نورث بی

نام انگلیسی :North Bay جمعیت :51.553 استان :انتاریو مساحت :319.11 کیلومتر تراکم جمعیت :161.6 در کیلومتر مربع
اقامت یونان

نورث بی

نورث‌ بی کجاست

یکی از شهرهای مهم استان آنتاریو، نورث‌بی است. این شهر در تاریخ به عنوان دروازه شمال شناخته می‌شد. نورث‌بی در میان دو دریاچه بزرگ انتاریو و جورجین‌بی قرارگرفته است. به همین دلیل بیشتر فضای این شهر پوشیده از جنگل است. رودخانه‌هایی از این شهر به دریاچه‌های اطراف می‌ریزد و همین باعث شده‌ است که نورث‌بی، چشم‌انداز طبیعی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اگر در رویاهایتان ساکن شهری جنگلی بوده‌اید، می‌توانید خانه رویایی خود را در نورث‌بی بسازید. این شهر با اتومبیل شخصی 3 ساعت و سی دقیقه تا تورنتو فاصله دارد. نورث‌بی دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر شهرهای کانادا متمایز می‌کند. توریست‌ها و ساکنان شهر نورث‌بی همیشه در اطراف رودخانه‌ها قدم می‌زنند و از طبیعت زیبای این شهر لذت می‌برند. اگر به سکوت و طبیعت علاقه دارید، نورث‌بی با روحیات شما سازگار است.

 

نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به نورث‌بی، فرودگاه بین‌المللی تورنتو پیرسون با 293.61 کیلومتر فاصله، و فرودگاه شهر بیشاپ با 298.92 کیلومتر فاصله هستند. این شهر در 330 کیلومتری شمال تورنتو قراردارد. این شهر در میان راه‌های آبی مهمی مانند دریاچه اتاوا و رودخانه‌های بزرگ بسین قرارگرفته است. در اطراف نورث‌بی، دهانه‌های آتشفشانی تاریخی وجود دارد که در حال حاضر غیر فعال شده‌است. مانند جزیره‌های مانیتو، تیمبرلیک و بونفیلد.

 

آب و هوای نورث‌ بی

اگر به زندگی در شهر نورث‌بی علاقه دارید، حواستان به سرمای هوا باشد. نورث‌بی از ونکوور و تورنتو سردتر است، مانند اکثر شهرهای شمال کانادا. در نورث‌بی، در تمام فصول سال باران می‌بارد. حتی خشک‌ترین ماه‌های سال هم در این شهر، بارانی است. خشک‌ترین ماه سال در نورث‌بی فوریه است، در حالی‌که بیشتر بارندگی‌ها در سپتامبر رخ می‌دهد. در این ماه گرم‌ترین حالت هوا 18 درجه و سردترین حالت، 8 درجه است.

هرچند نورث‌بی تابستان‌های گرم، طولانی و مطبوعی دارد. فصل تابستان نورث‌بی از ژوئن شروع می‌شود و اصولاً تا سپتامبر و حتی اکتبر ادامه دارد. متوسط هوا در ماه ژوئن حداکثر 22 درجه و حداقل 11 درجه می‌باشد. باران‌های موسمی تابستانه در نورث‌بی، گرم و کوتاه هستند و زیبایی منظره را دوچندان می‌کنند. آب و هوای این شهر بسیار پاکیزه است و به لحاظ سلامت، نمره عالی را دریافت کرده‌است.

سردترین ماه‌های سال در نورث‌بی، ماه‌های ژانویه با حداقل 8- و حداکثر 18- و دسامبر با حداقل 5- و حداکثر 13- درجه هستند. اگر دوست دارید نورث‌بی را در ملایم‌ترین هوای این شهر تجربه کنید، باید در ماه اکتبر به این شهر بروید. روزهای این ماه نه گرم هستند و نه سرد. در عوض شب‌های پاییزی نورث‌بی خنکی مطبوعی دارند.

 

زبان رسمی نورث‌ بی

80% افراد در نورث بی به زبان انگلیسی و 13% به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این مسئله به این معناست که نورث‌بی یک شهر انگلیسی زبان است و شما با دانش زبان انگلیسی به راحتی می‌توانید در این شهر زندگی کنید. در این صورت دیگر نیازی به یادگیری زبان فرانسه نخواهید داشت.

