنای زندگی در یک شهر رو به رشد با فضاهای طبیعی زیباست. افرادی که به ماجراجویی در طبیعت و تماشای مناظر زیبا علاقه دارند، هیچ‌وقت از همیلتون خسته نمی‌شوند.

همیلتون شهری زیبا با محله‌های زیادی است که گفته می‌شود مردم آن از مردم تورنتو دوستانه‌تر هستند. با وجود منطقه صنعتی، هنوز میل به تفریح و زندگی با کیفیت در مردم این شهر از بین نرفته است.

نزدیکی به طبیعت

دسترسی مناسب به راه‌ ها

رستوران‌ های با کیفیت

تفریح و سرگرمی

اقتصاد در همیلتون

از قدیم اقتصاد همیلتون توسط تولید استیل و سایر صنایع سنگین هدایت می‌شد. در یک دهه اخیر، این شهر بخش‌های خدماتی دیگری مانند سلامت و علوم را نیز حمایت و به اقتصاد خود اضافه کرده است. مهم‌ترین فعالیت اقتصادی در همیلتون تولید است، به همین دلیل این منطقه جزء مناطق توسعه‌یافته کانادا محسوب می‌شود. 6% کل استیل کانادا در همیلتون توسط شرکت‌های استلکو و دوفاسکو تولید می‌شود و به همین علت، همیلتون به‌عنوان پایتخت استیل کشور شناخته می‌شود.

دوفاسکو یکی از پیشرانان اقتصاد همیلتون است. این کارخانه برای صنایع اتومبیل‌سازی، راه‌سازی، تولید انرژی و پکیجینگ، محصولاتی تولید می‌کند و حدود 7.300 نیروی کار دارد. دوفاسکو پرسودترین تولیدکننده امریکای شمالی بوده است.

 

کار در همیلتون

نرخ بیکاری در شهر همیلتون کمی از سایر شهرهای کانادا بیشتر، یعنی 8.1% است. در این شهر حدود 62.2% افراد در بازار کار مشارکت می‌کنند.  بیشترین کارمندان این شهر در بخش صنعت مشغول هستند. شما با مراجعه به سایت شهرداری همیلتون می‌توانید از آخرین فرصت‌های شغلی در آن با خبر شوید. به‌علاوه فراموش نکنید که بازار کار همیلتون بسیار رقابتی است پس برای کار در این شهر می‌بایست تخصص کافی داشته و در دانشگاه خوبی تحصیل‌کرده باشید.

متوسط درآمد در همیلتون

در تحقیقات مختلف، متوسط درآمد یک نفر در شهر همیلتون، سالانه 46.338 دلار کانادا (پس از کسر مالیات) است. متوسط درآمد سالانه یک خانواده در سال 76.514 دلار کانادا در سال است و می‌تواند به 110.678 دلار نیز برسد.

 

تحصیل در همیلتون

همیلتون خانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلفی است که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم باعث ایجاد مشاغلی در زمینه آموزش و پژوهش شده‌اند. دانشگاه مک‌ مستر که در سال 1930 راه‌اندازی شده، در حال حاضر حدود 30 هزار دانشجو دارد که دوسوم آن‌ها از سایر شهرهای کانادا و یا از کشورهای دیگر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. بسیاری از این مراکز آموزشی دروس تربیت مدرس دارند و اگر به شغل معلمی یا استاد دانشگاه شدن علاقه‌مندید می‌توانید از آموزش خوبی بهره‌مند شوید.

مدارس همیلتون نیز از کیفیت تدریس خوبی برخوردارند. این شهر 114 مدرسه دولتی، یک مدرسه فرانسوی در مقطع دبستان و دبیرستان و چند مدرسه خصوصی مسیحی دارد.

 

محله‌ های همیلتون

آینسلی وود: آینسلی وود یکی از محله‌های مسکونی همیلتون است که در نزدیکی دانشگاه مک مستر و پارک الکساندر قرار دارد. خانه‌های دانشجویی با قیمت مناسب در این منطقه پیدا می‌شود. این منطقه به دلیل نزدیکی به دره نیاگارا بسیار سبز و خوش آب‌وهوا است. مراکز آموزشی زیادی در نزدیکی این محله وجود دارد.

بیسلی: این محله را به احترام ریچارد بیسلی، سرباز و شخصیت سیاسی محبوب کانادایی انتخاب کرده‌اند. این محله در شمال ریل آهن ملی کانادا واقع‌شده است. بیسلی خانه جاذبه‌های شهر همیلتون است. در این محله می‌توانید از مرکز محله بیسلی و امکانات تفریحی آن، بالتیمور هاوس که مرکزی برای برگزاری مراسم‌های موسیقی است، پارک بیسلی، اینترنشنال ویلج، مراکز خرید و پارک ولینگتون دیدن کنید.

