دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا

دانشگاه پلی تکنیک مونترال یا École Polytechnique de Montréal که به عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه مونترال نیز شناخته می‌شود، در استان کبک کانادا و در شهر مونترال واقع شده است و در زمینه مهندسی یکی از مهمترین دانشگاه‌های قاره آمریکا محسوب می‌شود.
اقامت یونان

دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا

این دانشگاه در سال 1873 و برای تامین نیازهای انقلاب صنعتی، با عنوان دانشکده علوم کاربردی در علوم و صنعت تاسیس شد در سال اول با هفت دانشجو فعالیت‌های آموزشی را آغاز کرد و سه سال بعد توسط دولت استانی کبک با عنوان دانشگاه پلی تکنیک مونترال به رسمیت شناخته شد و به یکی از گزینه‌های تحصیل در مونترال تبدیل شد.

بعدها و در سال 1887 با الحاق به دانشکده هنر دانشگاه لاوال به مسیر آموزشی خود ادامه داد تا اینکه دوباره و در سال 1920 باتوجه به منشور دانشگاهی دانشگاه مونترال، دانشگاه پلی تکنیک نیز با وضعیتی کاملا مستقل و در عین حال وابسته به دانشگاه مونترال به فعالیتش ادامه داد.

دانشگاه Polytechnique مونترال با هدف توجه ویژه به تأثیرات اجتماعی و همچنین مشارکت‌های علمی، قصد دارد به یک الگو، منبع الهام و معیار مهندسی تبدیل شود که البته در طی سالیان گذشته اینگونه شده است. همچنین دانشگاه پلی تکنیک مونترال با ایجاد موقعیت‌های هدفمند و سازنده و براساس تخصص در مباحث عمده اجتماعی مبتنی بر مبانی علمی و فناوری شرکت می‌کند تا برای جوامع ثمربخش باشد.

اساتید مجرب دانشگاه پلی تکنیک از جایگاه علمی بسیار خوبی برخوردار هستند و تدریس در چندین تخصص مهندسی توسط این اساتید مجرب در دانشگاه پلی تکنیک مونترال ارائه می‌شود. همچنین براساس آمار ارائه شده تقریباً یک چهارم تحقیقات دانشگاهی در زمینه علوم مهندسی توسط دانشگاه پلی تکنیک مونترال در استان کبک انجام می‌شود.

از ابتدای تاسیس دانشگاه Polytechnique مونترال تاکنون بیش از 52 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند که اکثر این فارغ التحصیلان امروز در قلب هوا فضا، ارتباطات از راه دور، امنیت رایانه، هوش مصنوعی، مبارزه با سرطان و پیشرفت‌های عمده زیست پزشکی قرار دارند. 

هرساله بیش از 9 هزار دانشجو موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از موسسه پلی تکنیک مونترال می‌شوند که 29 درصد از این تعداد را دانشجویان بین المللی پلی تکنیک هستند. در دانشگاه فرانسوی زبان پلی تکنیک مونترال بیش از 140 برنامه تحصیلی در قالب دوره‌های کارشناسی، تحصیلات تکمیلی، گواهینامه‌ها و دیپلم‌ها ارائه می‌شود که اکثرا در حوزه برنامه‌های مهندسی هستند.

علاوه بر موارد فوق، لوگوی École Polytechnique de Montréal بسیار خاص، زیبا و مفهومی است که ایده بسیار جذابی در پس آن بوده است. اجزای تشکیل دهنده این لوگو یک زنبور عسل در وسط یک چرخ دنده است که در اطراف آن برگ‌های گل لورل دیده می‌شود. در این لوگو زنبور عسل به علت کارهای برنامه ریزی شده و تخصصی که انجام می‌دهد به مهندسین تشبیه شده و چرخ دهنده نیز نماد انقلاب صنعتی در اواخر قرن 19 است. پس این مهندسین هستند که به رونق انقلاب صنعتی کمک می‌کنند و در آخر تاج‌های گل لورل نیز نماد برتری این دانشگاه است.

