تفاوت سیستم آموزشی مدارس ایران و کانادا

مدرسه‌های کانادا و مدارس ایران از جنبه‌های زیادی با هم متفاوت هستند. امکانات و سبک آموزشی، کیفیت آموزش و همچنین محتوای درسی در مدارس این دو کشور با هم فرق دارد. تفاوت عمده در مدارس کانادا و مدارس ایران در سیستم آموزشی آن‌ها است که در ادامه به بیان این تفاوت‌ها می‌پردازیم.
اقامت یونان

تفاوت سیستم آموزشی مدارس ایران و کانادا

تفاوت در سیستم آموزشی مدارس ایران و کانادا را می‌توان در چند مورد عنوان کرد:

  • ایران یک سیستم آموزشی مرکزی و ملی دارد که تمام استان‌ها از این سیستم آموزشی تبعیت می‌کنند. اما در کانادا سیستم آموزشی به صورت ملی و فدرال نیست. هر استان سیستم آموزشی و برنامه درسی مخصوص به خود را ارائه می‌دهد.
  • در برنامه درسی مدارس کانادا تعداد زیادی دروس اجباری و تعداد زیادی هم دروس اختیاری وجود دارد. اما در برنامه درسی مدارس ایران در هر پایه تحصیلی معمولا همه دروس اجباری هستند.
  • در مدرسه‌های ایران در مقطع دبیرستان دانش آموزان بر اساس رشته‌های تحصیلی مجزا مانند علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر درس خود را ادامه می‌دهند اما در مقطع دبیرستان در کانادا رشته‌ تحصیلی مجزا وجود ندارد و در هر پایه تحصیلی دانش آموزان دروس مختلفی را مطالعه می‌کنند.
  • در سیستم آموزشی ایران در هر پایه تحصیلی برنامه درسی یکسان است و در سراسر کشور یک کتاب واحد برای هر مبحث درسی استفاده می‌شود. اما در مدارس کانادا در هر استان، برنامه درسی متفاوت است و کتاب‌های متفاوتی هم به عنوان منابع درسی استفاده می‌شود.

راه ارتباطی با الهام کیا از طریق واتساپ ۵۹۴۰۲۸۹-۰۹۰۱

 

 

سازمان مهاجرتی الهام کیا
کانادا ویزاکانادا اقامت کانادا تحصیل کانادا سرمایه گذاری کانادا استارت اپ کانادا استارت آپ ویزا مهاجرت کانادا تحصیلی دانش اموزی کانادا تحصیلی دانشگاه پذیرش کالج پذیرش دانشگاه کانادا اپلای کارشناسی اپلای کارشناسی ارشد اپلای مستر اپلای مستر دوم اپلای دکتری پست داک پست دکتری فرصت مطالعاتی کانادا مهاجرت ثبت شرکت کانادا ویزای کار جاب آفر کانادا پیشنهاد کار اکسپرس اینتری اکسپرس انتری اسکیل ورکر اسکیل ترید اسکیل ورکر استانی کارآفرینی کانادا 
اسپانسرشیب اسپانسرشیب فرزندان اسپانسرشیب والدین اسپانسرشیب همسر خوداشتغالی کانادا اقامت دائم کانادا پاسپورت برنامه های استانی کانادا دعوتنامه کاری کانادا توریستی کانادا پناهندگی کانادا کانادا IMP ICT INTERA COMPANY TRANSFER IMMIGRATION CANADA TORENTO VANCOUVER EXPRESS ENTERY VISA STUDY STUDENT VISA WORK VISA 
سازمان مهاجرتی الهام کیا

whatsapp
09015940289

برای پیش مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر، با کارشناسان کیا در ارتباط باشید

درخواست مشاوره

رزرو وقت مشاوره

ما به شما کمک میکنیم با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید.با ما در ارتباط باشید.

required
سریع‌ترین راه ارتباطی با سازمان مهاجرتی الهام کیا
0901-5940289