دونداس: این محله در انتهایی‌ترین قسمت دره نیاگارا قرارگرفته و محله‌ای نسبتاً کم‌جمعیت محسوب می‌شود. این محله به مرکز هنر در همیلتون شهرت دارد. موزه‌ها و آرشیوهای اصلی شهر در دونداس قرار دارد. مدرسه هنر دونداس نیز در همین محله قرار دارد. معماری قرن نوزدهمی دونداس باعث شده چند فیلم در این محله فیلم‌برداری شود

نورث اند: بیشترین خانه‌های مسکونی و فضاهای سبز همیلتون در این محله قرار دارد. اگر خواستید به نورث اند سری بزنید، می‌توانید به پارک بی فرانت، پارک پیرفور سری بزنید. جکی واشینگتون یکی از معروف‌ترین خواننده‌های سبک بلوز و جز است، در این شهر به دنیا آمده و زندگی کرده است. به همین دلیل پارکی در جنوب شرقی نورث اند را به احترام او نامگذاری کرده‌اند.

رفتار مردم همیلتون با مهاجرین

حدود نیمی از مردم همیلتون، در کانادا به دنیا نیامده‌اند؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که این شهر یکی از مقاصد محبوب مهاجرین است. 26.330 نفر در بین سال‌های 2001 تا 2010 به این شهر مهاجرت کرده‌اند. در سال 2014 شهرداری این شهر در حمایت از مهاجرین، قانونی تصویب کرد تا به کسانی که بدون مدارک کافی مهاجرت کرده و در معرض دیپورت شدن قرار دارد، خدمات قانونی و اجتماعی بدهد. افراد زیادی از ایتالیا، انگلستان، اسکاتلند، ایرلند و آلمان در همیلتون زندگی می‌کنند. این شهر با فرهنگ مهاجرپذیری آشنایی کامل دارد و نژادپرستی در آن دیده نمی‌شود.

درباره مردم همیلتون

جامعه فرانسوی‌زبان همیلتون را 30.530 نفر از ساکنان آن تشکیل می‌دهند. مردم همیلتون اصولاً به تحصیل و یا مشاغلی در بخش آموزش، صنعت و سلامت مشغول به کار هستند. جمعیت این شهر را بیشتر جوانان تشکیل می‌دهند و تنها 17.3% افراد همیلتون بالای 65 سال سن دارند. مذهب مردم این شهر، مسیحیات است و اکثر آن‌ها کاتولیک هستند. بنابراین کلیساهای زیبایی در این شهر ساخته‌شده است. 3.7% ساکنان این شهر مسلمان، 0.8% بودایی و 0.7% یهودی هستند.

سیاست در همیلتون

همیلتون در پارلمان کانادا پنج عضو با اسامی فیلومنا تاسی، متیو گرین، باب باراتینا، اسکات دووال و دیوید سوئیت دارد. شهرداری این شهر، دارای یک مقام شهردار و 15 مشاور اوست که هرکدام عهده‌دار یکی از مناطق شهر هستند. در حال حاضر شهردار همیلتون، فرد آیزنبرگ است که در سال 2018 انتخاب‌شده است. انتخابات شهرداری بعدی همیلتون، در سال 2022 انجام می‌شود. در انتخابات فدال، همیلتون طرفدار حزب نیودموکراتیک کانادا است.

 

کد تلفن در همیلتون

کد کشور کانادا +1 است و تمام شماره‌های کانادایی با این کد شروع می‌شود. کد منطقه جنوب انتاریو ازجمله همیلتون 905 است. برخی شهرهای اطراف همیلتون هم همین کد را دارند ولی در مناطق اطراف کد 519 و 705 متداول‌تر است.

هزینه‌ های زندگی در همیلتون

در همیلتون، میانگین هزینه زندگی 886 دلار کانادا (بدون در نظر گرفتن اجاره) در ماه و میانگین هزینه زندگی برای یک خانواده چهارنفره 3.150 است. همان‌طور که می‌بینید هزینه‌های زندگی در همیلتون نسبت به تورنتو مناسب‌تر است.

 

جاذبه‌ های دیدنی همیلتون

اگر اهل طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی آسان هستید، خودتان را برای زیباترین مسیر پیاده‌روی همیلتون آماده کنید. طول این مسیر 890 کیلومتر است، و شما هر جا که دوست داشته باشید می‌توانید کمپ کنید و از فضا لذت ببرید.

این مسیر که بر روی دره نیاگارا قرارگرفته، ورز‌ش‌های پرشی مثل بانجی جامپینگ و سقوط آزاد هم دارد. هرچقدر در این مسیر بالاتر بروید، چشمه‌ها و آبشارهای بیشتری می‌بینید. یکی از زیباترین این آبشارها، آبشار سنتربری است. برای رفتن به این مسیر، به محله دونداس و خیابان گاورنرز بروید.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی باید حتماً در لیست دیدنی‌هایتان از همیلتون باشد. اگر تنها ده دقیقه به شرق شهر حرکت کنید، به باغ گیاه‌شناسی می‌رسید. حدود 2.420 هکتار این باغ به 1.100 گونه گیاهی که بیشتر آن‌ها متعلق به منطقه انتاریو هستند اختصاص‌یافته است.

