مزایا و معایب خرید بیزینس در کانادا

یکی از روشهایی که متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا می‌توانند برای رسیدن به اقامت این کشور اقدام کنند، خرید بیزنس در کانادا می‌باشد. فارغ ازاین موضوع که این پروسه برای چه استانهایی درکانادا قابل انجام است و یا این که چقدر هزینه دارد و سایر جزییات آن، سوالی که مطرح می‌شود این است که این پروسه چه مزایا ومعایبی دارد.
اقامت یونان

مزایا و معایب خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزنس در کانادا از دید ایرانیان

بسیاری از ایرانی‌ها با ذهنیت اشتباهی به بیزنس درکانادا می‌نگرند. این دیدگاه‌های اشتباه گاه مهلک وغیرقابل جبران است، پس دقت کنید که گرفتار این اشتباهات نشوید:

1- بیزنس یک دارایی هست و بالاخره بعد ازگرفتن اقامت اگر قصد فروش بیزنس را داشته باشم حتما مبلغی ازمحل فروش آن دریافت خواهم کرد.

2- حتما درآمد دارد وهزینه‌های زندگی در کانادا را تامین خواهد کرد.

3- دیگر درگیر کار کردن در کانادا نخواهم بود و از محل درآمد بیزنس امرار معاش خواهیم کرد.

و دیدگاه‌هایی از این قبیل.

حال بهتر است دیدگاه روشن‌تری از بیزنس‌هایی که برای دریافت اقامت کانادا معرفی می‌شوند داشته باشید:

خرید بیزنس‌های زنجیره‌ای

برخی از بیزنس‌هایی که برای فروش در بازار معرفی می‌شوند ازدسته بیزنس‌های زنجیره‌ای هستند مثل مک‌ دونالد یا استارباکس.

درنظر داشته باشید این بیزنس‌ها در دو حالت قابل خریداری هستند:

1- از طریق شرکت اصلی

2- از طریق صاحبین فعلی یکی از شعبات آن‌ها

خرید بیزنس‌های زنجیره‌ای معروفی مثل مک‌دونالد یا استارباکس از طریق خود شرکت اصلی بسیار زمانبر است. 

 

خرید حق امتیاز از صاحبین شعب موجود، زمان کمتری خواهد برد ولی قاعدتا مبالغ بیشتری برای انتقال حق امتیاز باید پرداخت کنید وهمینطور شما مجبور خواهید بود در محل فعلی موجود، بیزنس را ادامه دهید. این نکته را هم درنظر داشته باشید که در بسیاری از این نوع بیزنس‌ها لوکیشن یا محل بیزنس بسیار مهم است.

بعنوان مثال اگر شما بخواهید حق امتیاز مک دونالد را از خود شرکت مک‌دونالد خریداری کنید  500 هزار دلار پرداخت خواهید کرد ولی شاید مجبور باشید چندین سال در نوبت خرید بمانید. اما می‌توانید با پرداخت 700 هزار تا 2 میلیون دلار یک شعبه آماده مکدونالد را از صاحبین فعلی آن خریداری کنید. یک نکته را هم فراموش نکنید که صاحبین یک شعبه خوب مکدوناد با لوکیشن ( مکان) خوب هرگز و با هیچ قیمتی حاضر به فروش حق امتیاز خود نخواهند بود.

خرید بیزنس‌های تخصصی

برخی از بیزنس‌های فروشی، تخصصی هستند یعنی حتما باید در زمینه مربوطه دارای مدرک (لایسنس) باشید یا شخصی را که دارای آن مدرک هست در استخدام داشته باشید مثل داروخانه یا کلینیک.

اکثر متقاضیان این نوع بیزنس‌ها پزشکان، داروسازها یا دندانپزشک‌ها هستند. درجریان باشید که برای انجام کار تخصصی در این نوع بیزنس‌ها باید مدرک یا لایسنس تخصصی مربوط به آن را در کانادا دریافت کنید و مدارک ایران مورد قبول نیست.