سرزنده بودن شهر نورث بی

توریست‌ها، دانشجویان و افرادی که ساکن کانادا هستند، علاقه زیادی به شهر نورث‌بی نشان داده‌اند. این باعث شده که نورث‌بی تبدیل به یک شهر زنده و فعال شود. فستیوال‌های فرهنگی زیادی در مرکز کپیتال نورث‌بی برگزار می‌شود. فستیوال‌های هنری و جشنواره‌های فیلم هم هرسال نورث‌بی را شلوغ می‌کنند. این شهر دارای یکی از شهربازی‌های تاریخی کاناداست که افراد از همه سنین می‌توانند از چرخ و فلک این پارک استفاده کنند.

شهر نورث‌بی برای افرادی که به زندگی آرام در طبیعت و تفریحات طبیعی علاقمند هستند، مناسب‌ترین گزینه است. هرچند اگر به دنبال شهر شلوغی که پر از تفریحات خیابانی و هیجان شهری باشد می‌گردید، بهتر است به نورث‌بی فکر نکنید!

 

ساحل‌های زیبا در نورث بی

نورث‌بی به دلیل این‌که به راه‌های آبی زیادی دسترسی دارد، مناطق ساحلی فراوانی را در خود جای داده‌است. شاید دانستن این که نورث‌بی 43 ساحل دارد برایتان جالب باشد. اگر می‌خواهید برای ریلکس کردن به یک مکان ساحلی بروید یا یک روز آفتابی را با خانواده خود کنار دریا بگذرانید، هرکدام از ساحل‌های نورث‌بی در دسترس شما هستند.

این ساحل‌ها، بسیار پاکیزه بوده و از مناظر طبیعی متفاوتی برخوردارند. شما با زندگی در یک شهر، می‌توانید دریایی رو به کوهستان جنگلی و دریایی با ساحل مسطح سفید را همزمان داشته‌باشید

 

دسترسی به دانشگاه‌ های خوب در نورث بی

شهر نورث‌بی، دانشگاه‌های خوبی دارد. مانند دانشگاه نیپیسینگ که بر روی رودخانه نیپیسینگ بنا شده و یکی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا است. کالج کانادور، در بخش صنعت و تجارت دوره‌هایی ارائه می‌دهد که می‌تواند راه ورود به معتبرترین دانشگاه‌های جهان باشد.

افرادی که از دانشگاه‌های نورث‌بی فارغ التحصیل می‌شوند از شانس خوبی برای پیداکردن فرصت‌ شغلی برخوردارند. این شهر بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند در مقطع کالج و لیسانس درس بخوانند.

 

تماشای بازی هاکی در نورث بی

اگر به ورزش هاکی علاقمند هستید، نورث‌بی می‌تواند شهر محل زندگی شما باشد. مردم این شهر به ورزش هاکی علاقه فراوانی دارند. (البته همه کانادایی‌ها عاشق هاکی هستند!) نام تیم این شهر، نورث‌بی بتلیون است که طرفداران بسیاری دارد. جدیدترین تیم هاکی این شهر که بازی‌های موفقیت‌آمیزی هم انجام داده است، نیپیسینگ‌ هاکی نام دارد.

بسیاری از مسابقات مهم هاکی کانادا در نورث‌بی برگزار می‌شود. اگر این ورزش را دوست ندارید، با یک بار امتحان کردن هیجان آن در نورث‌بی، نظرتان عوض می‌شود.

 

هزینه‌ های زندگی در نورث‌ بی

در نورث‌بی، متوسط هزینه زندگی 1.466 دلار کانادا در ماه است. این مبلغ به مبلغ متوسط هزینه زندگی در جهان نزدیک است.

برای یک خانواده چهانفره حدود 3000 دلار کانادا برآورد شده‌است.

