مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا

برنامه ی نامزدهای استانی (PNP) یکی از بخش های اصلی سیاست های مهاجرت به کانادا است، طبق آمار های جدید به نظر می آید که نزدیک به 250،000 نفر برای سال 2021 تا 2023 از طریق برنامه نامزد های منتخب استانی اقامت دائم کانادا را بدست می آورند. برنامه ی نامزدهای استانی کانادا از سریعترین روش های موثر بر رشد اقتصادی مسیر مهاجرتی کانادا است. طی سالهای اخیر، دولت فدرال به تدریج میزان تخصیص سالانه استانها را برای PNP افزایش داده است، که اهمیت این برنامه ها را در فضای مهاجرت به کانادا نشان می دهد. دولت کانادا برای توسعه و پیشرفت اقتصاد خود، به دنبال جذب نیروی کار می‌باشد و از طریق این برنامه می‌توان در سریع‌ترین زمان اقامت دائم کانادا را اخذ کرد. در برنامه استانی کانادا هر استان شرایط خود را دارد که با توافق اداره مهاجرت کانادا می‌تواند افرادی که امتیاز و شرایط لازم برای اقامت در استان خود را کسب کرده‌اند انتخاب نماید و به آن‌ها اقامت دائم تعلق می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط و مهارت شغلی خود، متناسب با بازار کار هرکدام از استان ها، استان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
اقامت یونان

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا

  • این برنامه برای کسانی متناسب است که:

  • تمایل به زندگی و دریافت اقامت دائم در استان موردنظر را دارند.

  • صلاحیت لازم برای کمک به پیشرفت اقتصاد استان را دارند.

پذیرش متقاضی علاوه بر اکسپرس انتری(Express Entry) از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا نیز انجام می‌شود. افرادی که توسط هر یک از استان‌ها برای برنامه مهاجرت استانی کانادا انتخاب می‌شوند به طور کلی 600 امتیاز بیش‌تر نسبت به روش اکسپرس انتری(Express Entry) دارند و همین امر باعث افزایش شانس آن‌ها می باشد. با این حال برخی از برنامه‌های مهاجرت استان‌ها خارج از سیستم اکسپرس انتری(Express Entry) می‌باشد که به متقاضیان کمک می‌کند تا بدون ورود به برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) به کانادا مهاجرت کنند.

 

برنامه مهاجرت استانی 2 پروسه دارد:

شما علاقه و انگیزه خود را برای استان مورد نظر ارسال می‌کنید.

درخواست خود را از طریق اکسپرس انتری(Express Entry) ثبت می‌کنید و استان موردنظر شما را انتخاب می کند.

با مشاوران متخصص سرزمین بهتر برای ارزیابی صلاحیت خود در این برنامه تماس بگیرید.

 

آیا واجد شرایط برای برنامه کاندیداهای استانی هستم؟

شرکت سرزمین بهتر با بررسی شرایط پرونده شما طبق استاندارد های قانونی کانادا این امر را به آمار قابل توجه ای رسانده است.

بر اساس این برنامه، استان های کانادا می توانند افراد و خانواده هایی را که مایل به اقامت در کانادا هستند، براساس معیارهای تعیین شده توسط استان معرفی و انتخاب کنند.

هر استان معیارهای صلاحیت خود را برای برنامه های معرفی شده استانی تعیین می کند.

 به عنوان مثال، ممکن است یک استان اولویت جذب نامزدهای استانی با تجربه و ماهر در یک شغل خاص و معین باشد، در حالی که استان دیگر جذب نامزدهای استانی با تجربه فرانسه زبان را در اولویت خود قرار دهد. این به نیاز هر استان و شرایط خاص حاکم بر منطقه بستگی دارد

 

برای اینکه متقاضیان کاندیدای مورد تایید استانی شوند، باید نشان دهند که از معیارو مقیاس های تعیین شده برخوردار هستند.  این نشان می دهد که متقاضی مهارت، تحصیلات و تجربه کاری لازم را دارد تا بتواند سهم مثبتی در اقتصاد محلی و جامعه داشته باشد. استان ها برنامه را براساس نیازهای شغلی خاص منطقه خود و همچنین قصد اصلیه متقاضی برای اقامت در آنجا بررسی می کند.

 

در هر PNP، چندین برنامه و زیر مجموعه وجود دارد که معمولاً به عنوان "جریان" شناخته می شوند.

از طریق وکلا و مشاوران کانادایی ما می توانید دریابید که کدام بخشها و جریانهای PNP در حال حاضر باز هستند.