 

به زبان ساده این که یک پزشک با خرید یک کلینیک (با هر قیمتی) در کانادا نمی‌تواند فعالیت پزشکی انجام دهد مگرآن که مدرک پزشکی کانادا را دریافت کند. اما می‌تواند درپست‌های دیگری غیر از تخصص پزشکی در همان کلینیک مشغول به کار شود مثل مدیر داخلی، مدیر اداری، مدیر پشتیبانی و … .

برخی بیزنس‌های تخصصی هم وجود دارد که برای فعالیت در آن‌ها قانونا نیازی به مدرک ( لایسنس ) خاصی نیست ولی درعمل شما برای پیشبرد تجارتتان باید با آن تخصص آشنا باشید. مثل خرید کارگاه ام دی اف یا خرید یک شراب سازی. هر چند که شما می‌توانید با استخدام افراد خبره تجارتتان را مدیریت کنید.

خرید بیزنس‌های عمومی (غیر تخصصی)

برخی ازبیزنس‌ها زنجیره‌ای نیستند و درعین حال جنبه عمومی‌تری دارند مثل رستوران، کافی شاپ، پرینت شاپ (چاپ و تکثیر) یا نانوایی.

اکثرقریب به اتفاق این بیزنس‌ها قیمت‌هایی بین 100 تا 200 هزار دلار کانادایی دارند. در جریان باشید که معمولا این رقم‌ها برای بیزنس‌های خوب و سود ده بسیار پایین است. یعنی احتمالا این نوع بیزنس‌ها یا سود دهی کمی دارند و یا اساسا سودآور نیستند.

دربسیاری موارد اگر شما یا اعضای خانواده‌تان در آن بیزنس مشغول نشوید عملا سودی عایدتان نمی‌شود و تمام درآمد صرف هزینه حقوق پرسنل خواهد شد. مثال بارز آن بیزنس‌هایی مثل رستوران یا کافی‌شاپ هست.

 

درغالب بیزنس‌های کانادا به دلیل حضور شرکت‌های بزرگ، رقابت بسیار زیادی دربازار وجود دارد، پس برای ادامه کار نیاز به کاهش هزینه و افزایش فروش خواهید داشت و این کار آسانی نیست، پس این خیال را که با صرف 100 تا 200 هزار دلار کانادا می‌توانید پا روی پایتان بیندازید و راحت زندگی کنید را از ذهنتان پاک کنید.

دقت کنید که بررسی مدارک مالی بیزنس را حتما به افراد خبره بسپارید، ضمن اینکه فقط مدارک کاغذی مبنای تایید درآمد وهزینه‌های بیزنس نیست و باید موارد دیگری را هم در نظر گرفت.

بسیاری از این بیزنس‌ها دارای ملک نیستند و محل بیزنس اجاره‌ای است، پس به این امید که ملک بیزنس به شما تعلق خواهد گرفت نباشید. ضمن اینکه دقت کنید از زمان اجاره (لیز) محل بیزنس چقدر باقی مانده، اگر این زمان کمتر از 3 سال باشد احتمالا دچار مشکل خواهید شد.

بعضی از بیزنس‌ها متکی به شخص است مثل آرایشگاه . صاحب قبلی بیزنس می‌تواند مشتریان را با خود به هر جایی که می‌خواهد ببرد. در این حالت حتی وقتی بیزنس واقعا فروش و سود بالا داشته باشد در صورتی که صاحب قبلی بیزنس، محل را ترک کند عملا شما می‌مانید و یک بیزنس بدون مشتری.

اگر بیزنسی دارای ملک نباشد و نسبت هزینه به درآمد آن منفی باشد نه تنها یک دارایی محسوب نمی‌شود بلکه هزینه است و در اکثر مواقع این بیزنس با هیچ قیمتی قابل فروش نیست.

بطور کلی بسیاری از ایرانیان به اشتباه بازار کار کانادا را با ایران مقایسه می‌کنند. هر چند درسال‌های اخیر بازار ایران هم به نسبت سابق رقابتی تر شده است اما همچنان قابل مقایسه با کانادا نیست. بازار کانادا با حضور شرکت‌های بزرگ آمریکایی و بین‌المللی با منابع مالی زیاد و درعین حال جمعیت کم، بسیار رقابتی است و کارآفرینی در آن نیاز به تحقیقات صحیح و منابع مالی گسترده دارد.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289