بهترین مدارس ایرانی در تورنتو را بشناسید

سیستم آموزشی کشور کانادا یکی از بروزترین سیستم‌های آموزشی در دنیا است اما ایرانیان زیادی در این کشور هستند تمایل دارند فرزندانشان را در مدارس ایرانی کانادا ثبت‌نام کنند. دلیل آن هم این است که والدین می‌خواهند فرزندانشان علاوه بر استفاده از مزایای سیستم آموزشی کانادا، با زبان و فرهنگ ایرانی هم آشنا شوند. از این رو ما تصمیم داریم شما را در این مطلب با تعدادی از بهترین مدارس ایرانی در تورنتو کانادا آشنا کنیم.
اقامت یونان

بهترین مدارس ایرانی در تورنتو را بشناسید

مختصری درباره سیستم آموزشی در کانادا

آموزش در کانادا از سن ۶ یا ۷ سالگی شروع می‌شود و معمولا تا سن ۱۶ الی ۱۸ سالگی بستگی به استان و محدوده ادامه دارد.

 

مهدکودک

پیش دبستانی یا مهدکودک اولین مرحله‌ی آموزش در کانادا است که کودکان بین ۴ تا ۵ سال می‌توانند تحصیل در آن را شروع کنند. در استان‌های نیوبرانزویک و نوواسکوشیا تحصیل در این دوره اجباری است اما در سایر استان‌ها انتخابی است.

 

دوران ابتدایی

گذراندن دوران ابتدایی برای همه‌ی بچه‌ها اجباری است و از کلاس اول معمولا در ۶ یا ۷ سالگی کودکان شروع می‌شود و تا کلاس ششم که ۱۱ یا ۱۲ سالگی دانش‌آموزان است ادامه دارد.

 

دوران دبیرستان

دوران دبیرستان به دو دوره تقسیم می‌شود: دبیرستان دوره اول و دبیرستان دوره دوم. دبیرستان دوره‌ی اول بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دوران ابتدایی شروع می‌شود و دو سال طول می‌کشد و شامل کلاس‌های هفتم و هشتم می‌شود.

دوره‌ی دوم دبیرستان پس از کلاس هشتم شروع می‌شود و معمولا ۴ سال و تا کلاس‌های یازدهم یا دوازدهم طول می‌کشد. دانش‌آموزانی این دوره معمولا در ۱۶ الی ۱۸ سالگی بسته به شرایط و استان محل تحصیل فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به طور کلی طبق قانون دانش‌آموزان موظف هستند تا ۱۶ سالگی بدون توجه به مقطعی که مشغول تحصیل هستند مدرسه را ترک نکنند.

 

تحصیلات عالیه

پس از اتمام دوره دوم دبیرستان، دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام در کالج یا دانشگاه اقدام کنند.

 

انواع دیگر مدارس در کانادا

 

مدارس فنی حرفه‌ای

همان‌طور که از نام این مدارس پیدا است مهارت‌ها و فنون را آموزش می‌دهند و به دانش‌آموزان کانادایی فرصت آموزش مهارتی که به آن علاقه دارند را در فضای واقعی و زیرنظر استادان و متخصصان حرفه‌ای می‌دهند.

 

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی هم نوع دیگری از مدارس در کانادا هستند که شهریه از والدین دریافت می‌کنند و دولتی نیستند اما معمولا کلاس‌های کم‌جمعیت‌تری دارند و مطالب درسی دیگری خارج از برنامه‌ی رسمی تدریس می‌کنند. مدارس ایرانی در تورنتو هم در همین دسته جای دارند.

 

مدرسه‌های مذهبی

در مدرسه‌های مذهبی نیز به جز آموزش واحدهای درسی معمول، واحدهای بیشتر دینی و مذهبی تدریس می‌شود.