 

چگونه می توانم برای برنامه نامزدهای استانی درخواست دهم؟

در کانادا ، تمام تصمیمات نهایی درباره مهاجرت توسط دولت فدرال گرفته می شود، نه شهرداری استان.  به همین دلیل، PNP  ها یک فرآیند دو بخشی هستند، ابتدا باید برای نامزدی استانی خود به پرتال خود استان مراجعه کنید،  سپس در صورت تأیید استان، باید درخواست دوم را برای دریافت وضعیت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال ارائه دهید.

 

برنامه های نامزد استانی و  Express Entry

چه برنامه های نامزد استانی در کانادا موجود است؟

 

در ادامه درباره برنامه های نامزدهای استانی ارائه شده توسط هر استان و منطقه شرکت کننده اطلاعات کسب کنید.

 

برنامه نامزدان منتخب مهاجرت به آنتاریو (OINP)

آنتاریو یکی از متنوع ترین و پویاترین برنامه های کاندیدای استانی کانادا را دارد.

همین حالا ! کارگران ماهر، فارغ التحصیلان و تجار می توانند مهاجرت خود را به آنتاریو از طریق برنامه ریزی و مشاورهای ما شروع کنند.

 

برنامه کاندیداهای مهاجران آنتاریو (OINP) به دولت آنتاریو اجازه می دهد افراد را برای مهاجرت به این استان معرفی کند. OINP یکی از معتبر ترین و پرمراجع ترین برنامه ی کاندیداهای استانی کانادا (PNP) است که دارای جریان ها و دسته هایی برای استقبال از کارگران ماهر، فارغ التحصیلان و مهاجران تجاری است.

در نظر بسیاری از مردم، آنتاریو مانند بزرگترین نگین تاج چشم انداز کانادا است. این استان وسیع و پهناور، واقع در شرق و مرکز کانا، بزرگترین شهر کشور، تورنتو ، پایتخت ملی آتاوا، و تعداد زیادی از شهرها و جوامع دیگر است که برای دهه های زیادی از تازه واردان سراسر جهان استقبال کرده.

 

دسته بندی برنامه های استانی

با بیش از 70 جریان PNP منحصر به فرد در سراسر استان ها، می توانیم آنها را در سه دسته گسترده قرار دهیم :

 

  1. First-come, first-served

این بدان معنی است که پس از باز شدن روال برنامه ها به ترتیب ارسال شده تا زمان رسیدن سهمیه پذیرفته شوند.  برای برخی از این برنامه ها، سهمیه بسیار سریع پر می شود.

آخرین به روزرسانی های PNP کانادا 13 جولای : آنتاریو 1685 نامزد را از طریق جریان های کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی از گروه پیشنهاد ات کارفرما دعوت کرد.

9  جولای : منیتوبا از 277 نامزد، از جمله 48 نامزدExpress Entry ، دعوت کرد تا از طریق سه جریان MPNP به MPNP مراجعه کنند.

8 جولای : ساسکاچوان 295 نامزد را برای مشاغل خاصی که در نظر گرفته بود، از طریق جریان های ورود سریع و مشاغل تقاضا کننده SINP دعوت کرد.

آنتاریو 21 نامزد را از طریق جریان مهاحرت به کانادا در زمینه کارآفرینی دعوت کرد.

 

6  جولای : بریتیش کلمبیا 342 نامزد را برای درخواست نامزدی استانی از طریق پنج جریان BC PNP

 دعوت کرد.  قرعه کشی دوم فقط برای NOCs 0621 و 0631 برگزار شد که 45 نامزد دیگر را دعوت کرد.  

6 جولایآلبرتا نتایج قرعه کشی 29 جولای را اعلام کرد که در آن 148 نامزد Express Entry با نمرات CRS پایین تر از 302 دعوت شدند.

 

لطفا توجه داشته باشید که کبک برنامه نامزدی استانی را اجرا نمی کند، بلکه برنامه مهاجرت استانی خود را مدیریت می کند.  برای ارائه به روزرسانی های مربوط به مهاجرت در سطح استانی با ما در تماس باشید.