کسانی که به پرندگان علاقه‌مندند از دیدن 300 گونه پرنده که کاملاً در این باغ آزاد هستند، لذت می‌برند. این باغ به چند منطقه مختلف تقسیم‌شده که بزرگ‌ترین آن پارک هندری است و بیشترین گونه‌های درخت در آن قرار دارند. باغ رز این مجموعه، کلکسیونی از زیباترین انواع گل رز در خود جمع کرده که دیدن آن در هنگام بهار بسیار لذت‌بخش خواهد بود. برای رفتن به باغ گیاه‌شناسی سلطنتی باید به خیابان پلینز رود بروید.

قلعه دوندورن در سال 1835 با سبک رگنسی ساخته‌شده و در سال 1900 توسط شهرداری همیلتون خریداری‌شده است. این ساختمان 1.700 مترمربع بنا داشته و 40 اتاق دارد. طراحی نئوکلاسیک این قلعه همیشه موردتوجه بازدیدکنندگان بوده است.

در ابتدای ورودی این قلعه، چهارستون عظیم به‌کاررفته است. بهتر است از فضای سبز اطراف قلعه هم دیدن کنید و از باغ کیچن گاردن 2 هکتاری آن لذت ببرید. تورلیدرهای این قلعه همیشه حاضرند که شما را به تمام قسمت‌های آن راهنمایی کرده و توضیحات تاریخی لازم را در اختیار شما قرار دهند. اگر در زمستان از قلعه دوندورن بازدید کنید، می‌توانید دکوراسیون منحصربه‌فرد کریسمسی آن را ببینید. فستیوال کریسمسی که در این قلعه برگزار می‌شود، بسیار زیبا و مورد استقبال عموم است.

یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های نظامی کانادا، موزه هواپیماهای جنگی همیلتون است. شما می‌توانید در هرزمانی از سال از موزه دیدن کنید. این موزه در فرودگاه بین‌المللی همیلتون قرار دارد و کلکسیونی از هواپیماهای جنگی را به نمایش گذاشته است. این هواپیماها هم قدیمی هستند، مثل مدل‌های 47 جنگی و هم از میان مدرن‌ترین هواپیماهای نظامی انتخاب‌شده‌اند.

ستاره اصلی این موزه، هواپیمای آورو لنکستر است، یعنی یکی از 2 جنگنده بمب افکن باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم است. جالب است که بدانید این جنگنده تعمیر شده و هنوز قادر به پرواز کردن است! اگر در مراسم نمایشگاه سالانه این موزه شرکت کنید، ممکن است بتوانید به‌رایگان سوار یکی از این هواپیماها شوید و از تجربه پرواز بر فراز آسمان شهر همیلتون استفاده کنید. برای رفتن به این موزه به خیابان فرودگاه در محله ماونت هوپ بروید.

 

فستیوال موسیقی سوپرکراول

این فستیوال هرسال در هفته دوم ماه سپتامبر برگزار می‌شود و محفلی برای گوش دادن به موسیقی ایندی است. این فستیوال سه روز طول می‌کشد و در خیابان جیمز همیلتون برگزار می‌شود. در فضای آن، استیج‌های مختلفی برای گروه‌های موسیقی قرار داده‌شده و شما می‌توانید به تماشای هرکدام از آن‌ها که دوست دارید بایستید. حدود 50 گروه موسیقی از سراسر کانادا در سبک‌های بلوز، هیپ‌هاپ، جز، فولکلور، فانک، آراندبی و ارکسترال برای اجرا به همیلتون می‌آیند. برای همین گروه‌های هنری مختلف دیگری از فرصت استفاده کرده و هنرهای خود مانند مد و زیبایی، تئاتر خیابانی، رقص و مجالس نویسندگان را در آن برپا کرده‌اند. همین‌طور واگن‌های فروش مواد خوراکی مختلفی پذیرای شما هستند.

فسیتوال وینونا پیچ

فستیوال وینونا پیچ 45 سال است که در همیلتون برگزار می‌شود. این فستیوال هرسال در ماه آگوست و به مناسبت رسیدن هلوهای شهر برگزار می‌شود! در این فسیتوال نوشیدنی، کیک و شیرینی، غذا و خوراکی‌هایی با استفاده از هلو تهیه می‌شود. حضور برای عموم در این فستیوال آزاد است و برای شرکت در آن نیازی به تهیه بلیط ندارید. بخش هنری در این فستیوال هم فعال است و شما را به تماشای اجرای خیابانی، پرفورمنس آرت و رقص دعوت می‌کند.

 

ایرانیان در همیلتون

ایرانیان زیادی در همیلتون کار و تحصیل می‌کنند. همیلتون یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای انتاریو و فعال در صنعت است. به همین جهت ایرانیان زیادی از آن استقبال کرده‌اند.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289