 

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک مونترال

دانشگاه Polytechnique مونترال در زمینه‌های مختلف علمی یکی از پیشگامان به حساب می‌آید که از این روی همواره یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا بوده است و سالیانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل از موسسه آموزشی پلی تکنیک مونترال اقدام می‌کنند.

یکی از افتخارات École Polytechnique de Montréal طی سالیان گذشته در زمینه تعداد صندلی‌های تحقیقاتی در کشور کانادا بوده است که رتبه اول را از آن خود کرده است و دلیل موفقیت در این امر سطح علمی بسیار بالای این موسسه آموزشی بوده است. در همین راستا دانشگاه پلی تکنیک موفق به اخذ 20 صندلی تحقیقاتی صنعتی، 25 صندلی تحقیقاتی کانادا و 1 صندلی تحقیقاتی تعالی کانادا شده است.

همچنین بودجه این دانشگاه در هر سال معادل 70 میلیون دلار است که این بودجه در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی استفاده می‌شود و سطح علمی دانشگاه را در جهان بهبود می‌بخشد.

پذیرش دانشگاه پلی تکنیک مونترال

از آنجایی که دانشگاه Polytechnique مونترال در گروه‌ بهترین دانشگاه‌های مهندسی کشور کانادا و همچنین جهان قرار دارد، همواره افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند که ایرانی‌ها نیز مستثنی از این قاعده نیستند و هرساله تعداد زیادی از جوانان ایرانی برای تحصیل در این دانشگاه، اقدام به مهاجرت تحصیلی  به کشور کانادا می‌کنند.

کلیه اقدامات اولیه برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه Polytechnique مونترال به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و متقاضی باید توجه داشته باشد که کلیه مراحل را در زمان‌های مقرر شده از سوی دانشگاه انجام دهد که مهلت ارسال مدارک برای ترم پاییز در اول ماه فوریه و برای ترم زمستان در اول مان ژوئن می‌باشد.

پس از ارسال کلیه مدارک مورد نیاز، دانشگاه در زمان 6 الی 8 هفته نتیجه اقدام متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه را از طریق ایمیل ارسال می‌کند و درصورت مورد قبول بودن شرایط از سوی دانشگاه، متقاضی باید مابقی اقدامات را انجام دهد. لازم به ذکر است که گروه لتس گو یونی کلیه مراحل را از ابتدا برای متقاضیان انجام می‌دهد و تا پایان مراحل و گرفتن ویزای تحصیلی کشور کانادا همراه متقاضی است. مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی موفق از École Polytechnique de Montréal به شرح زیر است:

برای ورود به برنامه‌های کارشناسی داشتن مدرک پایان 12 سال تحصیل در دوره مدرسه برای متقاضیان بین المللی لازم است. اگر متقاضی برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی درخواست دهد باید مدرک کارشناسی با حداقل معدل 14 را برای دوره کارشناسی ارشد و مدرک ارشد با معدل حداقل 16 را برای دوره دکترا به دانشگاه ارائه دهد.

همچنین توصیه نامه و رزومه تحصیلی و کاری دو صفحه‌ای نیز درصورت وجود برای دانشگاه قابل قبول است و مورد بررسی قرار می‌گیرد. اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضی نیز باید همراه دیگر مدارک برای دانشگاه ارسال شود. نکته قابل توجه در خصوص ارسال مدارک این است که تمامی مدارک باید ترجمه رسمی به زبان فرانسوی شوند و اسکن را به دفتر پذیرش تحصیلی دانشگاه ارسال شود.

از آنجایی که زبان رسمی دانشگاه Polytechnique مونترال فرانسوی است پس مهارت در استفاده از زبان فرانسوی از ملزومات موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه است. مدارک قابل قبول در مهارت زبان فرانسوی به این شرح می‌باشد: مدرک TFI با حداقل نمره 605/ مدرک DELF با حداقل نمره B2/ مدرک DALF با حداقل نمره C1-C2/ مدرک TCF با حداقل نمره B2 (400 and+1)/ مدرک TEF با حداقل نمره B2 (541 and+1)

رشته ‌های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک مونترال

دانشگاه Polytechnique مونترال در 12 حوزه آموزشی تخصصی و در 8 بخش رشته‌های مختلفی را برای تحصیل و آموزش ارائه می‌دهد که کاملا تخصصی هستند و در حوزه‌های مختلف مهندسی قرار می‌گیرند.