همچنین لطفا توجه داشته باشید که:  برخی از جریان های PNP کانادا با سیستم انتخاب مهاجرت فدرال Express Entry (EE)  همسو هستند، در حالی که برخی دیگر کاملاً خارج از Express Entry مدیریت می شوند.  برخی از جریان های PNP کانادا به متقاضیان کار پیشنهاد می کنند، در حالی که جریان های دیگر این کار را نمی کنند.  برخی از جریان های PNP کانادا به افراد اجازه می دهند بدون اینکه از آنها دعوت شود، مستقیماً اقدام کنند، در حالی که سایر جریان ها بر اساس EOI فعالیت می کنند، بدین ترتیب افراد واجد شرایط باید قبل از ارسال پرونده برای درخواست دعوت شده باشند.

 

نمونه هایی از جریان های پر تقاضا شامل این موارد است :

تقاضای نوا اسکوشیا: اکسپرس ورودی رده  B     جریان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد آنتاریو

 

  1. داوطلبان

این روش ابتکاری برای استانهایی است که سیستمهای امتیاز را در جریان برنامه های نامزد استانی خود قرار می دهند.  از برخی جهات، این دسته برابر سیستم Express Entry فدرال است و متقاضیان بالقوه ابتدا باید با ارسال فرم داوطلبی، نامزدی خود را مطرح کنند.  لازم به ذکر است که این سیستم های امتیاز غالباً کاملاً جدا از سیستم جامع رتبه بندی (CRS) هستند که برای رتبه بندی داوطلبان Express Entry  استفاده می شود.  ممکن است شخصی درجریان Express Entry  اهل رقابت باشد، اما با توجه به سیستم امتیازاتی که برای رتبه بندی جریان خاص PNP استفاده می شود، این طور بررسی بررسی نشود.

حداقل امتیازات لازم برای دریافت دعوت نامه از طریق این جریان و سایر جریان های مبتنی بر EOI از یک موقعیت  به موقعیت دیگر متفاوت است.  روش خاصی برای دانستن اینکه چه نمره ای ممکن است در آینده لازم باشد وجود ندارد و بنابراین بهترین توصیه حضور در جریان مربوطه است تا براساس اعتبار خود برای فرصت های جدید انتخاب شوید.  

 

  1. برخی از جریان های PNP منفعل تلقی می شوند : زیرا متقاضیانی که در اکثر موارد کاندیدای Express Entry  هستند، نمی توانند به طور خودکار درخواست خود را اعلام کنند،  بلکه ممکن است استان مورد نظر با متقاضیان احتمالی تماس بگیرد و از آنها دعوت شود تا اقدام کنند.

  متقاضیانی که دعوت می شوند اطلاعات درخواست خود را از استان دریافت می کنند که مستقیماً به حساب آنلاین IRCC آنها ارسال می شود.

 

  1. هر سه جریان مرتبط با اکسپرس انتری آنتاریو:

  2.  اولویت با نیرو های انسانی، کارگر ماهر فرانسوی زبان و اولویت های بازار کار.

 

ثبت نام مستقیم در سایت اداره مهاجرتی استان مورد نظر برای حرکت در مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری

دقت کنید که ادارات مهاجرتی استان های کانادا سیستم امتیاز دهی متفاوتی نسبت به سازمان مهاجرت فدرال کانادا دارند و برای اینکه بخواهید ثبت نام مستقیم انجام دهید باید از سیستم نمره دهی و ارزیابی استان آگاه شوید. برای این کار باید به وب سایت اداره مهاجرت استان مورد نظر مراجعه کنید و قوانین امتیاز دهی آنها را مطالعه و بررسی کنید.

برای ثبت نام مستقیم از مسیر اکسپرس انتری برنامه های استانی مراحل زیر را باید طی کنید.

در برنامه های مهاجرت استانی PNP ایالت مورد نظر ثبت نام کنید

تمامی پیش نیازهای ارزیابی و بررسی استان مورد نظر برای برنامه ی اکسپرس انتری را تامین نمایید

در سیستم امتیاز دهی استان امتیاز قابل قبول را دریافت نمایید

اگر شما توسط اداره ی مهاجرتی استان مورد انتخاب شوید معرفی نامه ی PNP دریافت خواهید کرد

با در دست داشتن معرفی نامه ی PNP برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا به صورت حضوری اقدام نمایید

این موضوع را در نظر داشته باشید که این مسیر از مسیر اکسپرس انتری فدرال زمان بیشتر خواهد گرفت و روند مهاجرتی زمان‌برتری خواهد داشت.