 

هزینه غذا در نورث‌ بی

کالا متوسط قیمت
یک ناهار اقتصادی در منطقه اداری 13.5 دلار کانادا
ناهار برای دونفر (رستوران متوسط) 45 دلار کانادا
کاپوچینو 3.91 دلار کانادا
مک دونالدز 8.5 دلار کانادا
کوکاکولای قوطی 1.75 دلار کانادا
آب معدنی کوچک 1.50 دلار کانادا
یک بطری شیر 10.41 دلار کانادا
یک کیلو سیب زمینی 1.14 دلار کانادا
یک کیلو گوشت قرمز 5.72 دلار کانادا

 

هزینه مسکن در نورث‌ بی

نوع مسکن متوسط قیمت
اجاره ماهانه برای یک آپارتمان مبله یک‌ خوابه در مرکز شهر 901.25 دلار کانادا
اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 746.83 دلار کانادا
هزینه انشعاب‌های گاز، برق و گرما در ماه برای دو نفر 80 دلار کانادا
هزینه انشعاب‌ های گاز، برق و گرما در ماه برای یک نفر 62 دلار کانادا
اجاره ماهانه برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1.664 دلار کانادا
اجاره ماهانه برای یک آپارتمان سه خوابه خرج از مرکز شهر 1.423 دلار کانادا
هزینه اینترنت پرسرعت ماهانه 64.77 دلار کانادا
هزینه نظافت ساعتی 21 دلار کانادا

 

 

هزینه لباس در نورث‌ بی

نوع لباس متوسط قیمت
یک شلوار جین (با برند لیوایز یا برند مشابه) 52.33 دلار کانادا
یک لباس تابستانی برند معروف (زارا، اچ‌اند‌ام و…) 43.89 دلار کانادا
یک جفت کتانی اسپورت برند (نایک، آدیداس و…) 103.33 دلار کانادا
یک جفت کفش مردانه اداری چرمی   112 دلار کانادا

 

هزینه حمل و نقل در نورث‌ بی

نوع متوسط قیمت
تاکسی (1 مایل) 3.33 دلار کانادا
تاکسی (1 ساعت) 26 دلار کانادا
بلیط اتوبوس ماهانه 86 دلار کانادا
بلیط یک طرفه اتوبوس   3 دلار کانادا  

 

 

هزینه‌ های پزشکی و بهداشتی در نورث‌ بی

نوع هزینه متوسط قیمت
داروهای سرماخوردگی ساده برای 6 روز 10 دلار کانادا
یک بسته آنتی بیوتیک 16 دلار کانادا
ویزیت دکتر عمومی در مطب خصوصی 107 دلار کانادا
اسپری خوشبو کننده بدن 6 دلار کانادا
شامپو 5.11 دلار کانادا
4 رول دستمال توالت 3.20 دلار کانادا
یک تیوب خمیردندان 3.10 دلار کانادا
هزینه کوتاهی موی مردانه استاندارد   25 دلار کانادا

 

 

هزینه سرگرمی در نورث‌ بی

نوع هزینه متوسط قیمت
شام برای دونفر در یک رستوران معمولی 48 دلار کانادا
دو بلیط سینما 28 دلار کانادا
دو بلیط تئاتر 141 دلار کانادا
شام برای دونفر در رستوران ایتالیایی با مخلفات کامل 75 دلار کانادا
یک نوشیدنی کوکتل در مرکز شهر 14 دلار کانادا
اجاره یک ساعت زمین تنیس 10 دلار کانادا
یک ماه عضویت در باشگاه 44 دلار کانادا
یک بسته سیگار مارلبرو   10 دلار کانادا

 

 

اقتصاد در نورث‌ بی

اقتصاد نورث‌بی چند وجهی است و از چندین بخش مختلف تشکیل شده‌است. بیشتر درآمد اقتصادی این شهر از بخش سلامت، محیط زیست و آموزش تامین می‌شود. صنعت توریسم مورد حمایت نورث‌بی بوده و سهم مهمی در اقتصاد آن داشته‌است. بخش تجارت نیز به تازگی در این شهر فعال‌تر شده است. شرکت‌های صنعتی فراوانی که در نورث‌بی فعال هستند، سهم فعالی در رشد اقتصاد این شهر داشته‌اند. صنایع اصلی پیشران اقتصاد این شهر، توریسم و صنایع فرهنگی است.

 

کار در نورث‌ بی

نرخ بیکاری در شهر نورث‌بی 8.6% است که درصد بالایی محسوب نمی‌شود. 10% افراد در نورث‌بی به صورت فردی و مستقل کار می‌کنند. در سال 2020 تعداد مشاغل در نورث‌بی 543.500 شغل برآورد شده بود.