 

تعدادی از بهترین مدارس ایرانی در تورنتو

 

مدرسه فارسی تورنتو

مدرسه فارسی تورنتو جزو بهترین مدارس ایرانی در تورنتو می‌باشد و سی سال پیش به عنوان مرکز فرهنگی زبان و ادبیات فارسی آغاز به کار کرده است. مینو گلشنی موسس این مدرسه، آن را با هدف آموختن تاریخ، فرهنگ و زبان فارسی، در کنار واحدهای درسی معمول کانادا پایه‌گذاری کرد تا فرزندان خانواده‌های فارسی زبان با ریشه‌های تاریخی و فرهنگی کشور مادری‌شان آشنا شوند.

 

مدرسه فارسی شاه مقصودی

مدرسه فارسی شاه مقصودی در پایه‌های مهدکودک تا سوم ابتدایی دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کند و در کنار روال عادی تدریس در کانادا، زبان فارسی را هم آموزش می‌دهد. همچنین این مدرسه برنامه‌هایی ویژه مثل آشنا کردن دانش‌آموزان با سازهای ایرانی و پیک‌نیک‌هایی در خارج از مدرسه دارد و دانش‌آموزان هر سال، نوروز را در مدرسه و کنار هم جشن می‌گیرند.

 

موسسه آموزشی فردوس

موسسه آموزشی فردوس درواقع مدرسه نیست و واحدهای تحصیلی رایج در کانادا را آموزش نمی‌دهد اما خدماتی برای ساعت‌های بعد از مدرسه دانش‌آموزان و روزهای تعطیل ارائه می‌دهد که کمک به انجام تکالیف بچه‌ها جزو این خدمات است.

همچنین در این مدرسه زبان فارسی هم با متدهای جدید آموزشی و بازی و سرگرمی آموزش داده می‌شود تا یادگیری این زبان برای کودکان ساده‌تر باشد. آموزش زبان فارسی برای بچه‌ها در سنین مختلف انجام می‌شود و کتابخانه‌ی بزرگی از کتاب‌های فارسی در اختیار بچه‌ها قرار داده شده است.

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
مهاجرت به کانادا، ویزاکانادا، اقامت کانادا، تحصیل کانادا، سرمایه گذاری کانادا ،استارت اپ کانادا، استارت آپ ویزا، مهاجرت کانادا، تحصیلی دانش اموزی کاناد،ا تحصیلی دانشگاه، پذیرش کالج، پذیرش دانشگاه کانادا، اپلای ،کارشناسی اپلای، کارشناسی ارشد ،اپلای مستر، اپلای مستر دوم ،اپلای دکتری ،پست داک، پست دکتری ،فرصت مطالعاتی کانادا، مهاجرت ثبت شرکت کانادا، ویزای کار، جاب آفر کانادا، پیشنهاد کارکانادا، اکسپرس اینتری کانادا، اکسپرس انتری کانادا، اسکیل ورکرکانادا، اسکیل ترید کانادا، اسکیل ورکر استانی کانادا ، کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب  کانادا ،اسپانسرشیب فرزندان کانادا، اسپانسرشیب والدین کانادا، اسپانسرشیب همسرکانادا، خوداشتغالی کانادا ،اقامت کانادا ،اقامت دائم کانادا ،پاسپورت کانادا، برنامه های استانی کانادا، دعوتنامه کاری کانادا، توریستی کانادا ،؛پناهندگی کانادا ، مولتیپل کانادا، مهاجرت کانادا ، کوآپ کانادا، ثبت شرکت کانادا، جاب کانادا ، الهام کیا کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، مدارس کانادا ، دانشگاه کانادا، کالج کانادا، انتاریو کانادا ، بریتیش کلمبیا کانادا ، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا ، مدرسه کانادا، ویزای همراه کانادا، مهاجرت قانونی کانادا، سابمیت کانادا 
Job offer Canada,mohajerat Canada,visa Canada , student visa Canada, education Canada ,start up Canada , student Canada, school Canada , college Canada , apply Canada ,master university Canada ,phd Canada,apply Canada, express entry Canada, skill worker Canada, ict Canada ,imp Canada, refugee Canada , self employed Canada, job Canada, lmia Canada,post doctorate,elham kia,elham kia Canada,immigration Canada, iccrc ,immigration lawyer  
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا
سازمان مهاجرتی الهام کیا، سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289