 

پس از آنکه معرفی نامه انتخاب استانی خود را دریافت کردید باید چه کار کنید؟

زمانی که معرفی نامه ی PNP خود را از استان مورد نظر خود دریافت کردید می توانید برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا ثبت نام کنید. این معرفی نامه به این معنی است که یکی از استان های کانادا از سازمان مهاجرتی فدرال کانادا درخواست مساعدت برای اعطای ویزای اقامت دائم برای شما را می کند چرا که این استان به وجود و تخصص شما نیاز دارد. اما تصمیم گیری نهایی با سازمان مهاجرت کانادا است و دریافت دعوت نامه به معنی دریافت ویزا نیست. برای این منظور باید پیش نیازهای سازمان مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای اقامت دائم برنامه های استان را تامین کنید.

پیش نیازهای صدور ویزای برنامه های استانی کانادا

 

برای ثبت نام در برنامه های مهاجرت استانی کانادا PNP باید مدارک و موارد زیر را تامین نمایید:

یک نسخه کپی از مدارک مسافرت ها خارجی قبلی و پاسپورت از تمامی صفحات

مدرک Certificat de Sélection du Québec (CSQ) اگر برای استان کبک اقدام می نمایید

معرفی نامه ی PNP مبنی بر انتخاب شدن از طرف استان مقصد

مدرک آزمون زبان انگلیس یا فرانسوی

گواهی تولد و شناسنامه

سند ازدواج یا طلاق در صورتی که وجود داشته باشد

سند فوت همسر پیشین در صورتی که وجود داشته باشد

مدارک موجود برای فرزندان از قبیل گواهی تولد، شناسنامه، گواهی حضانت و گواهی های سرپرستی در صورتی که وجود داشته باشند

مدارک مربوط به محل اسکان سالهای اخیر متقاضی از قبیل سند یا اجاره نامه

گواهی عدم سوء پیشنیه از پلیس کشور محل اقامت که بیش از 6 ماه از زمان صدور آن نگذشته باشد.

 

فرم های مورد نیاز برای درخواست ویزای برنامه های استانی

فرم عمومی بررسی صدور ویزا های کانادا (IMM 0008)

فرم Schedule A اظهار پیشینه (IMM 5669)

فرم اطلاعات تکمیلی خانوادگی (IMM 5406)

فرم Schedule 4: مهاجرت اقتصادی: برنامه های استانی (IMM 0008 SCHEDULE 4)

در صورت تناسب با شرایط: فرم Schedule 4A : مهاجرت اقتصادی: برنامه های استانی: متقاضیان سرمایه گذاری (IMM 0008 SCHEDULE 4A)

فرم تکمیلی برای اطلاعات سفر های پیشین (IMM 5562)

فرم طلاق برای مهاجرت فردی (IMM 5604)

فرم افراد وابسته یا ضمیمه (IMM 0008DEP)

فرم اعلام زندگی مشترک (IMM 5409)

فرم وکالت نامه به نماینده متقاضی (IMM 5476)

 

فرایند مبتنی بر درخواست کتبی Paper-based process در برنامه استانی

در این نوع از فرایند مهاجرت بر اساس برنامه استانی، متقاضی بایستی برای دریافت کاندید شدن به صورت کتبی درخواست خود را به درگاه مذکور ابلاغ نماید. به علاوه آنکه نیاز است متقاضی شرایط لازم برای پذیرش در استان مورد نظر را که برای آن درخواست اخذ اقامت دائم داده است داشته باشد. زمانی که درخواست متقاضی از سوی استان مربوطه مورد قبول واقع شد آنگاه فرد می تواند درخواست اخذ اقامت دائم خود را به اداره مهاجرتی کشور کانادا ارسال کند.

شایان ذکر است کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را بر اساس برنامه مهاجرت استانی این کشور دارند لزوماً باید تمامی شرایط های استان مربوطه ای را رعایت کنند. همچنین اینکه درخواست خود را به صورت یک تقاضای کتبی برای دریافت اقامت ارسال کنند.

 

اما چگونه می توان به این هدف رسید؟

 جدا از برنامه های فدرال، مانند برنامه هایی که تحت سیستم مهاجرت Express Entry مدیریت می شوند، مقامات مهاجرت انتاریو مسیرهای منحصر به فردی به کانادا ارائه می دهند.

در برخی موارد ، متقاضیان OINP ممکن است در حوضه ی Express Entry فدرال باشند. در واقع، OINP در حال حاضر شامل سه جریان تراز شده با ورود بلافاصله متقاضیان است. در این مورد، یک نامزد استانی OINP منجر به دریافت 600 امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) به متقاضی می شود، با دعوت به درخواست (ITA) برای پیگیری بلافاصله پس از انجام مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) معین خواهد شد.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289