بیش از نیمی از جمعیت نورث‌بی را افراد تحصیل‌کرده و متخصص تشکیل می‌دهد. به همین علت مشاغل زیادی در بخش‌های تجارت و صنعت برای افراد متخصص وجود دارد. در صورتی که از یکی از دانشگاه‌ های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌ باشید، شانس زیادی برای پیدا کردن یک شغل پردرآمد خواهید داشت.

محله‌ های نورث‌ بی

  • بیرچاون
  • کمپ کمپلین
  • کمپلین پارک
  • کوکزمیلز
  • ایست‌ویو
  • کنوود هیلز
  • سانست پارک
  • تروت میلز
  • وست اند
  • پاین وود
  • مرکزشهر

رفتار مردم نورث‌ بی با مهاجرین

مردم نورث‌بی به حضور توریست‌ها و دانشجویان خارجی عادت دارند. آن‌ها به خاطر بهره‌مندی از نعمت طبیعت، همیشه میزبان مردم از سراسر کانادا و جهان بوده‌اند. به همین علت رفتار مردم نورث‌بی با مهاجران خوب است. آن‌ها یک مرکز فرهنگی نیز در شهر درست کرده‌اند که افراد بتوانند در آن مطالبی از سایر فرهنگ‌ها یاد بگیرند. به طور کلی زندگی چندملیتی و احترام به تفاوت فرهنگی، جزئی از آداب و رسوم مردم کانادا شده‌است.

به طور کلی یکی از سیاست‌های کشور کانادا، دوستی با مهاجران و آداب و رسوم آن‌هاست.

 

درباره مردم نورث‌ بی

  • بیشتر جمعیت نورث‌بی جوان هستند یعنی 15 تا 64 سال دارند.
  • در حال حاضر 65.3% مردم نورث‌بی جوان هستند.
  • 19.8% جمعیت نورث‌بی را افرادی تشکیل می‌دهند که بیش از 65 سال و کمتر از 85 سال دارند.
  • جمعیت خردسال نورث‌بی را افرادی تشکیل می‌دهند که نوزاد هستند یا تا 14 سال دارند.
  • کمترین میزان جمعیت، سالمند هستند. تنها 2.7% جمعیت شهر نورث‌بی را افراد بالای 85 سال تشکیل می‌دهند.
  • بیشتر افراد در نورث‌بی در حوزه تجارت و صنعت مشغول به کار هستند.
  • بخش زیادی از جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

 

سیاست در نورث‌ بی

شورای شهر نورث‌بی دارای 11 عضو است و آخرین انتخابات آن در سال 2018 انجام شده‌است. اعضای شورای شهر نورث‌بی به عنوان نمایندگان شهردار این شهر هم فعالیت می‌کنند. در حال حاضر، ال مک‌دونالد از حزب محافظه‌کار پیشرو، شهردار نورث‌بی است. در سایر رای گیری‌ها، نیپسینگ یک منطقه الکتورال مستقل است.

طبق تحقیقات تازه، مردم نورث‌بی علاقه چندانی به مباحث سیاسی ندارند.

 

حمل و نقل در نورث‌ بی

بزرگراه‌های 11 و 12، مسیرهای اصلی بزرگراهی شهر نورث‌بی هستند که هردو، دنباله بزرگراه ترنس-کانادا می‌باشند. سرویس اتوبوس این شهر از ایستگاه مسیر ریلی نورث‌بی تا استیشن رود، فعال است. این شهر دارای یک سیستم ترانزیت متمرکز با نام نورث‌بی ترانزیت نیز هست. هزینه تاکسی شهر نورث‌بی نسبت به سایر شهرهای کانادا، ارزان محسوب می‌شود. اما بیشتر دانشجویان و کارمندان، سیستم اتوبوس را ترجیح می‌دهند.

 

ایرانیان در نورث‌ بی

به طور کلی نورث‌ بی از میان شهرهای کانادا، میان ایرانیان شناخته‌ شده‌ نیست. به همین دلیل تعداد ایرانی‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند به نسبت شهرهایی مثل ونکوور و تورنتو کمتر است. در این شهر رستوران ایرانی و یا فروشگاه ایرانی وجود ندارد. هرچند اگر هوس غذای ایرانی کردید می‌توانید به رستوران لبنانی چدارتری در خیابان اصلی نورث‌بی بروید. طعم کباب‌های این رستوران تا حد زیادی به کباب ایرانی نزدیک است.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289