دانشگاه Polytechnique مونترال از بخش‌های مختلفی چون: بخش مهندسی شیمی، بخش مهندسی عمران، زمین شناسی و معدن، گروه مهندسی برق، گروه مهندسی نرم افزار و مهندسی کامپیوتر، گروه ریاضیات و مهندسی صنایع، بخش مهندسی مکانیک، بخش مهندسی فیزیک و مهندسی پزشکی تشکیل شده است.

در این بخش‌ها بیش از 140 برنامه آموزشی همچون: مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی زمین، مهندسی نرم افزار، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و پلیمرهای ترکیبی، مکاترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی معدن و ... در سطوح مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. 

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک مونترال 

شهریه و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه Polytechnique مونترال براساس هر ترم تحصیلی اعلام شده است که این مبلغ برای یک ترم تحصیلی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا درحدود 6.700 دلار کانادا می‌باشد. همچنین علاوه بر هزینه شهریه، مبالغ دیگری همچون بیمه، اجاره خانه یا خوابگاه، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه ملزومات تحصیل و ... به مبلغ فوق اضافه می‌شود که دانشجو باید برای پرداخت این هزینه‌ها برنامه دقیق مالی داشته باشد.

البته École Polytechnique de Montréal هم برای کمک به دانشجویان این دانشگاه، برنامه‌های کمک مالی متفاوتی همچون کار در پردیس دانشگاه‌های مونترال را برای دانشجویان در نظر گرفته است و دانشجویان بین المللی که موفق به پذیرش در پلی تکنیک مونترال شده‌اند مجاز به کار در دانشگاه مونترال هستند. 

شغل‌های دانشگاهی گاها مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو نیست و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه به عنوان دستیار تحقیق یا تدریس، کار در کتابخانه، کار در بیمارستان یا مرکز تحقیقاتی و ... مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند.

رتبه دانشگاه پلی تکنیک مونترال 

موسسات آماری مختلفی در سراسر جهان به بررسی عملکرد علمی دانشگاه‌های مختلف در دنیا می‌پردازند که هرساله لیست‌های متعدد رتبه بندی دانشگاهی منتشر می‌شود. 

یکی از این موسسات آماری وب سایت 4icu است که عملکرد علمی دانشگاه Polytechnique مونترال را مورد بررسی قرار داده است و رتبه این دانشگاه در جهان را 1112 و در کشور کانادا 38 اعلام کرده است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک

همچنین دانشگاه Polytechnique مونترال برنامه‌های مختلف بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه درنظر گرفته است که هرساله در سایت دانشگاه اعلام می‌شود. به طور مثال برنامه بورسیه تحصیلی RIO TINTO WOMEN از سال 2018 برای ارتقا سطح علمی و مهندسی بانوان دانشجو در این دانشگاه درنظر گرفته شده است که به سه نفر و با مبلغ 4 هزار دلار اعطا می‌شود. یا برنامه بورسیه تحصیلی FONDATION DE POLYTECHNIQUE که به دانشجویان جدیدالورود تعلق می‌گیرد که مبلغ آن 2 هزار دلار است.

خوابگاه دانشجویی

از آنجایی که École Polytechnique de Montréal خوابگاه دانشجویی ندارد، دانشجویان باید به سراغ گزینه‌های اقامتی خارج از محیط دانشگاه و آپارتمان‌های در سطح شهر مونترال بروند. البته یک امکان دیگر برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می‌توانند برای اقامتگاه‌های دانشگاه مونترال اقدام کنند که برای این منظور، باید به خاطر داشته باشند که فضا بسیار محدود است و باید در اسرع وقت (از اوایل ماه مارس) برای گرفتن این خوابگاه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا

 

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289